پرسش و پاسخ 22

پنج شنبه, 30 خرداد 1387 ساعت 15:31
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

» لطفاً در مورد جامپر‌هاردهاي IDE و نحوه اتصال آن‌ها توضيح دهيد.

با هر كابل IDE مي‌توان 2‌هارد را به مادربورد متصل كرد. براي اين‌كه اين دو‌هارد بتوانند همزمان با هم كار كنند، يكي از اين‌هاردها بايد در حالت Master و ديگري در حالت Slave قرار گيرند. تعيين اين حالت در‌هاردها توسط جامپر آن‌ها كه در كنار كابل IDE و كابل برق‌هارد قرار گرفته است، انجام‌پذير است. معمولاً راهنمايي براي تعيين اين حالت روي بدنه‌هارد وجود دارد.

» سرويس پك چيست؟

اگر بعد از ارائه يك نرم‌افزار، اشكالاتي در اين نرم‌افزار پيدا شود، شركت سازنده معمولاً اين مشكلات را در بسته‌هاي نرم‌افزاري به عنوان كامل كننده اين نرم‌افزار ارائه مي دهد.

با نصب اين نرم‌افزار تكميلي روي نرم‌افزار نصب شده اصلي، مشكل برطرف مي‌گردد.  به اين نرم‌افزارهاي مكمل، سرويس پك گفته مي شود.

» براي تغيير Encoding يك صفحه وب به منظور ديدن متن‌هاي فارسي چه كاري بايد انجام داد؟

براي اين كار مي توانيد روي صفحه مورد نظر خود كليك راست كرده و با ماوس روي encoding برويد. اگرArabic windows يا Unicode UTF8 وجود دارد، روي يكي از آن‌ها كليك كنيد تاEncoding   صفحه تغيير كند. معمولاً صفحات فارسي را با يكي از اين دونوع مي‌توانيد ببينيد. اگر هم بلافاصله پس ازEncoding  اين انتخاب‌ها وجود ندارد، روي more  برويد تا بتوانيد يكي از آن‌ها را انتخاب كنيد. علاوه بر كليك راست كردن روي صفحه، از طريق منويView  هم مي‌توانيد به قسمتEncoding  دسترسي پيدا كنيد.

» تأثير سرعتCPU  و RAM  در سرعت اينترنت چقدر است؟

معمولاً سرعتCPU وRAM  بسيار بالاتر از سرعت اتصال به اينترنت است و اتصال به اينترنت زمان زيادي از CPU اشغال نمي‌كند. به همين دليل، سرعتCPU  و RAM تقريبا در سرعت اينترنت تاثيري ندارد.

» چطور مي شود فهرست جستجوي خود در گوگل را پاك كنيم؟

براي پاك كردن اين اطلاعات مراحل ذيل را انجام دهيد:

  1. از كنترل پنل، Internet Options را انتخاب كنيد.
  2. زبانه Content را انتخاب نماييد.
  3. رويAutoComplete  كليك كنيد.
  4. روي Clear Forms  كليك نماييد.
  5. ok را زده و خارج شويد.

در اين شيوه، اطلاعات پاك مي‌شوند. اما براي اين‌كه ذخيره سازي اطلاعات مربوط به Search  را غيرفعال كنيد، مي‌توانيد تيك كنار Forms  را برداريد. اين قابليت، با تيك زدن مجدد نيز دوباره فعال مي‌شود. همچنين براي حذف نشاني‌ها از address Bar، به قسمت Internet Options برويد و بعد از انتخاب زبانه General، دكمه Clear History  را بزنيد.

اطلاعات تکميلي

  • تاریخ انتشار نسخه چاپی: شنبه, 25 خرداد 1387
  • صفحه در فصلنامه: صفحه 79
  • شماره فصلنامه: فصلنامه شماره 22
بازدید 8616 بار
محتوای بیشتر در این بخش: « آموزش 22
شما اينجا هستيد:خانه آرشیو فصلنامه شماره 22 (بهار 1387) پرسش و پاسخ 22