تازه‌های اطلاع‌رسانی 18

چهارشنبه, 30 خرداد 1386 ساعت 15:04
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دسترسي آزمايشي به بانک اطلاعاتي Brill در کافي نت تخصصي نور، فراهم شد

به منظور استفاده از بانک هاي اطلاعاتي و فراهم آوري امکان دسترسي به بانک هاي اطلاعاتي و کتابخانه هاي ديجيتالي اينترنت، بانک اطلاعاتي Brill به مجموعه منابع ديجيتالي کافي نت تخصصي نور افزوده شد.

شرکت Brill که يکي از ناشران پيشرو بين المللي درزمينه اديان ومذاهب، تمدن مصر و خاور نزديک، مطالعات اسلامي خاورميانه و آسيا،  مطالعات قرون وسطي وعهد عتيق، مطالعات مذهبي و کتاب مقدس و مطالعات ادبيات باستاني مي باشد، در سال 1683 در شهر Leiden هلند تاسيس شده است. اين ناشر در سال بيش از 100 نشريه علمي در زمينه اديان و مذاهب منتشر مي کند. همچينين اين ناشر پيشرو در چاپ دائرة المعارف در زمينه اديان و مذاهب مختلف دنيا مي باشد.

 در حال حاضر به همت بخش پژوهش در اينترنت شبکه اطلاع رساني نور  اشتراک موقت آن فراهم شده و در اختيار محققان و پژوهشگران قرار گرفته است.

در اين پايگاه دسترسي به بانک هاي اطلاعاتي زير فراهم است:

Encyclopedia of Islam, THREE

Encyclopedia of Islam

Encyclopedia of the Quran

Encyclopedia of Women & Islamic Cultures

Index Islamicus

راه‌اندازي پايگاه هفت زبانه مجمع تقريب مذاهب اسلامي

پايگاه اطلاع رساني جديد مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، به هفت زبان آماده‌ي ارايه اطلاعات مربوط به فرقه‌هاي اسلامي است.

بخش قابل ملاحظه‌اي مقالات انديشه‌اي در حوزه مسايل مربوط به وحدت و بيداري اسلامي، مشكلات جهان اسلام و امت اسلامي و راه‌هاي رفع تفرقه در جهان اسلام بر روي اين پايگاه قابل دسترسي است.

يكي ديگر از بخش‌هاي اين پايگاه بخش جهان اسلام است كه در اين بخش سعي شده تا با توجه به آسيب‌شناسي‌هاي بحث تفرقه نسبت به مسايل فرهنگي، اجتماعي، آداب وسنن و رسوم كشورهاي مختلف اسلامي اطلاع‌رساني كنيم تا كاربر بتواند با انتخاب كشور مورد نظر تصوير كلي از فضاي فرهنگي اجتماعي آن كشور به دور از جريانات سياسي و غيره به دست آورد.

در بخش فرقه هاي اسلامي نيز مهم‌ترين فرقه‌هاي رسمي موجود در دنياي اسلام كه بر اساس استراتژي تقريب مذاهب اسلامي به عنوان فرقه هاي اسلامي پذيرفته شده‌اند، معرفي شدند.

:در بخش فرقه هاي اسلامي برخلاف برخي پايگاه‌ها طعنه و توهيني به هيچ يك از فرقه‌ها صورت نگرفته‌است و به كاربران امكان داده شده كه با مطالعه مطالب اطلاعات اوليه را نسبت به فرقه‌ها به دست آورند

«Abuturab»؛ سايتی اينترنتی اختصاصی درباره حضرت علی(ع)

پايگاه اطلاع‌رسانی «ابوتراب» سايتی به زبان انگليسی با هدف ارائه مطالبی درباره حضرت علی(ع) راه‌اندازی شده‌است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، اين سايت كه به زبان انگليسی است، مطالب بسيار زيادی درباره امام علی عليه السلام از جمله؛ تولد، شهادت ، زندگانی، شخصيت، خلافت، كلمات قصار و جنگ­ها در دسترس كاربران قرار داده‌است.

«ابوتراب» در بخش‌هايی مانند؛ تولد حضرت علی، علی در مكه، مهاجرت علی، در مدينه، جنگ‌های دفاعی وی، خلافت حضرت علی، آرمان فرمانروا و وفات حضرت علی(ع) ارائه شده‌است.

در قسمتی ديگر در سايت «ابوتراب» نقش حضرت علی(ع) در جايگاه‌های مختلف اسلام و شخصيت والای خود حضرت توضيح داده شده، نقش حضرت علی(ع) در معراج پيامبر، عظمت و جلال شخصيتی ايشان، برتری ايشان نسبت به انسا‌ن‌های آن دوره بعد از پيامبر در تمام زمينه‌ها، افتادگی و تواضع ايشان، تمكين و فرمانبرداری از اسلام در هر شرايط و حضرت علی(ع) نفر اول و برتر در بسياری از زمينه‌ها از بخش‌هايی بوده كه در آن توضيحاتی مرتبط موجود است.

در قسمت ديگری از صفحه اصلی جنبه‌های مختلف واقعه غديرخم كه به روايت قرآن، حديث و تاريخ نقل شده قرار داده‌ شده‌است

افتتاح پايگاه اينترنتی كربلايی كاظم ساروقی؛ حافظ قرآن

پايگاه اينترنتی مرحوم كاظم ساروقی حافظ قرآن ملقب به كشف الآيات ناطق افتتاح شد.

اين پايگاه اينترنتی به سه زبان انگليسی، عربی و فارسی قابل دسترسی است.

اين پايگاه اينترنتی دارای بخش‌هايی همچون؛ زندگی‌نامه، اخبار، فراخوان مقالات، دبيرخانه كنگره، اسناد، سايت‌های مرتبط، گالری و فيلم است.

ساخت فيلمی با عنوان«شهود نزديك است»، دعوت نامه و كروكی محل برگزاری كنگره، پوستر برگزاری كنگره و انتشار كتب ويژه كنگره كربلايی كاظم ساروقی از جمله اخباری است كه در صفحه نخست اين پايگاه اينترنتی قرار گرفته‌است.

«مكتب القرآن» پايگاهي براي علاقه‌مندان به حفظ قرآن‌كريم

موسسه «مكتب القرآن» از جمله پايگاه‌هايي بوده كه با ايجاد پايگاه تلاش دارد، فرهنگ حفظ قرآن كريم را توسعه بخشد.

اين پايگاه كه به تازگي تأسيس شده، در بخش‌هاي برون مرزي، تحليل، حافظان قرآن، حفظ قرآن، حفظ يكساله، ديدار، طرح درس حفظ يك ساله، عكس، قرآن، مقاله، مكتب قرآن، نشست و نكات آموزشي مطلب منتشر كرد‌ه‌است.

نمايش كامل متن قرآن كريم به صورت صفحه به صفحه از امكانات ديگري است كه اين پايگاه براي كاربران ارائه داده‌است.

فواتـح سـور، تصحيح قـرائت، عروس وحي، راه راست كدام است؟، نوآوري بر مبناي قرآن و سنت قرآن، در عصر نوانديشى و مصاديق زيبايي در نگاه قرآن و روايات (2) از جمله مقالاتي بوده كه مي‌توان در اين پايگاه مشاهده كرد.

آشنايي با سوره‌ها، تصاوير، تفاسير شيعي، روش تفسير قرآن، سيماي حافظان نور، علوم قرآني و قرآن و قرآن پژوهي از ديگر محتويات «مكتب قرآن» است.

فروشگاه اينترنتي شهر الكترونيكي قرآن افتتاح شد

فروشگاه اينترنتي شهر الكترونيكي قرآن اقدام به ارائه و فروش محصولات قرآني به كاربران فضاي مجازي كرد.

فروشگاه اينترنتي در ايران حدود يك يا دو سال رواج یافته ‌است. در اين فروشگاه به طور كلي يكسري از محصولات ارائه مي‌شود و اشخاص از طريق آن مي‌توانند خريد كنند. شركت‌هاي پشتيبان(اسپانسر) هم در اين ميان، وظيفه رساندن محصولات را به مشتريان دارند.

‌فروشگاه‌هاي اينترنتي در ايران اغلب به فروش محصولات متنوعي همچون كتاب، نرم‌افزار مي‌پردازند. فروشگاه اينترنتي شهر قرآن نيز در اين ميان به طور خاص به عرضه نرم‌افزار، كتاب و كالاي آموزشي مرتبط با حوزه قرآني مي‌پردازد.

در فروشگاه محصولات مذهبي با جديدترين فناوری‌هاي مربوط به فروشگاه‌هاي آن‌لاين مانند روش پرداخت جديد، امكان نظر دهي بروي محصولات، گروه‌بندي، امكان پرداخت به روش‌هاي مختلف براي كاربران فراهم شده‌است.

علاوه بر اين امكان حراج محصولات به مناسبت‌هاي مختلف مانند ماه رمضان، رجب و غيره ايجاد شده، به طور مثال در ماه رمضان امسال امکان حراج محصولات تا 15 درصد تخفیف براي كاربران به وجود آمده‌است.

با تأسيس اين فروشگاه، ارائه محصولات به طور تخصصي در حوزه قرآني به كاربران تسهيل خواهدشد.

نوع پرداخت بر اساس مراجعه‌كنندگان از شهرستان يا تهران، از نكات متمايز كننده اين فروشگاه اينترنتي با ساير فروشگاه‌ها است.

نرم‌افزار «در حريم طوس» توليد شد

مؤسسه‌ي تحقيقاتي حضرت ولي‌عصر(عج) نرم‌افزار «در حريم طوس» را درباره‌ي امام رضا(ع) توليد كرد.

نرم‌افزار «در حريم طوس» در سلسله نرم‌افزارهاي مربوط به اهل بيت بوده و در حقيقت برترين نرم‌افزار راجع به امام رضا (ع) بوده كه شامل بخش‌هاي «پرسمان»، «كتابخانه‌ي ديجيتالى»، «احاديث»، «حكايات»، «كرامات»، «كتاب‌شناسي»، «مناظرات»، «اشعار»، «زندگي‌نامه»، «گالري تصاوير»، «سفرنامه» و «نوا و نما» است.

ارائه‌ي فهرست‌ها به صورت مرتب شده در ساختار درختي، امكان جستجو در تمامي ليست‌ها همراه با محدود كردن جستجو توسط تعيين دامنه و امكان انتقال اطلاعات به بخش يادداشت و امكان ضبط آن با فورمت‌هاي مختلف از ويژگي‌هاي اين نرم‌افزار مي باشد.

اخبارمهدويت به وسيله GPRS بروي گوشي‌هاي همراه

پايگاه اينترنتي موعود اخبارمهدويت وب خود را به وسيله يGPRS بروي گوشي‌هاي همراه ارسال مي كند.

پايگاه اينترنتي موعود مطالب و اخبار پايگاه خود را با سرويس دهنده هاي اينترنتي گوشي هاي همراه رايج در جهان به مخاطبان سراسر جهان ارائه كرده است.

كاربران گوشي همراه كه با هر يك از صورتهاي CSD ،GSM Data ،GPRS، EDGE و يا HSPA به اينترنت متصل مي شوند مي توانند از اين خدمات استفاده كنند.

علاقه مندان بايد با تايپ نشاني پايگاه «موعود وپ» Wap.mouood.org، در تلفن همراه خود، اخبار پايگاه موعود را به طور روزانه بر روي تلفن همراه خود مطالعه كنيد.

مطالب اين پايگاه با رمزگذاري8 UTF و به صورت فارسي در اختيار كاربران قرار گرفته شده است.

بيشتر تلفن هاي همراه مجهز به Wap، امكان استفاده ازخدمات اين پايگاه را دارند. به دليل ناسازگاري برخي مرورگرهاي موبايل با كاراكترهاي زبان فارسي، ممكن است برخي اخبار يا قسمت هايي از برخي اخبار در تعدادي از گوشي ها قابل مشاهده نباشد.

همچنين به دليل سرعت بسيار پايين دسترسي به اينترنت از طريق موبايل در ايران، اخبار و اطلاعات «موعود وپ» تنها به صورت Text عرضه مي شود.

نرم‌افزار «حج، سفر آسماني»؛ منبعي جامع براي حجاج بيت‌الله الحرام

«حج، سفر آسماني» نرم‌افزاري بوده كه مي‌توان به عنوان منبع براي حجاج بيت‌الله الحرام مورد استفاده قرار گيرد.

«حج، سفر آسماني» از جمله نرم‌افزارهايي بوده كه علاوه بر جنبه آموزشي به ارائه اطلاعات جامع درباره نحوه به جاي آوردن سفر حج و مكان‌هاي زيارتي آن نیز مي‌پردازد.

اين نرم‌افزار نقشه‌هاي مكان‌يابي مكه، مدينه و عربستان، دايرةالمعارف برجسته‌اي از حج، كعبه، مسجد‌الحرام، مساجد مكه، اماكن مذهبي مكه، مسجد النبي، اماكن مذهبي و مساجد مدينه، بقيع، غار حرا، احد، تقصير، قرباني، رمي جمرات، منا، عرفات، مشعر الحرام، جبل الرحمه را ارائه داده‌است.

بخش آموزشي اين نرم‌افزار شامل آموزش گام به گام صوتي و تصويري حج تمتع، عمره، وضو، غسل، تيمم و نماز به انضمام احكام مراجع شيعه ‌است.

جلوه‌هاي گوناگون حج، اقوام و ملل گوناگون در حج، عربستان، مداحي و تواشيح از دیگر بخش‌‌هاي اين نرم‌افزار است.

در نرم‌افزار در سه لوح فشرده توليد شده كه بيش از از 10000 صفحه متن، 1000 تصوير، 2 ساعت فيلم، ده ها ساعت صوت مربوط به موضوع را در خود جاي داده‌است.

مروری بر نرم‌افزار چندرسانه‌ای «شهيد باهنر»

نشرشاهد اقدام به انتشار نرم‌افزار چندرسانه‌ای «شهيد آيت‌الله دكتر محمدجواد باهنر» كرد.

اين نرم‌افزار شامل شش بخش «آثار شهيد»، «اسناد مرتبط»، «تصاوير»، «صوت»، «فيلم» و «زندگينامه» و در قالب دو لوح فشرده تدوين شده‌است.

نرم‌افزار حاضر با 2500 صفحه متن، 100 قطعه تصوير، 150 دقيقه فيلم و شش هزار دقيقه صوت جمع‌آوری شده است.

اطلاعات موجود در نرم‌افزار فوق به صورت كاملاً دسته‌بندی شده و با قابليت جستجو بر روی تمامی متون در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته‌است.

نسخه جديد قرآن ديجيتالي «الذكر» عرضه شد

اين نوع از نرم‌افزار كه با نام قرآن ديجيتالي الذكر (3) عرضه شده به صورت يك موبايل ديجيتال بوده كه تمام موارد قرآني را كاربر مي‌تواند در اين موبايل استفاده كند.

يك سال گارانتي تعويض و مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از ديگر ويژگي‌هاي اين موبايل ديجيتال قرآني ‌است.

نوع اول و دوم اين قرآن ديجيتال طي پنج ماه گذشته توسط شركت «ابرا» توليد و به بازار عرضه شد. اين موبايل ديجيتال كه به صورت نوعي از كامپيوتر جيبي«پاكت پي‌سي» است هم به عنوان يك موبايل و هم به عنوان يك نرم‌افزار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

قرآن‌هاي ديجيتالي الذكر داراي كل قرآن كريم، احاديث معصومين(ع)، ادعيه و زيارات مناسك حج، صحيفه سجاديه، تفسير كل قرآن، مفاتيح الجنان، قبله‌نما و اذان و اوقات شرعي بوده‌اند.

از مشخصات كاربردي الذكر (1)می توان به: امكان جستجوي آسان و سريع سوره‌ها و آيات، امكان پخش صوت از بلندگوي داخلي يا هدفون و همچنين اتصال به سيستم‌هاي صوتي، امكان شارژ سريع، جدول سوره‌ها، امكان توقف هر صفحه جهت حفظ قرآن و امكان تكرار صفحه‌ها از يكبار تا ده‌بار اشاره کرد.

در دومين نوع از اين قرآن‌هاي ديجيتالي نيز امكان رنگي بودن صفحه نمايش، قابليت اتصال به رايانه، دوربين عكاسي و mp4 وجود دارد.

به ترتيب نوع (1 ، 2 و 3) قيمت فروش اين محصولات 595000، 950000 و 3500000 ريال بوده و علاوه بر ايران در نمايندگي‌هاي انگليس، نيويورك، كانادا، دارالسلام و كنيا نيز به فروش مي‌رسد.

«لي‌لي‌يا»؛ نرم‌افزاري قرآني براي كودكان

آموزش مفاهيم قرآني و آداب اسلامي موضوع مطالبي بوده كه در نرم‌افزار «لي‌لي‌يا» براي كاربران ارائه شده‌است.

«لي‌لي‌يا» نرم‌افزاري ويژه گروه سني الف و ب(سال‌هاي پيش از دبستان) كه توسط بانك نرم‌افزاري عروج توليد و به بازار عرضه شده‌است.

آشنايي با سوره‌هاي قرآن، جورچين‌هاي قرآني، حديث و تلاوت 15 سوره كوچك قرآن توسط استاد پرهيزكار از مطالب آموزنده موجود در «لي‌لي‌يا» است.

مباحث آموزشي؛ حفظ جزء سي‌ام قرآن توسط استاد منشاوي و همچنين آموزش آداب اسلامي از قبيل (سلام كردن، ارتباط با پدر و مادر، ديدار بزرگترها، حجاب و ....) بوده كه از طريق اين نرم‌افزار در دسترس كودكان قرار گرفته‌است.

(ليليا) لي‌لي‌يا به معني خالص و بي غل و غش (از صفات كودكان) است كه بر روي اين محصول نا‌م‌گذاري شده‌است.

علاوه بر موارد فوق مجموعه‌اي جذاب شامل؛ اشعار، نقاشي‌هاي متحرك و آموزنده همراه با صدا و تصوير، بيش از 50 بازي متنوع، سالم، جذاب و سرگرم‌كننده و كارتون نيز در «لي‌لي‌يا» موجود است.

نرم‌افزار «طلوع»؛ دائرة‌المعارفي براي اصطلاحات علوم اسلامي

نرم‌افزار «طلوع»، دائرة‌المعارف اصطلاحات علوم اسلامي براي استفاده دانش‌پ‍‍ژوهان به بازار عرضه شده‌است.

در اين نرم افزار، بالغ بر 23 هزار اصطلاح مورد استعمال در علوم اسلامي به همراه شرح و توضيحات، جمع آوري شده، كه اين تعداد اصطلاح در 25 علم، از علوم رايج و مورد استفاده در معارف اسلامي گردآوري شده‌است.

اين علوم شامل علوم قرآني، فقه، اصول، فلسفه، حديث، رجال، فلسفه، كلام، منطق، نجوم است.

بيشتر واژه‌هاي مندرج در اين نرم‌افزار داراي شرح و توضيح فارسي هستند و جستجوي الفاظ بر اساس ترتيب حروف الفبا و يا حرف در كلمه و بر اساس فهرست اصطلاحات و معادلات انگليسي طراحي شده‌است.

كتابشناسي اصطلاحات از امكانات ديگر اين نرم‌افزار است؛ معرفي مهمترين منابع و مآخذ اصطلاحات در حيطه علوم اسلامي كه در ميان اهل علم رايج بوده و به عنوان منبع علوم مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

فرهنگ واژه‌هاي مصوب فرهنگستان علوم و ادب فارسي با امكان جستجوي واژه مصوب و واژه رايج و اصل واژه لاتين، نزديك به يك‌هزار ضرب المثل رايج در ميان فارسي زبانان و موارد استعمال آنها از بخش‌هاي موجود در اين نرم‌افزار است.

شناخت علوم رايج در فرهنگ اسلامي و امكان چاپ هم در اين نرم‌افزار ارائه شده است.

نرم‌افزار «ابراهيم خليل الله» توليد شد

«ابراهيم خليل الله(ع)» مجموعه‌اي پيرامون زندگاني حضرت ابراهيم(ع) كه توسط مؤسسه رهاورد فرهنگ و هنر شهر تهران، به تازگي به بازار عرضه شده‌است.

سري داستانهاي انيميشني، پيرامون تاريخ زندگاني حضرت ابراهيم(ع) به صورت 17 مرحله در اين نرم‌افزار به صورت زير نمايش داده شده‌است: «شهر بابل، بازار بت، مرد بت‌ساز، مشتري بت، پسري از بابل، معبد بزرگ، روز چشن، بت‌هاي شكسته، آخرين خبرها، همهمه در شهر، حكايت‌هاي بت‌شكن، ابراهيم(ع) در آتش، آتش سرد، قصر نمرود، نمرود دشمن خدا، مشكل جديد، عاقبت ستمكاران.»

بخش معجزات اين نرم‌افزار؛ داستان معجزات حضرت ابراهيم(ع) با كارتون‌هاي جذاب از زبان اشياء و حيوانات شامل:معجزه نابودي شهر لوط، معجزه كور شدن، معجزه 4 پرنده، معجزه آتش، معجزه زمزم، معجزه گوسفند را در خود جاي داده‌است.

قرآن كريم عنوان ديگري در اين نرم‌افزار است؛ كه شامل متن و تلاوت آياتي از قرآن كريم مرتبط با داستان زندگي حضرت ابراهيم(ع) به همراه معاني لغات اصلي براي كاربران وجود دارد.

داستانهاي آموزشي و سريالي به صورت تصاوير جذاب متن دار (كميك استريپ) با نگاهي به خصوصيات خوب پيامبران(ع) به همراه شامل سرودهاي زيباي عربي كودكانه به صورت كليپ در مورد حضرت ابراهيم (ع) شامل:سدوم، 4 پرنده، زمزم، ابراهيم و قومش، انبياء، قرباني در اختيار كاربران قرار گرفته‌است.

نگاهی به لوح فشرده زندگی‌نامه «امام خمينی(ره)»

اين لوح فشرده با سه زبان فارسی، انگليسی و عربی توسط موسسه تنظيم و نشر آثار امام خمينی (ره) توليد و منتشر شده‌است.

در لوح فشرده «زندگينامه امام خمينی(ره)» كه شامل سی و پنج دقيقه تصوير است، اطلاعات جامعی درباره محل زندگی حضرت امام و خانه پدری ايشان، دوران نوجوانی، زمان انقلاب و قبل از آن، قسمتی درباره جنگ تحميلی و تصاويری از رزمندگان ارائه شده‌است.

در بخش‌های پايانی اين لوح فشرده تصاويری از بيماری حضرت امام و بستری بودن ايشان در بيمارستان و در پايان فوت ايشان و مراسم تشيع و مرقد مطهر حضرت امام برای كاربران در دسترس قرار گرفته‌است.

در پايگاه پارس قرآن ، نسخه الکترونيکي قرآن مجيد ارائه شد

با تلاش پايگاه اينترنتي پارس قرآن نسخه الکترونيکي قرآن مجيد به کاربران و مخاطبان اين پايگاه عرضه شد.

از ويژگي‌هاي اين نرم افزار مي‌توان به ترجمه قرآن به زبان‌هاي انگليسي و فارسي اشاره کرد که با توجه به حجم کم اين نرم افزار بسيار کاربردي مي‌باشد.

از ديگر ويژگي‌هاي اين نسخه الکترونيکي قرآن مي‌توان به نمايش متن و ترجمه تمامي سوره‌هاي قرآن به صورت متقابل و قابليت پرينت آنها اشاره کرد.

با اتصال به پايگاه اينترنتي پارس‌قرآن امکان جستجوي لفظي در قرآن که از ديگر امکانات اين نرم‌افزار است نيز فعال خواهد شد.

کاربران همچنين مي‌توانند پس از اجراي اين نرم‌افزار بخش‌هاي دلخواه و مد نظر خود را نيز از آيات قرآن رونوشت‌برداري کنند و به نرم‌افزارهاي ديگر منتقل کنند.

پايگاه اينترنتي پارس قرآن پيش از اين نيز اقدام به ارائه نرم‌افزارهاي متنوع قرآني ديگري مانند نرم‌افزار آيه‌ امروز در دو نسخه رايانه‌اي و اينترنتي و نرم‌افزار تلاوت جزء 30 قرآن مجيد کرده است.

از ويژگي‌هاي بارز اين نرم‌افزارها مي‌توان به حجم کم و کاربردي بودن‌ آنها اشاره کرد.

نرم‌افزار چندرسانه‌ای «ارمغان پيامبر اعظم(ص)» عرضه شد

نرم‌افزار چندرسانه‌ای «ارمغان پيامبر اعظم(ص)» از سوی مركز جهانی نشر فرهنگ و معارف اسلامی مبلغ عرضه شد.

نرم‌افزار چندرسانه‌ای «ارمغان پيامبر اعظم(ص)» با همكاری مركز جهانی نشر فرهنگ و معارف اسلامی مبلغ، زير نظر حجت‌الاسلام‌والمسلمين «محمدرضا صداقت‌زاده» عرضه شد.

نرم‌افزار چندرسانه‌ای «ارمغان پيامبر اعظم(ص)» شامل امكاناتی چون قرآن‌كريم و ترجمه‌ی گويا، قرآن مجلسی، ادعيه‌ و زيارات، نصيحت فرزانگان، احكام و آشنايی با سوره‌ها، اعمال هفته، نغمه‌ها، مواعظ، سرگرمی و درباره‌ی مبلغ است.

نرم‌افزار «موبايل مذهبی» منتشر شد

«موبايل مذهبی» يكی از جامع‌ترين نرم‌افزارهای مذهبی برای تلفن همراه ‌است.

نرم‌افزار «موبايل مذهبی» يكی از توليدات شركت صافات بوده كه علاوه بر قرار دادن فايل‌های قرآنی، كليپ و تصاوير مذهبی زيادی را در خود جای داده‌است.

متن و صوت كامل قرآن كريم، بيش از 200 كليپ مداحی تصويری، گالری تصوير شامل 800 تصوير مذهبی و منتخب ادعيه و زيارت مفاتيح الجنان از امكاناتی بوده كه در اين نرم‌افزار ارائه شده‌است.

از ديگر ويژگی‌های «موبايل مذهبی» می توان به بيش از 70 نوای مذهبی برای زنگ تلفن همراه و 32 داستان از پيامبر و ائمه معصومين به صورت انيميشن اشاره كرد.

گلچين اذان و تواشيح از موذنين و گروه‌های مشهور كه در قالب دو سی دی توليد شده در اين نرم‌افزار موجود است.

اطلاعات تکميلي

  • تاریخ انتشار نسخه چاپی: شنبه, 26 خرداد 1386
  • صفحه در فصلنامه: صفحه 64
  • شماره فصلنامه: فصلنامه شماره 18
بازدید 10451 بار
شما اينجا هستيد:خانه آرشیو فصلنامه شماره 18 (بهار 1386) تازه‌های اطلاع‌رسانی 18