تازه های فناوری 14

سه شنبه, 30 خرداد 1385 ساعت 15:45
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مایکروسافت جزییات ویندوز ویستا را اعلام کرد

شرکت مایکروسافت، جزئیات ویندوز جدید ویستا و نیز مدل های مختلف آن را ارائه کرد. ویندوز ویستا، که طبق اعلام مایکروسافت، ژانویه 2007، وارد بازار خواهد شد، پیشرفته ترین سیستم عامل است که کاربران انتظار طولانی برای آن کشیده اند. یکی از تغییرات بزرگ ویندوز ویستا، نمای گرافیکی «میانجی» آن به نام Aero است. آیکون ها و جعبه های آن در دسک تاپ مدل 3D هستند، درست همانند بازی های رایانه ای، تنها سیستم هایی که از کارت گرافیکی برخوردار هستند و میزان حافظه بالا دارند، می توانند ازنمایش 3D استفاده کنند. دیگر تغییرات عمده در ویندوز ویستا، اجرای صدا و ایجاد شبکه در آن است، مایکروسافت همچنین وب سایتی با نام «ReadyGet» در ویستا طراحی کرده که به کاربران این امکان را می دهد تا بدانند چه موقع باید کارت گرافیکی یا حافظه اصلی را ارتقاء دهند و یا این که آیا رایانه آن ها دستخوش تغییر شده است یا خیر. مدل های جدید ویستا بانام های ویستا بیزنس، ویستا آلتیمیت، ویستا هوم پر میوم، ویستا هوم بیسیک و ویستا استارتر عرضه خواهد شد. میزان حافظه سیستم، حداقل 512 مگابایت است و کارت گرافیک آن Directx 9 است؛ میزان فضای خالی در هارد درایو آن 15 گیگابایت اعلام شده است.

نرم افزار جست وجوگر چند کاره مایکروسافت تابستان امسال از راه می رسد.

شرکت مایکروسافت در حال آماده سازی نرم افزار جست وجوگر جدیدی است که با استفاده از آن کاربر می تواند به طور هم زمان هارد دیسک رایانه، اینترنت و شبکه داخلی مورد استفاده خود را برای یافتن اطلاعات مورد نیاز، جست وجو کند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این محصول جدید با نام «ویندوز لایو سرچ Windows Live Search به صورت رایگان و در تابستان آینده از وب سایت شرکت مایکروسافت قابل دانلود خواهد بود شرکت « مایکروسافت» پیش از این نیز محصولی را با همین نام عرضه کرده بود که با استفاده از آن تنها امکان جست وجوی هارددیسک رایانه وجود داشت و محصول جدید در حقیقت یک به روز کننده نرم افزار قدیمی تر محسوب می شود.

به گفته مسئولان مایکروسافت، نمونه جدید نرم افزار «ویندوز لایو سرچ» درون سیستم عامل جدید «ویندوز ویستا» نیز تعبیه خواهد شد. علاوه بر مایکروسافت، شرکت «گوگل» نیز از حدود یک سال قبل نرم افزار جست وجوگر مشابهی را عرضه کرده که به صورت رایگان و از بخش نرم افزارهای وب سایت این شرکت قابل دریافت است. «بیل گیتس» رئیس شرکت «مایکروسافت» نرم افزار جست وجوگر جدید «ویندوز لایو سرچ» را در همین همایش مدیران اجرایی مایکروسافت که همه ساله برگزار می شود، معرفی می کند.

توشیبا لپ تاپ جدیدی روانه بازار می کند

بر اساس گزارش های اعلام شده شرکت توشیبا لپ تاپ های مجهز به HD DVD را به زودی روانه بازار می کند. به گزارش یاست ایتالیایی Kataweb ، این رایانه همراه نخستین رایانه به HD DVD پلیر است. مقامات شرکت توشیبا نام این لپ تاپ جدید را QOSIMO G35-AV65 اعلام کردند که از توانایی آن نمایش فیلم های HD در یک صفحه 17 حافظه یک گیگابایتی DDR2 و دو هارد درایو 100 گیگا بایتی از ویژگی های این لپ تاپ توشیبا به حساب می آید. مقامات شرکت توشیبا برای کاربران را در زمینه ساخت این لپ تاپ شگفت زده کنند خبر ساخت آن را در کنفرانس بازی های E3 در لس آنجلس دادند.

لپ تاپ QOSMIO مجهز به پردازش گر جدید اینتل با نام BUDUOCORE2 MEROM است. MEROM نخستین تراشه ارتقاء یافته از تراشه های فعلی لپ تاپ MOCBOOKPRO است. شرکت اینتل برای عرضه و معرفی تراشه جدید خود به بازار آن را قبل از ورود به بازار مصرف در لپ تاپ های جدید توشیبا استفاده کرد.

نخستین هارد دیسک دو سوخت جهان طراحی شد.

نخستین نمونه تجاری هارد دیسک دو سوخت HHD جهان از سوی شرکت سامسونگ کره جنوبی به بازار ارائه شد. طبق اعلام، این هارد دیسک دو سوخت، یا دو فشردگی متفاوت 128 مگا بایت و 256 مگا بایت عرضه خواهد شد. بر این اساس، سرعت عملکرد آن دو برابر هارد دیسک معمولی و پنج برابر قابل اعتمادتر از آن است. هم چنین عمر باتری لپ تاپ یا استفاده از این هارد دیسک 10 درصد افزایش می یابد. مطالعه انجام شده به روی این محصول جدید نشان می دهد. با به کارگیریهارد دیسک دو سوخت، دیگر نیازی به چرخش مداوم هارد دیسک در هنگام روشن بودن رایانه نیست.

بنیاد بازی های رایانه ای ایران تشکیل می شود.

محمدرضا مخبر دزفولی دبیر عالی انقلاب فرهنگی گفت: بنیاد ملی بازی های رایانه ای ایران با هدف ساماندهی این بازی ها در کشور تشکیل می شود.

وی در پایان جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمود احمدی نژاد رئیس جمهور، افزود: تدوین سیاست های لازم تشویقی، حمایتی برای تولید و گسترش بازی های رایانه ای متناسب با ارزش های دینی از جمله اهداف مهم تشکیل این بنیاد است. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که در پایان نشست این شورا سخن می گفت، تصریح کرد: 95 درصد از بازی های رایانه ای کشور وارداتی است و دارای آثار فرهنگی منفی می باشد. وی با بیان این که این بازی ها باورهای دینی ما را هدف قرار داده است، افزود: ساماندهی به این بازی ها می تواند آثار مثبت در پی داشته باشد و با این کار جهت گیری های آن نیز متناسب با فرهنگ کشور می شود. به گفته وی بنیاد ملی بازی های رایانه ای ایران زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود تا تولیدات بازی های رایانه ای متناسب با ارزش های دینی و مورد حمایت دست اندرکاران آن باشد.

مخبر با بیان این که در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی اهداف و وظائف این بنیاد تصویب شد، افزود: قرار است در جلسه آینده بقیه مسائل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ایران مطرح و پس از بررسی و بحث تصویب شود.

اطلاعات تکميلي

  • تاریخ انتشار نسخه چاپی: سه شنبه, 23 خرداد 1385
  • صفحه در فصلنامه: صفحه 78
  • شماره فصلنامه: فصلنامه شماره 14
بازدید 8782 بار
محتوای بیشتر در این بخش: « آموزش 14
شما اينجا هستيد:خانه آرشیو فصلنامه شماره 14 (بهار 1385) تازه های فناوری 14