پرسش و پاسخ 13

پنج شنبه, 25 اسفند 1384 ساعت 15:40
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

چگونه می توان گزارش دهی خطاها را در ویندوز  XPتوقف کنیم؟

ابتدا در Control panel روی گزینه System کلیک کنید. سپس به زبانه Advanced بروید و گزینه ReportingError را کلیک کنید؛ حال گزینه reportingDisable error را علامت بزنید و با انتخاب Ok از System خارج شوید. از این پس، دیگر گاه و بی گاه با این پنجره روبرو نخواهید شد.

آیا در صورت فراموش کردن کلمه عبور در ویندوز XP، راه نفوذ به آن وجود دارد؟

یکی از مشکلات ویندوز XP راه نفوذ به آن در صورت فراموش کردن کلمه عبور است. همان طور که اغلب کاربران می دانند، XP امکان جالب Switch User را دارد که می توان محیط را برای کار User های مختلف فراهم کرد؛ حال اگر شما این پسورد را فراموش کنید، باید هنگام ظاهر شدن منوی کاربران در ابتدا، دو بار کلیدهای (Ctrl+Alt+Delet) را فشار دهید و سپس در قسمت نام، کلمه Administrator را تایپ کرده، قسمت Password را خالی بگذارید و Ok کنید. در این حال امکان ورود به سیستم بدون داشتن اسم رمز، برای شما مهیا می شود.

Direct X چیست و چه مزایایی دارد؟

ویندوز XP، برنامه Direct X1.8 با ورژن های بالاتر آن را ساپورت می کند که قابلیت های صوتی و تصویری کامپیوتر را افزایش می دهد. Direct X دسترسی به قابلیت های دستگاه هایی چون مانیتور و کارت صدا را برای نرم افزارها فراهم می کند تا از قابلیت های سه بعدی تصویر و صدای فراگیر و جلوه های صوتی آنها استفاده شود.  Direct X نرم افزارهای لازم را با آنها مطابقت می دهد.

این خاصیت به برنامه های صوتی و تصویری قدرتی می دهد تا روی هر کامپیوتری که ویندوز نصب شده و سخت افزار آن با Direct X سازگار باشد، فایل های صوتی و تصویری را با بیشترین کارآیی و کیفیت ممکن، به اجرا بگذارد.

Direct X یک سری از برنامه های سطح پایین است که (APIs Application Programming Interfaces) را در خود دارد و دسترسی به ویژگی هایی با کارایی بالای سخت افزار، مانند چیپ های شتاب دهنده گرافیکی سه بعدی و کارت های صدا را امکان پذیر می سازد. این APIs ها، شتاب دهنده های گرافیک دو بعدی و قابلیت پشتیبانی از وسائل ورودی مانند موس، جوی استیک و کی بورد و کنترل میکس صدا و صدای خروجی هم هست. توابع سطح پایین به وسیله این مؤلفه ها پشتیبانی می شوند که Direct X را می سازند:

Microsoft Direct 3D

Microsoft Direct Sound

Microsoft Direct Music

Microsoft Direct Input

Microsoft Direct Play

Microsoft Direct Show

چگونه می توان منوی Documents را که در منوی Start قرار دارد (معمول این منوی آخرین سوابق فایل هایی را که در ویندوز باز شده اند، نشان می دهد) حذف نمود؟

پس از اجرای Regedit در منوی Run، به قسمت ذیل بروید:

HKEY-CURRENT-USER-SOFTWARE\ MICROSOFT\WINDOWS\CURRENTVERSION\ POLICES\EXPLORER

در قسمت سمت راست کلیک راست کنید و DwordvalueNew را انتخاب کنید. نام این مقدار جدی را Norecentdocsmenu بگذارید و مقدار آن را هم یک بگذارید. اگر خواستید دوباره منوی Docunents داشته باشید، این مقدار را به صفر تغییر دهید و کلا آن را پاک کنید.

برخی نرم افزارها بر روی ویندوز 98 و میلینیوم به خوبی کار می کنند؛ اما با ویندوز XP مشکل دارند، آیا راهی وجود دارد که این نرم افزارها را در این ویندوز اجرا کنیم؟

اگر یک برنامه قدیمی در ویندوز XP اجرا نشد، می توانید خصوصیات سازگاری آن را به طور دستی تغییر دهید، تا وانمود نمایید که تحت سیستم عامل دیگری، مثلا ویندوز 98 اجرا می شود.

برای تغییر تنظیمات مربوط به خصوصیات سازگاری هر برنامه، باید این مراحل را طی کنید:

ابتدا روی آیکون میان برنامه مورد نظر، کلیک راست کنید، سپس گزینه (Properties) را از منوی متعاقب آن انتخاب کنید، سپس به زبانه (Compatibility) بروید و مربع  foRun this Program in Compatibility mode را علامت بزنید. حال از فهرست مزبور، سیستم عاملی را که آن برنامه تحت آن بدون مشکل کار می کند، انتخاب کنید.

همچنین اگر لازم بود، تنظیمات صفحه نمایش را تغییر دهید؛ برای مثال می توانید، جلوه های بصری ویندوز XP را برای نرم افزار مذکور از کار بیندازید و آن را غیر فعال کنید یا وضوح صفحه نمایش را حداکثر در 480 و 640 پیکسل تعیین کیند.

پس از اعمال تغییرات، برنامه را دوباره به اجرا درآورید. اگر آن برنامه باز هم اجرا نمی شود و مشکل تراشی می کند، مجددا سازگاری تنظیمات را تغییر داده، دوباره سعی کنید. مطمئن باشید که در این شرایط، کمتر برنامه ای است که امکان نصب آن، با انجام تنظیمات لازم بر روی ویندوز XP امکان پذیر نباشد، مگر برنامه ای که واقعاً تاریخ تولید و عرضه آن بسیار قدیمی باشد.

اطلاعات تکميلي

  • تاریخ انتشار نسخه چاپی: چهارشنبه, 17 اسفند 1384
  • صفحه در فصلنامه: صفحه 86
  • شماره فصلنامه: فصلنامه شماره 13
بازدید 9134 بار
محتوای بیشتر در این بخش: « آموزش 13
شما اينجا هستيد:خانه آرشیو فصلنامه شماره 13 (زمستان 1384) پرسش و پاسخ 13