تازه های اطلاع رسانی اسلامی 22

پنج شنبه, 30 خرداد 1387 ساعت 15:27
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نرم‌افزار «معجم عبارات قرآنی» عرضه شد

نرم‌افزار «معجم عبارات قرآنی» توسط انتشارات بنی‌هاشم در دسترس كاربران قرار گرفت.

اين نرم‌افزار به همت انتشارات بنی‌هاشم كه توليدكننده و ناشر نرم‌افزارها و كتب علوم اسلامی و قرآن است، توليد شده ‌است.

تقطيع آيات قرآن به ‌صورت عبارات پی‌در‌پی، مشخص شدن ركوعات قرآن، امكان دسترسی به عبارات مشابه قبلی و بعدی با آدرس‌دهی در نرم‌افزار، از قابليت‌های اين برنامه است.

از ديگر امكانات اين نرم‌افزار، تعداد تكرار هر عبارت و موقعيت آن نسبت به كل قرآن است.

تولید نرم‌افزار «محاسبه زکات» با قابلیت نصب بر روی تلفن‌های همراه

نرم‌افزار «محاسبه زکات» با قابلیت نصب بر روی تلفن‌های همراه در اینترنت قابل دسترسی است. اين نرم‌افزار برای اولین بار به منظور استفاده در تلفن‌های همراه تولید شد.

این برنامه شامل آیات و روایات درباره زکات است و می‌تواند به‌سادگی زکاتی را که هر شخص باید پرداخت کند، محاسبه كند. این نرم‌افزار را می‌توان از پايگاه‌هاي اينترنتي مختلف دانلود (بارگيري) کرد.

از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار، پشتیبانی اکثر تلفن‌های همراه موجود از این نرم‌افزار است. مشکل عمده این نرم‌افزار عدم پشتیبانی از زبان فارسی است.

علاقه مندان برای كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پايگاه www.gaideways.com مراجعه کنند.

درختواره دانشنامه حضرت فاطمه(س) در پايگاه حوزه ارائه شد

درختواره دانشنامه پايگاه حوزه در بردارنده مطالب بسيار مفيدی در زمينه آشنايی با حضرت فاطمه زهرا(سلام الله عليها) است.

در اين دانشنامه زندگی و شخصيت صديقه كبری(سلام الله عليها) درقالب 49 شاخه اصلی و بيش از 520 مطلب ارائه شده‌ است.

ميلاد فاطمه(س)، حضرت فاطمه(س) در دوران رسالت، حضرت فاطمه(س) بعد از رحلت پدر، شهادت و دفن حضرت زهرا(س)، زيارت ام‌ابيها(س)، صفات آسمانی صديقه كبری(س) سيره و آموزه‌های رفتاری حضرت زهرا (س) و احاديث و آموزه‌های گفتاری حضرت فاطمه(س)، بخشی از نمايه‌های اين دانشنامه است.

در قسمت‌های ديگر دانشنامه، موضوعاتی نظير فاطمه زهرا(س) و زن، فاطمه(س) و فاطميون، زنان راوی احاديث حضرت فاطمه(س)، حضرت فاطمه(س) در آينه قرآن و احاديث، حضرت فاطمه(س) از نگاه ديگران، كوثر پيامبر(ص) در آينه شعر و ادب، پرسش و پاسخ درباره حضرت زهرا(س)، كتاب، كتاب‌شناسی، مقاله‌شناسی و نرم‌افزارهای فاطمی، عرضه شده ‌است.

نرم‌افزار «نيايش» توليد شد

نرم‌افزار«نيايش» در برگيرنده ادعيه، زيارات، قرآن، مناجات و آداب تشرف به اماكن مقدس توليد شد.

اين برنامه كه نسخه روزآمد شده منتخب مفاتيح است، در برگيرنده ادعيه، زيارات، قرآن، مناجات و آداب تشرف به اماكن مقدس است. در اين نرم‌افزار برای نخستين بار ترجمه دعا و زيارت به صورت گويا نيز عرضه شده ‌است.

نرم‌افزار دعا و نيايش شامل ادعيه مفاتيح به صورت چند رسانه ای، زيارات و سوره‌‌های قرآن است. اذان، تواشيح، مناجات با خدا و امام زمان(عج)، از ديگر قسمت‌های اين برنامه است. ترجمه گويای فارسی ادعيه و زيارات نيز در اين لوح فشرده به كار رفته است.

مطالبی درباره دعا و توسل برگرفته از كتاب مصباح المنير مرحوم آيت‌الله ميرزا علی مشكينی، از ديگر عناوين اين نرم‌افزار است.

در ساخت اين نرم‌افزار از دو برنامه رايانه‌ای Flash و Delphi استفاده شده ‌است.

نرم‌افزار «نقد وهابيت» عرضه شد

مؤسسه تحقيقاتی حضرت ولی‌عصر(عج) لوح فشرده‌ای از سلسله مباحث نقد وهابيت را كه از شبكه سلام TV در سال 86 پخش شده، ارائه نموده است.

این مؤسسه مجموعه سخنرانی‌های حجت الاسلام سيد محمد حسينی قزوينی را در شبكه سلام TV در مورد بحث‌های وهابيت و انهدام ميراث فرهنگی در قالب نرم‌افزار منتشر كرده ‌است.

وهابيت و انهدام ميراث فرهنگی، امام حسين(ع) و ابن تيميه، تحريف قرآن، فتوای تخريب حرم امامان، بررسی حديث ثقلين، عصمت پيامبر(ص) و افسانه خواستگاری از دختر ابوجهل، از عناوين اين نرم‌افزار است. همچنين در اين برنامه مباحثي همچون: توسل از ديدگان قرآن، سنت و سيره صحابه، مهدويت، بررسی حديث قرطاس، سقيفه آغاز تمام اختلافات، اصحاب رده و شبهه عزاداری امام حسين‌(ع) ارائه شده است.

عرضه نرم‌افزار «مرجع مهدویت» با موضوع كتاب‌شناسی امام زمان(ع)

نرم‌افزار «مرجع مهدویت» با موضوع كتاب‌شناسی امام زمان(ع) و بخش‌های كتاب‌سرای ناشران و شهر كتاب در اختیار کاربران قرار دارد.

مرجع مهدويت، نرم‌افزاری است كه از سوی پايگاه اطلاع‌‌رسانی سراسری اسلامی (پارسا) با موضوع كتاب‌شناسی امام زمان(ع) عرضه شده و مطالب و منابع فراوانی را در مورد شخصيت حضرت مهدی(ع) معرفی كرده ‌است.

در صفحه اصلی اين لوح فشرده با بيش از 4100 منبع در سه موضوع كلی امام مهدی (در دو بخش آثار وجودی و آخرالزمان)،  كودكان و معارف مهدوی (در دو بخش اخلاق و ادبيات) آشنا می‌شويم. 51 موضوع جزيی نيز كه زيرشاخه‌های موضوعات كلی به شمار می‌آيند، در اختيار كاربران قرار گرفته‌ است.

«كتاب‌سرای ناشران»، از ديگر بخش‌های اين برنامه است كه در آن به ترتيب حروف الفبا ناشران متعددی كه درباره‌ امام زمان(ع) آثاری را به چاپ رسانده‌اند، معرفی شده‌اند كه مجموعه‌ اين آثار بيش از 1700 عنوان است.

در بخش «شهر كتاب» نيز 963 عنوان كتاب به ترتيب حروف الفبا، با نام و مشخصات شناسنامه‌ای و چكيده‌ای از مطالب آن به همراه تصوير روی جلد عرضه شده‌ و كاربر با استفاده از امكان جستجو می‌تواند به وسيله‌ يك كلمه، چند كلمه و يا تركيبی از كلمات، به انجام جستجوهای گوناگون لفظی در برنامه مبادرت ورزد.

نرم‌افزار «به سوی نور» عرضه شد

نرم‌افزار «به سوی نور» با محوريت رهبر كبير انقلاب اسلامی، از سوی مؤسسه فرهنگی نرم‌افزاری آرمان عرضه شد.

این برنامه شامل متن كامل 22 جلد صحيفه نور حضرت امام خمينی، بيانات مقام معظم رهبری از سال 68 تا 82 و سه جلد از تأليفات حضرت امام (تفسير سوره حمد، چهل حديث و شرح حديث جنود عقل و جهل) است.

نرم‌افزار «به سوی نور»، كاری از «كتاب آسمان» است كه از سوی مؤسسه فرهنگی نرم‌افزاری آرمان ارائه شده است.

نرم‌افزار «آينه يادها» برای تلفن همراه عرضه شد

نرم‌افزار «حديث همراه 3» با نام «آينه يادها»، با هدف تكريم مناسبت‌های شمسی و قمری كه رنگ و بويی ملّی و دينی دارند و از پيشه‌ها، موضوعات و شخصيت‌های مهم برگرفته شده‌‌اند، با بهره‌جويی از قرآن و احاديث، برای اجرا روی تلفن همراه منتشر ‌شد.

ويژگی‌های اين نرم‌افزار عبارت‌اند از: ارائه احاديث مرتبط با مناسبت‌های شمسی و قمری، انتخاب آيات و روايات كوتاه گويا و كاربردی، ارائه احاديث با اعراب و ترجمه، جستجو در متن و فهرست و ارسال متن و ترجمه احاديث به صورت پيام كوتاه.

اين نرم‌افزار كه به همت مديريت فناوری اطلاعات مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث تهيه‌ شده، به منظور ياری رساندن به روابط عمومی‌ها، امامان جمعه و جماعات و ... تدوين شده‌است.

تفكيك هر يك از مناسبت‌های شمسی و قمری شامل 52 مناسبت شمسی و 56 مناسبت قمری، آوردن گزيده‌ای از آيات و روايات مربوط به هر مناسبت در ذيل آن، و ارائه ترجمه‌ای شيوا و امروزين از آيات و روايات، بخشي ديگر از امكانات اين برنامه به شمار مي‌رود.

توليد نرم‌افزار صاحب الامر

نرم‌افزار «صاحب الامر» با قابلیت جستجوی بیش از هفتاد جلد کتاب فارسی درباره حضرت مهدی (ع) از سوی مؤسسه گنجینه معرفت منتشر شد.

نرم‌افزار صاحب الامر شامل متن قابل چاپ و جستجوی بیش از هفتاد جلد کتاب فارسی و ترجمه نویسندگان معاصر در مورد حضرت مهدی (ع) به همراه فهرست، ارائه گرديده است.

مجموعه سخنرانی‌ها، مدایح و توسلات در مورد حضرت ولی عصر(عج) از قابلیت‌های مفيد اين نرم‌افزار به شمار مي‌رود.

موبايل اسلامی «طه» در كشور توليد شد

نخستين موبايل حاوی كل قرآن و اذكار مذهبی با عنوان موبايل اسلامی «طه» برای استفاده شيعيان جهان با قابليت‌ ارائه كل قرآن، احاديث و اذكار مذهبی، توليد شد.

نرم‌افزار اين موبايل پيش از اين در سخت‌افزار «الذكر(1) و (2)» به بازار عرضه شده و امروز اين قابليت به موبايل ارتقا يافته است. برای تهيه نرم‌افزار اين موبايل از مشاوره‌های مذهبی و فضلای حوزه علميه قم استفاده شده ‌است.

ارائه قرآن‌كريم، نهج‌البلاغه، مفاتيح‌الجنان، صحيفه سجاديه، ادعيه حج، رساله جامع علما، ادعيه و زيارت‌های گوناگون، نشان دادن جهت قبله، ساعات شرعی در نقاط مختلف جهان و پخش اذان، از قابليت‌های اين دستگاه است.

اين موبايل برای اولين بار قرآن را در هشت فونت مختلف به خط عثمان طه ارائه كرده تا مخاطبان بتوانند اقدام به خواندن، قرائت و حفظ آن كنند. قرآن در اين نرم‌افزار به ‪۱۰زبان دنيا ترجمه شده و پنج نوع ترجمه فارسی را نيز شامل می‌شود. از ديگر قابليت‌ها جستجوی كلمات به همراه مشخصات آيات، سوره و جزء است.

تفسير قرآن به سه زبان فارسی، عربی و انگليسی، ترجمه نوشتاری و گفتاری قرآن، حفظ قرآن با انتخاب سوره و آيه و تكرار آن از ديگر امكانات بخش قرآنی اين برنامه است.

همچنین اين موبايل رساله شش مرجع تقليد از جمله: امام راحل، آيت‌الله خامنه‌ای، آيت‌الله سيستانی و آيت‌الله بهجت را به فارسی، عربی و انگليسی ترجمه كرده ‌است.

نرم‌افزار كتابخانه ديجيتالی آيت‌الله العظمی فاضل لنكرانی(ره) توليد شد

نرم‌افزار كتابخانه ديجيتالی حضرت آيت‌الله فاضل لنكرانی(ره) در سه زبان: فارسی، عربی و انگليسی شامل 60 جلد كتاب در قالب 41 عنوان توليد شد.

همزمان با اولين سالگرد ارتحال مرجع تشيع آيت‌الله فاضل لنكرانی(ره) نرم‌افزار كتابخانه ديجيتالی معظم‌له به همت مركز تحقيقات كاميپوتری علوم اسلامی قم توليد شد. هدف از توليد اين برنامه را گردآوری كليه آثار و تأليفات معظم له می باشد. اين نرم‌افزار به درخواست مؤسسه فقهی ائمه اطهار(ع) و بيت معظم له در دستور كار مركز قرار گرفت.

نمايش، جستجو، قرآن و نگارخانه بخش‌های اصلی اين نرم‌افزار را تشكيل می‌دهند. اصول، فقه، تفسير، عقايد، حديث و زندگی‌نامه،  از موضوعات اصلی اين كتابخانه ديجيتالی است و در اين نرم‌افزار كتاب چند جلدی «تفضيل الشريعه» كه معظم له در دروس خارج فقه از آن بهره می‌برده‌اند، به نمايش گذاشته شده است.

نرم‌‌افزار «قرآن خانواده» منتشر شد

مؤسسه صافات نرم‌‌افزار آموزش حفظ قرآن كريم را با عنوان «قرآن خانواده» در دسترس كاربران اينترنتی قرار داده ‌است.

آموزش حفظ قرآن كريم، آموزش روخوانی، خودآزمايی با ضبط صدای خود و سه دوره تلاوت كامل قرآن كريم توسط 3 قاری نوجوان با روش‌های مختلف، از ويژگی‌های اين برنامه قرآني است.

از ديگر امكانات اين نرم‌افزار، داشتن دو دوره تفسير كامل قرآن، ترجمه كامل قرآن، واژه‌شناسی و آداب تلاوت قرائت، ترتيل قرآن توسط عبدالباسط به‌ همراه متن تلاوت، مجلس سرگرمی و مسابقات قرآنی، داستان، سرود و تواشيح است. گفتني است كه فرايند نصب اين برنامه بر روي رايانه بسيار آسان است.

نرم‌افزار مهدوی «الغوث» برای تلفن‌های همراه توليد شد

نرم‌افزار مهدوی «الغوث» مشتمل بر دعاهايی چون ندبه و عهد برای استفاده در گوشی‌های همراه ارائه شده ‌است.

در اين برنامه كه از سوی مؤسسه تبيان ارائه شده، دعاهای: كميل، توسل، سمات، عهد، ندبه، زيارت عاشورا، زيارت آل‌ياسين، زيارت حضرت عباس(ع) و مناجات اميرالمؤمنين(ع) و نيز آيه ‌الكرسی به همراه صدا ارائه شده ‌است.

اين نرم‌افزار دارای امكاناتی چون: مرور خطی و صفحه‌ای خودكار، امكان تنظيم زمان مرور خطی و صفحه‌ای خودكار، امكان تنظيم بارگذاری يا عدم بارگذاری صدا برای هر دعا است.

نرم‌افزار «بقيه‌الله» توليد و عرضه شد

نرم‌افزار بقيه الله به همت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌‌ها توليد و منتشر شد.

این نرم‌افزار شامل بيش از 5200 دقيقه سخنراني از حضرت آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي، آيت‌الله ناصري و حجج الاسلام پناهيان، ‌هاشمي‌نژاد، مستشاري، معمار منتظرين، استاد طاهرزاده و مرحوم كافي است.

ارائه بيش از 210 دقيقه فيلم از سخنراني‌هاي استاد حسن رحيم پور ازغدي با موضوع مهدويت، 75 آيه و حديث از ائمه(ع) درباره حضرت ولي‌عصر(عج) همراه با تفسير آيه‌ها، 257 قطعه متن ادبي از اشعار و دل‌نوشته‌هاي دانشجويان در مورد آن حضرت و 17 قطعه مولودي، 30 قطعه مناجات و 9 داستان تشرف به صورت صوتي از مرحوم كافي، از ديگر امكانات اين نرم‌افزار است.

همچنين در اين لوح فشرده متن تعدادي از كتاب‌ها با موضوع مهدويت، پرسش و پاسخ‌هاي مهدويت، تشرفات و 300 مقاله با موضوعات انتظار، جهت استفاده كاربران گنجانده شده است.

پايگاه اينترنتی «علامه مصطفوی» راه‌اندازی شد

پايگاه ‌پنج زبانه «علامه مصطفوی» توسط مركز نشر آثار علامه مصطفوی راه‌اندازی شد.

اين پايگاه به زبان‌های: فارسی، عربی، اردو، انگليسی و تركی طراحی شده و خدمات خود را به اين پنج زبان به كاربران خود ارائه می‌دهد. علامه مصطفوی دارای تأليفات و نوشته‌هايی در بيش از هفتاد جلد است.

در اين پايگاه که به نشانی: www.allamemostafavi.com در دسترس علاقمندان قرار دارد، بخش‌های مختلفی مانند: زندگی‌نامه، مقاله، آثار، انتشارات و ارتباط با ما وجود دارد. گفتني است كه نوشته‌های ايشان در زمينه‌های مختلف علوم الهی است و مباحث و موضوعاتي مانند: تحقيق در واژه‌ها و لغات قرآن، تفسير قرآن و كلمات قرآن، تاريخ اسلام زندگانی و فرمايشات و سيره و روش امامان معصوم(ع)، پژوهش در مورد اديان الهی، علم كلام، علم رجال، علم اخلاق، عرفان و سير و سلوك را در بر مي‌گيرد.

پايگاه «آموزش كارگزاران حج» آغاز به كار كرد

پايگاه آموزش كارگزاران حج توسط سازمان حج و زيارت در دسترس كاربران اينترنتی قرار گرفته‌ است.

علاقه‌مندان از اين پس می‌توانند كليه اخبار، اطلاعيه‌ها، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های جديد آموزشی را از طريق اين پايگاه دريافت كنند. دراين پايگاه امكان آموزش الكترونيكی با استفاده ازمتن و معرفی منابع نيز فراهم شده‌است. همچنين نتيجه آزمون‌ها و كارنامه شركت‌كنندگان در آزمون، از طريق همين پايگاه اعلام خواهد ‌شد.

علاقه مندان برای استفاده از این پايگاه می‌توانند به نشانی الکترونیکی amoozesh.haj.org.ir مراجعه کنند.

پايگاه اينترنتی «نوآوری و شكوفايی» راه‌‌اندازی شد

پايگاه نوآوری و شكوفايی به همت مركز تحقيقات صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران راه‌اندازی شده‌ است.

نظر به سخنان مقام ‌معظم ‌رهبری و اعلام سال 1387 به عنوان سال نوآوری و شكوفايی، مركز تحقيقات صدا و سيما برای ارتباط با نوآوران، مبتكران، پژوهشگران و استادان دانشگاه در حوزه رسانه، جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی، تبليغات و بازرگانی، امكاناتي را فراهم آورده ‌است.

اين پايگاه اخبار نوآوری، ‌پژوهش‌های نوآوری، مقالات، دريافت ايده درباره نوآوری، مسابقات اينترنتی، پايگاه‌های پژوهشی، معرفی كتاب و نشريات، معرفی پژوهشگران برتر، نوآوری از ديدگاه امام‌خمينی(ره) و نوآوری از ديدگاه رهبر را ‌پوشش داده ‌است.

عناوين برخی از پژوهش‌های نوآوری عبارت‌اند از: نوآوری، تعاريف و مختصات، خلاقيت و نوآوری در سازمان، درآمدی بر مفهوم نوآوری، درآمدی بر مفهوم و شاخصه‌های نوآوری و شكوفايی، و سال نوآوری و شكوفايی.

اين پايگاه به لحاظ قالب صفحه اصلی و جای‌گيری مطالب، از سطح خوبی برخوردار است؛ اما از نظر محتوايی دچار ضعف‌های قابل ‌توجهی است كه می‌توان از جمله دلايل آن‌ را راه‌اندازی ديرهنگام اين پايگاه دانست.

در بخش ارائه مقالات و يا كتب و نشريات نيز انتشار مقاله و يا كتاب و نشريه به صورت درستی انجام نگرفته ‌است؛ زيرا مخاطب هنگام مطالعه و استفاده از مطلب دچار مشكل خواهد شد. بهتر است كه بخش اختصاصی ارائه مطلب به‌ صورت ديگری طراحی می‌شد تا واضح‌تر و خواناتر باشد. این پایگاه به نشانی: http://rcirib.ir/noavari در درسترس می باشد.

پايگاه «مجمع ياوران حضرت مهدی(عج)» راه‌اندازی شد

پايگاه «مجمع ياوران امام مهدی(عج)» با عنوان شبكه 313 در دسترس كاربران قرار گرفت.

اين پايگاه با هدف ايجاد محل اجتماع عاشقان موعود منتظر حضرت مهدی(عج)، به‌وجود آوردن پايگاه تحقيقاتی با محوريت مهدويت، راهنمايی و كمك برای بوجود آوردن تحقيقات و مقالات با محوريت مهدويت، ايجاد تالار گفتمان با محوريت مهدويت و چهارده معصوم، در اختيار گذاشتن فايل‌های صوتی، تصويری و نوشتاری با محوريت مهدويت و موضوعات اسلامی، راه‌اندازی شده‌ است.

بخش‌هايی چون: نظرسنجی، تالار گفتمان، آرشيو مقالات و معرفی پايگاه‌های مهدوی، از قسمت‌های مختلف اين پايگاه است.

نشانی این پایگاه: www.313net.com می باشد.

پايگاه اينترنتی «شهر حديث» فعاليت خود را آغاز كرد

پايگاه اينترنتی «شهر حديث» نسخه نگارش اول كه در بردارنده گوشه‌ای از رهنمودهای گهربار معصومان(ع) است، در دسترس كاربران قرار گرفت. اين امكان نيز برای كاربران محترم فراهم شده كه در ذيل هر حديث می‌توانند به اظهار نظر بپردازند و سؤال يا مطلب مورد نظر خود را درباره آن حديث مطرح كنند.

پايگاه اينترنتی «شهر حديث» كه به همت مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحديث ايجاد شده، طرحی نو در ارائه‌ی احاديث اهل بيت(ع) به شمار مي‌رود.

هدف اساسی در ايجاد اين پايگاه ارائه احاديث گهربار با روشی جديد به نسل اينترنتی و جوياي معنويت است.

شايان ذكر است كه نسخه‌ تكميلی اين پايگاه در آينده نزديك عرضه خواهد شد.

نشانی این پایگاه: www.hadithcity.com می باشد.

پايگاه اطلاع‌رسانی 15 خرداد42 به طور رسمي افتتاح شد

پايگاه اطلاع‌رسانی ‌15 خرداد42 فعاليت رسمی خود را آغاز می‌كند. معرفی كتاب و خبرهای تاريخی، از جمله بخش‌های اين پايگاه است كه علاقه‌مندان برای مشاهده آن می‌توانند به نشانیwww.15khordad42.com مراجعه كنند.

بانك مقالات، بخش ديگر اين پايگاه را تشكيل می‌دهد و مقالاتی كه در مورد 15 خرداد به چاپ رسيده ‌است، در آن قرار خواهد گرفت. در قسمت‌های ديگر نيز اسناد، عكس‌ها و موضوعات مختلف ديگر در ارتباط با 15 خرداد قابل رؤيت خواهد بود.

نرم‌افزار آفتاب مهرباني ويژه امام خميني(ره) توليد شد

در آستانه نوزدهمين سالگرد رحلت رهبر كبير انقلاب نرم‌افزار «آفتاب مهرباني» ويژه زندگي‌نامه امام خميني(ره) توليد و عرضه شد.

اين نرم‌افزار که محصول تلاش جمعي از طلاب حوزه علميه قم است، به بررسي زندگي و شخصيت حضرت امام خميني(ره) اختصاص دارد.

شرح زندگي امام در دوران جواني، طلبگي، مبارزات ايشان با رژيم پهلوي، ديدگاه‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در مسائل سياسي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي، نظر شخصيت‌ها و رسانه‌هاي داخلي و خارجي و نيز توصيف امام(ره) از سوي شهداي انقلاب اسلامي و دوران دفاع مقدس از جمله بخش‌هاي نرم‌افزار آفتاب مهرباني است.

تصاوير و قطعه فيلم‌هايي ازآخرين لحظات عمر پر برکت بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران ، سوگواري عاشقان امام پس از ارتحال آن حضرت و متن کامل وصيتنامه سياسي - الهي اين شخصيت بزرگ جهان اسلام، در بخش سوگ اين نرم‌افزار به تصوير درآمده است.

گزيده‌اي از سخنراني‌ها،  متن نامه امام(ره) به گورباچف و معرفي آثار نوشتاري ايشان، از ديگر بخش‌هاي اين نرم‌افزار است.

اطلاعات تکميلي

  • تاریخ انتشار نسخه چاپی: شنبه, 25 خرداد 1387
  • صفحه در فصلنامه: صفحه 64
  • شماره فصلنامه: فصلنامه شماره 22
بازدید 9667 بار
شما اينجا هستيد:خانه آرشیو فصلنامه شماره 22 (بهار 1387) تازه های اطلاع رسانی اسلامی 22