پرسش و پاسخ 20

پنج شنبه, 29 آذر 1386 ساعت 15:18
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

» اگر در سایت یاهو عضو گروهی شویم، ولی نخواهیم از طرف گروه ایمیل دریافت کنیم، چه باید کرد؟

برای این کار، به پایگاه Groups.yahoo.com وارد شوید. پس از وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور خود، در صفحه‌ای که نشان داده می‌شود، فهرست گروه‌هایی که در آن‌ها عضویت دارید، در سمت چپ صفحه نشان داده می‌شود. در بالای این فهرست روی Manage کلیک کنید. سپس در صفحه‌ای که می‌آید روی Edit My Groups کلیک نمایید. به این ترتیب، می‌توانید چگونگی عضویت خود در گروه‌ها را تغییر دهید. در مقابل گروهی که نمی‌خواهید ایمیل از آن دریافت کنید و در زیر ستون Message Delivery گزینه No Email را انتخاب نمایید. با انتخاب Digest Daily تمام پیغام‌های موجود در گروه به صورت یک ایمیل در روز برای شما ارسال خواهد شد. پس از این، روی Save کلیک کنید تا تغییرات مورد نظر شما ذخیره شود.

» چگونه می‌توانم کاری کنم که شخص یا پایگاه اینترنتی خاص نتواند به من ایمیل ارسال نماید؟

این کار بسته به ایمیلی که دارید، متفاوت است؛ برای مثال، در یاهو برای انجام چنین کاری پس از ورود به ایمیل خود در سمت راست بالای صفحه روی Options کلیک کنید. در صفحه‌ای که می‌آید، در زیر قسمت Spam روی Block Addresse کلیک کنید. در زیر قسمت

Block Add می‌توانید ایمیل یا دامنه مورد نظر خود را که نمی‌خواهید ایمیل از آن دریافت کنید، وارد نمایید و Block Add را فشار دهید. در این قسمت می‌توانید تا 500 نشانی را وارد کنید. برای حذف یک نشانی از این فهرست می‌توانید آن را در فهرست Remove Block انتخاب کرده و  Remove Blockرا انتخاب نمایید.

» تب براوزینگ در7Internet Explorer چگونه فعال می‌شود؟

نسخه جدید Intemet Explorer7 این امکان را فراهم می‌آورد تا بتوانید همانند مرورگرهایی چون Mozilla چند صفحه را  در یک پنجره از مرورگر مشاهده نمایید. برای این کار، در این برنامه در منوی Tools روی Internet Options کلیک کنید. در قسمت General بخش Tabs Section را یافته و روی کلید Settings کلیک نمایید.

سپس گزینه Enable Tabbed Browsing را علامت بزنید و آن‌قدر کلید Ok را فشار دهید تا تمام پنجره‌ها بسته شوند.

» هنگامی که رایانه‌ام را روشن می‌کنم، بدون فشردن کلید F1 بالا نمی‌آید. لطفاً علت آن را توضیح دهید؟

معمولاً هنگامی که در تنظیمات Setup اوّلیه رایانه مشکلی وجود دارد، قبل از بوت شدن به شما یک پیغام اخطار می‌دهد. در این حالت یا با فشردن کلید F1 می‌توانید این پیغام را نادیده بگیرید که معمولاً این پیغام در دفعات بعدی بوت شدن هم ظاهر خواهد شد، یا این‌که پس از مطالعه پیغام و فهمیدن مشکل کلید Delete را فشار داده، وارد تنظیمات اوّلیه Setup شوید و نسبت به تغییر تنظیمات اقدام نمایید؛ برای مثال، اگر فلاپی دیسک به‌درستی در رایانه وصل نباشد، ولی در تنظیمات Setup وجود داشته باشد، چنین مشکلی بروز می‌کند.

» چه مدل نمایشگری برای کارهای گرافیکی و عکاسی بهتر است؟ LCD یا CRT؟

نمایشگرهای نوع LCD به دلیل نوع ساخت و فناوری مورد استفاده در آن‌ها کمتر باعث خستگی چشم شده و ضرر کمتری دارند. ضمن این‌که فضای کمتری را هم روی میز اشغال می‌کنند. ولی با وجود قیمت بیشتری که دارند، دارای وضوح کمتری نسبت به مانیتورهای CRT هستند. نمایشگرهای LCD به دلیل استفاده از کریستال مایع نمی‌توانند به اندازه نمایشگرهای CRT قدرت تفکیک‌پذیری بسیار بالایی داشته باشند.

» چگونه می‌توان پارتیشن‌بندی هارد را تحت ویندوز تغییر داد؟

برای پارتیشن‌‌بندی هارد توسط ویندوز روی My computer کلیک راست کرده و Manage را انتخاب نمایید. در پنجره‌ای که باز می‌شود، در ستون سمت چپ و در زیر Storage روی Management Disk کلیک کنید. در قسمت سمت راست، فهرست پارتیشن‌های فعلی ویندوز نشان داده می‌شود. با کلیک راست کردن روی هر کدام از پارتشین‌ها می‌توانید آن را حذف کنید. سپس با کلیک‌راست کردن روی فضای خالی می‌توانید یک یا چند پارتیشن جدید ایجاد کنید. پس از ایجاد هر پارتیشن باید آن را فرمت کنید. دقت کنید که با این کار اطلاعات قبلی شما از بین    می‌رود. اگر می‌خواهید با پاک‌ نشدن محتویات درایوها اندازه آن‌ها را تغییر دهید، باید از         نرم‌افزارهایی مانند partition Magic استفاده کنید.

» من یک سِرور (Server) دارم که هم‌اکنون روی آن ویندوز نصب است. می‌خواهم روی آن ویندوز 2003 نصب کنم. این سِرور 3 هارد دارد که به ‌صورت RAID هستند. ولی پس از این‌که CD بوت را در دستگاه قرار می‌دهم، پس از آزمایش سخت‌افزارها پیغام می‌دهد که هیچ‌گونه هاردی پیدا نشد. مشکل چیست؟

چک کردن ویندوز و شناسایی هاردها معمولاً برای هاردهای معمولی است. اگر می‌خواهید از هاردهای SCSI یا از هاردها به صورت RAID استفاده نمایید، معمولاً به دو روش این کار انجام می‌شود: یکی  این‌که سیستم را با CD ویندوز بوت کنید؛ ولی در ابتدای کار در پایین صفحه ویندوز پیغام می‌دهد که اگر هاردی غیر معمول دارید، چه کلیدی را فشار دهید (معمولاً f5 ). به این ترتیب، با فشار دادن کلید مورد نظر و با کمک CD یا دیسکت ابتدا درایورها مورد نیاز نصب می‌شوند. سپس ویندوز می‌تواند هارد را شناسایی نموده و ویندوز را روی آن نصب نماید.

راه حل دیگر هم بوت‌کردن سیستم با CD یا دیسکت سِرور می‌باشد تا باز هم ابتدا درایورهای مورد نیاز نصب شوند و سپس از شما خواسته شود که CD ویندوز را در دستگاه قرار داده و نصب را شروع نمایید. به هر حال، اگر هنوز هم برای نصب با مشکل مواجه هستید، با شرکتی که سِرور را از آن خریداری کرده‌اید، تماس بگیرید.

اطلاعات تکميلي

  • تاریخ انتشار نسخه چاپی: یکشنبه, 25 آذر 1386
  • صفحه در فصلنامه: صفحه 78
  • شماره فصلنامه: فصلنامه شماره 20
بازدید 8769 بار
محتوای بیشتر در این بخش: « آموزش 20
شما اينجا هستيد:خانه آرشیو فصلنامه شماره 20 (پائیز 1386) پرسش و پاسخ 20