چاپ کردن این صفحه

نگاهی به برترین پیام رسان های داخلی

جمعه, 30 شهریور 1397 ساعت 16:02
    نویسنده: سید داود حسینی
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

اشاره

امروزه، با وجود دنیای ارتباطات در فضای مجازی، شاهد رشد قارچ گونه شبکه های اجتماعی متنوّع و با قابلیت های مختلف هستیم. جوانان ایرانی نیز تا کنون تلاش های قابل توجّهی انجام داده اند و پیام رسان های متنوّعی را تولید کرده اند که بیشتر آنها با استقبال کمی رو به رو شدند و در این میان، گروهی از متخصّصان ایرانی اقدام به ساخت پیام رسانی هایی صد در صد وطنی نموده اند. این پیام رسان ها برای کاربران ایرانی امنیّت و سرعت بیشتری فراهم کرده است. بر اساس آماری که روی اپلیکیشن کافه بازار درج شده، اکنون پیام رسان های بومی توانسته اند روی دستگاه هفت میلیون و 500 هزار ایرانی نصب شوند. فروشگاه گوگل (Google play) نیز نشان می دهد که 2 میلیون و 250 هزار پیام رسان بومی، از این منبع دانلود شده اند. بر مبنای مجموع این ارقام، پیام رسان های ایرانی تا به حال توانسته اند حدود 9 میلیون 750 هزار کاربر را به سوی خود بکشانند. در مطلب پیش رو، برخی امکانات و مزیّت های این پیام رسان ها ارائه می شود.

پیام رسان آی گپ1. آی گپ

اگر به دنبال یک پیام رسان با امنیت بالا هستید، برنامه آی گپ، یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان محسوب می شود. این برنامه، پیام رسانی ایرانی است که توسط آن قادر به ارسال پیام و یا برقراری تماس رایگان با دوستان و آشنایان خود خواهید بود.

به طور قطع، امنیّت بالا یکی از اصلی ترین ویژگی ها و نقاط قوت یک پیام رسان محسوب می شود. از این رو، پیام رسان هایی نظیر تلگرام، از محبوبیّت بسیاری در میان کاربران ایرانی برخوردارند. با وجود این، در حال حاضر به دلیل عدم امکان استفاده از تلگرام در ایران، کاربران به دنبال برنامه های پیام رسان جایگزینی هستند که قابلیت های مشابه با تلگرام را ارائه دهد و از امنیت بالایی نیز برخوردار باشد. اپلیکیشن آی گپ از این دسته برنامه ها به حساب می آید.

پیام رسان آی گپ، از الگوریتم های رمزنگاری قدرتمند جهت رمزگذاری اطّلاعات استفاده می کند و از امنیّت بالایی برخوردار است.

- هزینه و سازگاری

برنامه آی گپ، با پلتفرم های اندروید، آی.او.اس، ویندوز و لینوکس سازگاری دارد. علاوه بر آن، پیام رسان آی گپ، شامل یک نسخه تحت وب هم می شود. بنابراین، در صورت دسترسی به اینترنت، می توانید به راحتی از طریق مرورگر وارد اکانت خود شده و به تمامی اطّلاعات خویش دسترسی داشته باشید. از دیگر نقاط قوّت برنامه آی گپ، می توان به رایگان بودن آن اشاره کرد. برنامه مذکور به صورت کاملاً رایگان منتشر شده و برای دانلود و یا استفاده از قابلیت های آن، نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت.

- رابط کاربری

برنامه آی گپ شامل مجموع جامع و متنوّعی از امکانات می باشد. با این حال، از طرّاحی ساده و نه چندان دلچسب برخوردار است. از آنجایی که این پیام رسان توسط برنامه نویسان ایرانی طرّاحی و منتشر شده، از زبان فارسی پشتیبانی می کند. بنابراین، کاربران ایرانی در هنگام استفاده از این برنامه هیچ گونه مشکلی نخواهند داشت و به خوبی قادر به برقراری ارتباط توسط برنامه مذکور خواهند بود.

- برنامه آی گپ

زبان پیش فرض برنامه آی گپ، انگلیسی است. در حال حاضر، اپلیکیشن آی گپ از سه زبان: انگلیسی، فارسی و عربی پشتیبانی می کند.

در برنامه آی گپ می توانید به فهرست مخاطبان خود دسترسی داشته باشید و نسبت به ایجاد گفتگوی جدید اقدام نمایید. همچنین، ساخت گروه و یا کانال نیز در این پیام رسان امکان پذیر است. آی گپ، امکان ایجاد گروه با حداکثر 5000 عضو را در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر آن، شما می توانید با ایجاد کانال در این برنامه، اطّلاعات و اخبار مختلف را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

برنامه آی گپ، قابلیت هایی نظیر ویرایش پیام را هم در اختیار کاربران خود قرار داده است. همچنین، این ابزار شامل مجموعه متنوبعی از اموجی ها می شود. با وجود این، برنامه مذکور از قابلیت ارسال استیکر پشتیبانی نمی کند که یکی از نقاط ضعف برنامه به حساب می آید.

برنامه آی گپ، این امکان را فراهم می آورد تا کاربران بتوانند فایل های مورد نظر خود را بدون محدودیّت در حجم ارسال نمایند. همچنین، می توان موقعیّت مکانی و یا مخاطبان خود را نیز توسط این برنامه به اشتراک بگذارید.

آی گپ، قابلیّت هایی نظیر جستجو و پاک کردن تاریخچه را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. از دیگر قابلیت های ارائه شده توسط برنامه آی گپ، می توان به امکان انتقال گفت و گوی دو نفره به گروه اشاره کرد.

برقراری تماس صوتی، از دیگر قابلیت های کاربردی برنامه آی گپ به شمار می آید. بر طبق بررسی های انجام شده، تماس صوتی برنامه آی گپ، از کیفیت مطلوبی برخوردار است. خوشبختانه، برای برقراری تماس نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت و این قابلیت، به صورت کاملاً رایگان در اختیار کاربر قرار داده شده است.

- ویژگی های جانبی

برنامه آی گپ، شامل یک منوی کشویی می شود که می توان از طریق آن، به برخی امکانات برنامه دسترسی داشت؛ از جمله می توان به فضای ابری اشاره نمود. با آپلود کردن فایل های مورد نظر خود در این فضا، کاربر در هر زمان و مکان، به راحتی به آنها دسترسی خواهد داشت.

قابلیت های دیگری نظیر ایجاد: گفت‌و‌گو، گروه و کانال هم از طریق منوی اصلی برنامه قابل دسترسی است. پیام رسان آی گپ، شامل قابلیتی تحت عنوان «بگرد و کشف کن» نیز می باشد که توسط آن می توان با وارد کردن نام کاربری، به جستجوی کاربران پرداخت.

با مراجعه به بخش «تنظیمات» می توان نسبت به تغییر نام و نام کاربری خود اقدام نمود و اطّلاعات تکمیلی نظیر جنسیّت یا ایمیل خویش را وارد کرد. همچنین، می توان در این بخش شرح حال مورد نظر خود را تایپ کرد و به پروفایل خویش اضافه نمود.

تنظیمات مربوط به اعلانات، صداها، امنیت و حریم خصوصی در بخش تنظیمات عمومی قابل دسترسی هستند؛ به عنوان مثال، با مراجعه به بخش «امنیت و حریم خصوصی» می توان یک رمز عبور جهت ورود به برنامه تعیین کرد و یا برای فعّال سازی تأیید دومرحله ای اقدام نمود. تاریخ و زبان برنامه را هم می توان در این بخش تغییر داد.

برنامه آی گپ، از قابلیت همگام سازی هم بهره می برد؛ یعنی کاربر به پیام ها و اطلاعات اکانت خود در تمامی دستگاه ها دسترسی خواهد داشت. با مراجعه به بخش «جلسات فعّال»، قادر به مشاهده دستگاه هایی هستید که در حال حاضر اکانت شما در آنها فعّال است.

برنامه آی گپ، تنظیمات شخصی سازی متنوّعی را هم در اختیار کاربران خود قرار می دهد. از این رو، می توان اندازه پیام متنی و تصویر پس زمینه صفحه گفتگو را مطابق نظر شخصی خود تغییر داد. همچنین، امکان تغییر رنگ پوسته، اعلانات، آیکون ها و غیره نیز در این بخش امکان پذیر است.

برنامه آی گپ، شامل قابلیتی تحت عنوان اطراف من هم می باشد. با مراجعه به این بخش و فعّال سازی موقعیت مکانی خود می توان کاربرانی را که در شعاع 5 کیلومتری ما قرار دارند و قابلیت «اطراف من» را فعّال کرده اند، مشاهده کرد و از طریق پیام و یا تماس، با آنان ارتباط برقرار نمود.

در نهایت، با مراجعه به بخش «تماس صوتی» در منوی برنامه می توان به تاریخچه تماس های خویش دسترسی داشت و یا با لمس آیکون «تماس»، به برقراری تماس جدید با مخاطب مورد نظر خود مبادرت ورزید.

- وجه تمایز برنامه

در واقع اپلیکیشن آی گپ، شباهت بسیاری به تلگرام دارد و اپلیکیشن های پیام رسان مشابه بسیاری نظیر آن منتشر شده اند. بنابراین، پیام رسان آی گپ را نمی توان یک ایده نو دانست. با وجود این، از قابلیت هایی که این برنامه را نسبت به سایر پیام رسان های مشابه متمایز می سازد، می توان به امنیّت بالا و رمزگذاری اطلاعات، امکان برقراری تماس صوتی رایگان، سازگاری با پلتفرم های مختلف و ارائه نسخه تحت وب اشاره کرد.

- نتیجه

اپلیکیشن آی گپ، یک پیام رسان امن و مطمئن محسوب می شود که تمامی اطّلاعات آن، توسط الگوریتم های قدرتمند رمزنگاری شده اند. این اپلیکیشن، به صورت کاملاً رایگان عرضه شده و با پلتفرم های اندروید، آی.او.اس، ویندوز و لینوکس سازگاری دارد.

* نقاط قوت: امنیت بالا و رمزگذاری اطلاعات با الگوریتم های قدرتمند، امکان برقراری تماس صوتی، رایگان بودن، همگام سازی اطّلاعات حساب کاربری بر روی تمامی دستگاه ها، امکان ارسال فایل بدون محدودیّت در حجم و نوع، امکان شخصی سازی محیط برنامه، امکان ایجاد گروه و کانال، و ارائه نسخه تحت وب.

* نقاط ضعف: رابط کاربری نه چندان دلچسب و عدم امکان ارسال استیکر.

این پیام رسان، تاکنون 200 هزار بار از کافه بازار و 100 هزار بار از گوگل پلی دانلود شده است.

پیام رسان ایتا2. ایتا

پیام رسان ایتا، با هدف برآوردن کلیه نیازهای کاربران ایرانی در یک برنامه پیام رسان طراحی شده است. در ایتا می توان به سهولت با دوستان خود گفتگو کرد، فایل های خویش را به اشتراک گذاشت، گروه و کانال ساخت و از قابلیت های پیشرفته ایتا برای مدیریت و شخصی سازی نرم افزار خود استفاده کرد.

ایتا در سال 1396 شروع به فعّالیّت نمود و اوّلین نسخه برای اندروید و هم زمان نسخه وب آن آماده بهره برداری گردید. همچنین، نسخه آیفون و دسکتاپ آن، در دست طراحی می باشد. همچنین، می توان ایتا را روی گوشی های هوشمند، تبلت ها و رایانه ها و مرورگر به کار برد. نسخه اندروید (برای ورژن ۴.۰ و بالاتر) و نسخه وب و نسخه های رومیزی (desktop) شامل سیستم عامل های ویندوز، مک 64 بیت و لینوکس 64 بیت، آماده شده است و اپلیکیشن سیستم عامل iOS در آینده نزدیک ارائه خواهد شد.

تمام مراحل طراحی و پیاده سازی نرم افزار ایتا، توسط شرکت اندیشه یاوران تمدن امروز (ایتا) که یک شرکت کاملاً خصوصی است، انجام گرفته است. این شرکت، تحت حمایت دو شرکت طوبی و شرکت هاتف می باشد.

- قابلیت ها

ایتا، یک برنامه پیام رسان است که تمرکز خود را روی سرعت و امنیت گذاشته است. این برنامه، بسیار سریع، ساده و رایگان است و شما می توان به طور هم زمان، روی تمامی دستگاه ها و وسایل خود از آن استفاده کرد. پیام های کاربر در تلفن همراه، تبلت یا رایانه، به صورت یکپارچه همگام سازی می گردند.

با ایتا می توان انواع پیام، عکس، ویدیو، گیف، استیکر و هر نوع فایل (MP3، Doc، Zip و...) را برای دیگران فرستاد. همچنین، می توان گروه هایی حداکثر 5۰۰ نفره و کانال هایی با تعداد نامحدود مخاطب، برای انتشار اطّلاعات ایجاد نمود. در ضمن، می توان به مخاطبان خود پیام ارسال کرد و با استفاده از نام کاربری افراد، آنها را پیدا نمود. ایتا، تجربه لذّت بخشی است که می تواند تمامی نیازهای کاربران را در یک پیام رسان تأمین کند.

ایتا، برای هر کسی است که می خواهد پیام رسانی سریع و قابل اعتماد داشته باشد؛ زیرا کاربران تجاری و تیم های کوچک، ممکن است گروه های بزرگ، نسخه های ویژه کامپیوتر و امکان به اشتراک گذاشتن فایل ها را دوست داشته باشند. از آنجا که گروه های ایتا در فاز نخست می توانند تا 5۰۰ عضو داشته باشند، در آنها امکان پاسخ به پیام دیگران، صدا زدن و هشتگ فراهم آمده تا حفظ نظم و تبادل اطلاعات در گروه های بزرگ ساده تر باشد.

ایتا برای علاقه مندان به تصاویر متحرک (گیف)، یک ابزار عالی جهت ویرایش تصویر و یک پلتفرم باز استیکر است. همچنین، می توان با کمک بات ها استیکرهای اختصاصی خود را ساخت و با دیگران به اشتراک گذاشت. آنهایی که به دنبال خصوصی سازی بیشتری هستند، می توانند تنظیمات پیشرفته و سیاست گذاری ایتا را بررسی کنند.

برخلاف واتس آپ، ایتا بر مبنای فضای ابری بنا نهاده شده و همگام سازی در آن یکپارچه است؛ یعنی کاربر می تواند هم زمان از دستگاه های متعدّد مانند گوشی اندرویدی و وب سرویس به پیام های خود دسترسی داشته باشد و نیز می توان تعداد نامحدودی عکس، فیلم و فایل را تا سقف یک و نیم گیگابایت به اشتراک گذاشت یا آنها را در فضای ابری ذخیره کرد.

پیام رسان ایتا، از نظر ظاهری شبیه تلگرام است؛ زیرا اینترفیس تلگرام توانسته است رضایت نسبی کاربران ایرانی را جلب کند و مخاطبان با ورود به ایتا با محیط غریبه ای مواجه نمی شوند. علاوه بر این، خدماتی افزون بر تلگرام برای ایتا پیش بینی شده است که به تدریج و به صورت رایگان به کاربران عرضه خواهد شد. یکی از امکاناتی که می تواند برای برنامه نویسان و کاربران جذاب باشد، API ربات است که در آینده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

حفظ حریم خصوصی، بزرگ ترین دغدغه و وظیفه سازندگان ایتاست. ایتا، از بروزترین پروتکل های جاری در دنیا برای حفظ امنیت و محرمانگی اطّلاعات کاربران بهره می برد و خود را ملزم و متعهّد به حفظ اطّلاعات آنها می داند.

انتقال اطلاعات بین گوشی ها- ایتا جایگزین تلگرام می شود؟

ایتا اپلیکیشن بومی است که مشابهت بسیاری با برنامه تلگرام دارد. قطعاً یکی از گزینه های جدّی جایگزینی برای تلگرام است. در هر صورت، این مردم خواهند بود که تشخیص می دهند از چه برنامه ایی برای جایگزین کردن تلگرام استفاده کنند. طبق گفته سازندگان ایتا، این پیام رسان با هدف برآوردن تمامی نیازهای کاربران ایرانی در یک برنامه پیام رسان، طرّاحی شده است. در ایتا می توان به سهولت با دوستان خود گفت‌و‌گو کرد، فایل های خود را به اشتراک گذاشت، گروه و کانال ساخت و از قابلیت های پیشرفته ایتا برای مدیریت و شخصی سازی نرم افزار خود استفاده نمود.

- رابط کاربری

یکی از دشواری های کار با نرم افزارهای جدید، نامانوس بودن محیط کاربری آنها برای مخاطبان است. نرم افزار ایتا، از طرّاحی ساده ای بهره برده است که کار با آن، تجربه لذّت بخشی را برای عموم مخاطبان فراهم می کند.

- کاهش هزینه اینترنت

بر طبق آمار، بیشترین ترافیک مصرفی کاربران اینترنت، در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی مصرف می شود. استفاده از ایتا، موجب صرفه جویی ۵۰ درصدی در هزینه اینترنت را به دنبال خواهد داشت.

- نسخه وب و مولتی پلتفرم

ایتا، نرم افزاری با قابلیت دسترسی از طریق دستگاه های مختلف (مولتی پلتفرم) است. نسخه اندروید ایتا، از طریق وبگاه اختصاصی یا فروشگاه های اندرویدی قابل دانلود است. نسخه وب نیز به صورت ریسپانسیو و از طریق مرورگرهای مختلف قابل دسترسی است.

- خدمات ویژه

ایتا، رسانه ای قدرتمند است که می تواند نیازهای شرکت ها و سازمان های کوچک و بزرگ در زمینه دریافت و انتشار اطّلاعات و اخبار را برآورده سازد. ایتا به کانال های رسمی اشخاص حقیقی و حقوقی خدمات ویژه ارائه می دهد و از این طریق، موجب کاهش هزینه و بهبود ارتباط سازمان ها با مراجعان می گردد.

- ربات های هوشمند

ربات های هوشمند، زمینه برقراری ارتباط گسترده و تعاملی با خدمات دهندگان مختلف را در بستری باز و قدرتمند فراهم می کنند. در ایتا می توان دستیارهای هوشمند (Bot) و انواع واسط های برنامه نویسی (API) کارآمد و متنوّع (برای زبان های گوناگون) را به کارگرفت و از امکانات تعاملی در ارائه انواع خدمات، اعم از پیام رسانی و مالی، مانند: کانال های رسمی شرکت ها و سازمان ها و کانال های فروش کالا و خدمات استفاده کرد.

- گروه های کاربری و کانال های اجتماعی

در پیام رسان ایتا می توان با مخاطبان خود گفتگو کرد، عکس و فیلم های خود را به سرعت برای آنان فرستاد، ویدئوهای خویش را با کمترین حجم به فایل گیف تبدیل نمود و آنها را در چت دو نفره یا گروه ها و کانال ها با دیگران به اشتراک گذاشت.

- ساخت کانال های درختی

کانال های درختی (Tree channels)، نسل جدید کانال های پیام رسان هستند که قابلیت های پیشرفته ای مانند: دسته بندی موضوعی مطالب، تعیین منو و زیرمنو، ارسال زمان بندی شده یا دوره ای مطالب و حذف خودکار آنها، ارسال متن های طولانی همراه مدیا را ارائه می کنند. استفاده از تمام قابلیت های کانال درختی در ایتا، رایگان است.

- فضای ابری نامحدود و همیشگی

امروزه، پیام رسان ها به همراهی جدایی ناپذیر از زندگی افراد جامعه تبدیل شده اند. ایتا، فضای ابری نامحدودی را در اختیار کاربران می گذارد که در بستر آن می توان هر گونه فایل را ذخیره کرد یا برای مخاطبان خود ارسال نمود.

این پیام رسان، تاکنون 1 میلیون بار از کافه بازار و 100 هزار بار از گوگل پلی دانلود شده است.

پیام رسان بیسفون3. بیسفون پلاس

از میان تمام ابزارهایی که تا حال به عنوان پیام رسان بومی نام برده اند، با تجربه و اطمینان خاطر می توان بیسفون پلاس را معرّفی کرد و بدین صورت، با انتقال به این برنامه، از نبود تلگرام نگران نبود.

پیام رسان بیسفون پلاس، به عنوان یک پیام رسان ایرانی به شمار می آید که نسخه پیشرفته ای از برنامه بیسفون است. به کمک این پیام رسان، می توان چت شخصی، چت گروهی، کانال و پیام های صوتی و تصویری ایجاد کرد و از تمامی امکانات مشابه تلگرام نیز استفاده کرد.

پیام رسان بیسفون پلاس، از نظر ظاهری، هیچ تفاوتی با پیام رسان رایگان بیسفون ندارد؛ أمّا چیزی که این دو را از هم متمایز کرده، قدرت فنّی بیسفون پلاس نسبت به بیسفون است. اگر کسی عضو بیسفون بوده باشد، مطمئناً متوجه شده که با رشد کاربران در این شبکه، روز به روز، مشکلات فنّی و ساختاری در آن رخ داده است.

بیسفون پلاس، دارای امکانات کاملاً محلّی است که جلوی رخ دادن چنین مشکلاتی را می گیرد و کارایی نرم افزار را بهتر می کند.

- امکان جست و جوی کانال

بیسفون پلاس، برنامه ای است که به کاربر اجازه می دهد در آن، کانال های دلخواه خود را ایجاد کند و با اندکی محدودیت، از شناسه های موجود در آن برای خود استفاده نماید؛ أمّا اگر به دنبال کانال خاصّی باشیم که نه دقیقاً اسم آن را می دانیم و نه آی.دی آن را به خاطر داریم، کافی است یک جستجوی کوتاه در این برنامه انجام داد، تا فهرست کانال ها را مشاهده نماییم.

- پلتفرم های پیام رسان بیسفون پلاس

بیشتر کاربرانی که از بیسفون پلاس استفاده می کنند، کاربران اندرویدی هستند. به همین جهت، بیسفون پلاس امکان نصب شدن روی تمامی پلتفرم های اندرویدی را دارد و به خوبی اجراء می شود.

iOS هم پلتفرمی است که بسیاری از کاربرانش، به دنبال یک نرم افزار ارتباطی خوب در آن هستند. از این رو، می توان از نسخه آی.او.اس بیسفون پلاس نیز استفاده کرد.

از آنجا که بسیاری از کاربران به دنبال راهی برای ارتباط با دوستان خود از طریق وب و یا رایانه خود می باشند، دوست دارند نسخه تحت وب و البته ویندوزی یا پی.سی بیسفون پلاس را هم در اختیار داشته باشند که خوشبختانه به کاربران قول داده اند تا به زودی این برنامه را تحت وب و دسکتاپ نیز ارائه کنند.

- حجم داده های دریافتی و ارسالی

خوشبختانه، بیسفون پلاس این نیاز کاربران را خوب درک کرده و در حال حاضر، تمامی تبادلات، با حجم نامحدود روی این شبکه صورت می گیرد.

- تماس صوتی

از جمله قابلیت های مهمّ بیسفون پلاس، این است که می توان با کمک آن، با دیگران تماس های صوتی برقرار کرد. بیسفون پلاس از ابتداء امر، امکان ارسال پیام صوتی را برای کاربران فراهم کرده اما جالبترین چیزها تنوع در تماس های صوتی آن است.

زمانی که کسی بخواهد با یکی از کاربران حاضر در بیسفون پلاس تماس برقرار کند، می تواند وارد برنامه شود و از گزینه CALL استفاده کند. این کار، هم اکنون در اغلب اپلیکیشن ها انجام می شود و موجب صرفه جویی بسیار در هزینه های کاربران شده است.

نرم افزار بیسفون پلاس، به زودی اجازه خواهد داد که بتوان با سایر اپراتورها و تلفن های ثابت تماس برقرار کرد و بدین صورت نسبت به هزینه های کلان، با هزینه کمتری ساعت ها با مخاطب خود صحبت کرد.

جالب تر اینکه می توان حتّی به کمک بیسفون پلاس با خارج از کشور با تلفن ثابت نیز تماس گرفت و از یک مکالمه با کیفیت و ارزان بهره مند شد؛ البته نخست باید اعتبار لازم را برای این کار خریداری کرد.

- مزیت های call out

قابلیت call out در بیسفون پلاس، امکان تماس بین المللی را برای کاربران فراهم می کند که می توان گفت تا ۱۵ درصد ارزان تر از حالت معمولی است.

یکی از امکانات خوب در بیسفون پلاس، این است که اجازه می دهد کاربر، دامنه های دلخواه خود را در آن ثبت کند. در صورتی که برخی از دامنه های دلخواه، قبلاً در این سرویس ثبت شده باشد، با ارسال یک نامه کوتاه برای شرکت مربوطه می توان آن را از آنِ خود کرد.

- امنیت

امنیت، مهم ترین چیزی است که بیسفون پلاس به دنبال آن بوده و برای عملی کردن آن، از پروتکل هایی استفاده کرده که تماس ها و ارتباط ها را بهتر و امن تر ساخته است. وجود ۲ میلیون کاربر در این برنامه، در حال حاضر، گویای موفقیت و اعتماد به بیسفون پلاس بوده است.

- فعّالیت های تبلیغاتی و بازاریابی

بیسفون پلاس، به دنبال راهی برای ارتقاء کسب و کارهاست. از این رو، به دو صورت می توان از فضای حمایتی کسب و کارها در بیسفون بهره مند شد؛ اوّل اینکه می توان در کانال های پُربازدید به راحتی و بدون محدودیت (با تماس با ادمین کانال ها)، محصولات و خدمات خود را تبلیغ کرد. دوم آنکه به زودی خود بیسفون پلاس، سرویس های معرفی کسب و کار را برای کاربران و بازاریاب ها فراهم خواهد نمود.

- رابط کاربری

ساده ترین رابط کاربری، از آنِ بیسفون پلاس است. بنابراین، اگر به دنبال تجربه محلّی جدید شبیه به پیام رسان های میلیونی هستیم، بیسفون پلاس نزدیک ترین چیز به تصوّر ماست.

- امکانات محاوره ای و ارتباطی

قطعاً هنگام چت کردن به صورت فردی و گروهی، به کمک شکلک ها یا همان اموجی ها و اسمایلی ها، می توان راحت تر مکالمه کرد و منظور خود را ارسال نمود. خوشبختانه، در نرم افزار بیسفون پلاس، از هر دو نوع اسمایلی و اموجی و استیکر به خوبی استفاده شده و بدین ترتیب، می توان مکالمات خود را از یک سری نوشته بی روح خارج کرد.

- محدودیت ساخت کانال

ساختن کانال در بیسفون پلاس، به راحتی ساختن کانال در سایر پیام رسان ها نیست. برای ایجاد کانال، ابتداء باید درخواست ایجاد کانال را صادر کرد و آنگاه با وارد کردن اطلاعات مهمّ و خاصّ، بعد از تأیید، به کمک پشتیبانی، کانال لازم را ایجاد کرد. به نظر می رسد که این کار، برای مدیریّت کانال های مهمّ و هرزه نگار است. از این رو، می توان به سلامت این پیام رسان کمک کرد؛ أمّا در آینده ای نه چندان دور که شمار کاربران رو به فزونی است، این موضوع خود به چالشی اساسی تبدیل خواهد شد.

- محتوای قابل ارسال

بیسفون پلاس، از نظر نوع محتوا تا کنون محدودیتی ایجاد نکرده است و می توان به راحتی، با آن به ارسال ویدیو، عکس، متن، لینک، استیکر و صدا و موسیقی، مبادرت ورزید. با اطمینان خاطر می توان گفت که بیسفون پلاس، یکی از دوست داشتنی ترین نرم افزارهایی است که کاربران می توانند به راحتی با آن کار کنند و اوقات خوبی را سپری نمایند.

این پیام رسان بومی، 100 هزار بار از کافه بازار و 50 هزار بار از گوگل پلی دانلود شده است.

پیام رسان سروش4. سروش

سروش، همه امکاناتی را که یک پیام رسان خوب باید داشته باشد، در قالب رابط کاربری ساده و روان خود ارائه داده است. از آن جهت که سرورهای پیام رسان سروش در داخل کشور هستند، هنگام استفاده از این برنامه می توان شاهد سرعت خوب آن بود. رنگ بندی ساده، چیدمان حرفه ای همه إلمان های این اپیلیکیشن، آیکن های زیبا و فونت فارسی مناسب، ظاهر پیام رسان سروش را جذّاب کرده است. سازندگان این پیام رسان، استیکرهای متنوّع و بامزه ای نیز برای کاربران طراحی کرده اند که می توانند به راحتی آنها را دریافت کرده، در گفت‌وگوهای متنی خود استفاده کنند.

با نصب پیام رسان سروش روی تلفن همراه، به امکانات متنوّعی دسترسی خواهیم داشت. این برنامه، امکان چت دو نفره، چت گروهی، تماس صوتی، کانال ها، پروفایل کاربری، فهرست مخاطبان، استیکرهای متنوّع، ارسال انواع فایل ها و امکانات زیاد دیگری را برای کاربرانش فراهم کرده است؛ أمّا موضوع مهمّ در انتخاب و استفاده از این پیام رسان، تفاوت ها و مزیّت های آن نسبت به دیگر پیام رسان های موجود می باشد. در ادامه، برخی از مهم ترین امکانات جدید و جالب توجّه پیام رسان سروش را شرح خواهیم داد.

در پیام رسان سروش می توان با مراجعه به تب مربوط به کانال ها، همه کانال های عمومی را به صورت دسته بندی شده مشاهده نمود و آنگاه کانال مورد نظر خود را دنبال کرد. در این پیام رسان، امکان ایجاد کانال های خصوصی نیز برای کاربر فراهم شده است. دسترسی به این نوع کانال ها، فقط توسط افرادی که ادمین مشخص کرده است، امکان پذیر می باشد.

ایجاد کانال های تعاملی، یکی دیگر از امکانات خوب و متفاوت پیام رسان سروش می باشد. هنگام ایجاد کانال، کاربر به عنوان سازنده و مدیر کانال می تواند تنظیمی انجام دهد تا دنبال کنندگان بتوانند بر روی پیام ها پاسخ ارسال کنند. همچنین، در همه کانال هایی که ایجاد می شود، می توان نظرسنجی و یا مسابقه چندگزینه ای ایجاد نمود. کاربران نیز امکان لایک کردن همه پیام ها را دارند. تعداد بازدید و تعداد لایک های هر پیام، ذیل آن نوشته شده است.

کاربر با فعّال کردن سرویس مکان نمای موجود در پیام رسان سروش، به این نرم افزار اجازه می دهد موقعیّت مکانی خویش را به دوستانش نمایش دهد و در عوض کاربر نیز از موقعیّت مکانی دوستان خود اطلاع یابد. با مراجعه به فروشگاه استیکر که در منوی کشویی برنامه وجود دارد، می توان به دسته بندی برترین و جدیدترین استیکرهای موجود در برنامه دسترسی داشت. در این برنامه، همه استیکرها توسط خود پیام رسان سروش طراحی شده و در اختیار کاربران قرار می گیرد.

- کارایی

پیام رسان سروش، برای کاربران ایرانی طرّاحی شده است تا در ارتباطات مجازی خود از امنیّت اطّلاعاتشان اطمینان داشته و از سرعت خوبی بهره ببرند. این پیام رسان، امکان گفتگوی دو نفره متنی و صوتی، ارسال انواع فایل، ایجاد گروه ها و کانال ها را داراست؛ أمّا این پیام رسان، برای کاربران خود امکانات منحصر به فردی نیز ارائه داده است. این قابلیت ها شامل: ایجاد کانال های تعاملی و یا خصوصی، ایجاد نظرسنجی و یا مسابقات چندگزینه ای، ارسال پاسخ روی پیام های کانال و اطّلاع از موقعیت مکانی دوستان می باشد.

- امکانات

برخی از مهم ترین قابلیت های سروش عبارت اند از:

  • - رابط کاربری زیبا و روان؛
  • - سرعت و امنیت بالا؛
  • - گفتگوی دو نفره؛
  • - تماس صوتی؛
  • - گفتگوی گروهی؛
  • - ارسال پیام گروهی؛
  • - ایجاد کانال تعاملی و خصوصی؛
  • - مشاهده همه کانال های عمومی به صورت دسته بندی شده؛
  • - ارسال پاسخ به پیام ها در کانال های تعاملی؛
  • - ایجاد نظرسنجی و مسابقات چندگزینه ای؛
  • - قابلیت لایک کردن پیام ها؛
  • - دارای فروشگاه استیکر؛
  • - دسته بندی استیکرها؛
  • - مشاهده موقعیت مکانی دوستان.

گفتنی است که تا زمان تهیه این مقاله، پیام رسان سروش، 5 میلیون بار از کافه بازار و 1 میلیون دفعه از گوگل پلی دانلود شده است.

پیام رسان گپ5. گپ

با پیام رسان گپ، می توان لذّت یک ارتباط سریع و مدرن را بر روی تلفن همراه، تبلت و رایانه تجربه نمود. کاربر در هر شرایطی، تنها با دسترسی به اینترنت می تواند به حساب کاربری خود در گپ متّصل شود؛ با دوستان خود در ارتباط باشد و از دنیای اطلاعات، خدمات و سرگرمی های گپ بهره مند گردد.

پیام رسان گپ، به راحتی از طریق مارکت های معتبر ایرانی و بین المللی، مانند: گوگل پلی استور، اپل اپ استور و کافه بازار قابل دریافت است.

- اطلاعات، خدمات، بازی و سرگرمی

پیام رسان ایرانی گپ، دنیایی از اطّلاعات کاربردی، خدمات مفید، بازی و سرگرمی را در اختیار قرار می دهد. در این نرم افزار، می توان محتوا یا موضوع مورد نظر خود را انتخاب کرد و لذّت دسترسی سریع و آسان به اطّلاعات دلخواه را تجربه نمود.

- چت دو نفره، ایجاد گروه و ارسال محتوا

گپ، با ارائه پلتفرم های مختلفی همچون: اندروید، iOS و نسخه تحت وب، این امکان را در اختیار قرار می دهد که همیشه و در هر لحظه، این پیام رسان را در اختیار داشت. گپ، کمک می کند تا به صورت دو نفره و یا گروهی با دوستان خود چت کرد و از سرعت بالا، سهولت دسترسی و رابط کاربری جذّاب لذّت برد.

- بات پلتفرم

این پیام رسان، یک بستر مدرن ارتباطی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد تا بتوانند خدمات، محصولات و محتوای مورد نظر خودشان را به صورت ساده و تعاملی در اختیار مشترکان گپ قرار دهند. توسعه دهندگان می توانند این خدمات و محتوا را به صورت رایگان در اختیار مشترکان قرار دهند و یا کسب درآمد نمایند.

از جمله مزایای بات پلتفرم پیام رسان گپ می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

سرعت بالا در پیاده سازی و راه اندازی خدمات، امکان کنترل دسترسی سرویس به ازاء کشورهای خاصّ، قابلیت دریافت پول از طریق اعتبار همراه اوّل و ایرانسل، امکان دریافت وجه از مشتریان به واسطه کیف پول گپ، معرفی سرویس شما در «دنیای گپ» جهت جذّب سریع مشتری، تبلیغ و بازاریابی برای سرویس های برتر توسط تیم گپ در سایر رسانه ها، دسترسی به پرتال توسعه دهندگان برای مدیریت سریع و ساده تر تمام سرویس و ارتباط با مشترکان سرویس ها، امکان پیاده سازی سرویس با مدل درآمدی اشتراکی (پرداخت هزینه برای عضویت در سرویس در یک بازه زمانی).

- کسب درآمد

پیام رسان گپ، دنیایی از امکانات کاربردی و خدمات در حوزه بازی و سرگرمی برخوردار است. در پیام رسان گپ، می توان فروشگاه مجازی خود را راه اندازی کرد و شروع به فروش محصولات و خدمات نمود. کیف پول گپ، همیشه در کنار کاربر قرار دارد و او با آسودگی خاطر می تواند از درگاهی امن برای مدیریت مالی سرویس ها و فروشگاه های خود استفاده کند.

- کیف پول همراه شما

با استفاده از کیف پول گپ، می توان حساب خود را شارژ نمود و پرداخت های مختلفی را انجام داد. خرید از فروشگاه ها، شرکت در جشنواره ها و مسابقات، استفاده از امکانات خاصّی از بازی ها و صدها امکان دیگر، همگی در «کیف پول همراه شما» قرار گرفته است.

- ارسال و درخواست وجه

می توان با استفاده از درخواست پول، در بستر گپ صورت حساب ایجاد کرد و آن را برای دوستان و خانواده خود فرستاد. از موارد مورد استفاده از این سرویس، می توان به دریافت دانگ، یادآوری و دریافت قسط در قرض الحسنه های خانوادگی، پرداخت شارژ ساختمان، فعالیت های نیکوکاری و مانند آن، اشاره کرد.

- ارسال استیکر

در پیام رسان گپ، می توان حس و حال خود را با استفاده از استیکرهای جذّابی که به صورت اختصاصی برای این پیام رسان طراحی شده اند، با دوستان خود به اشتراک گذاشت.

- تغییر دلخواه پوسته

در پیام رسان گپ، به راحتی می توان پوسته ای جذّاب و دلنشین به انتخاب خود انتخاب و إعمال کرد. گپ، پوسته های اختصاصی و جذّابی تدارک دیده تا همه چیز در محیط این پیام رسان مطابق میل کاربر باشد.

- ایجاد رمز عبور برای افراد ناشناس

در پیام رسان گپ، به آسانی می شود از مدرن ترین روش های رمزنگاری برای درخواست رمز عبور هنگام ورود به پیام رسان گپ استفاده کرد و از عدم دسترسی دیگران به اطلاعات و مکاتبات خود مطمئن گردید.

این پیام رسان، تا زمان تهیه این نوشتار، 500 هزار بار از کافه بازار و 500 هزار بار از گوگل پلی دانلود شده است.

اطلاعات تکميلي

  • تاریخ انتشار نسخه چاپی: سه شنبه, 19 آذر 2018
  • صفحه در فصلنامه: صفحه 53
  • شماره فصلنامه: فصلنامه شماره 63
بازدید 8966 بار

موارد مرتبط