پرسش و پاسخ 32

سه شنبه, 30 آذر 1389 ساعت 14:46
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

» آنتي‌ويروس Node نگارش4 را روي لپ‌تاپم نصب کردم، اما نمي‌تواند تروجان‌ها را تشخيص دهد و با مشکل روبه‌رو شدم. آنتي‌ويروسم را عوض نمودم و مک‌آفي نصب کردم؛ ولي آن هم نمي‌تواند اوتوران‌ها را تشخيص دهد.

همچنين آيکن سطل آشغال به‌ طور خودکار عوض شده و ديگر تغيير نمي‌کند؛ يعني به ‌شکل هر آيکني مي‌شود، به‌ جز آيکن پيش‌فرض خود ويندوز. مشکل ديگر آنکه وقتي سيستم را شات‌دان مي‌کنم، ريست مي‌شود. به همين دليل، مجبورم کليد پاور را نگه دارم. مشکل ديگر آنکه به‌ طور خودكار رزولوشن سيستم عوض مي‌شود. براي رفع اين مشكلات چه بايد كرد؟

به ‌نظر مي‌رسد سيستم شما آلوده به ويروسي شده كه رجيستري را دستكاري مي‌كند. ابتدا بايد فايل‌هاي آلوده را از بين ببريد كه اين كار به‌كمك آنتي‌ويروس‌هاي به‌روز امكان‌پذير است. سپس با استفاده از برنامه و هم به ‌صورت دستي مي‌توانيد فايل‌هاي Autorun.inf را از بين ببريد.

چنانچه به شبكه‌اي متصل هستيد، قطع آن را كنيد. از برنامه‌هاي كمكي كه مي‌توانيد استفاده كنيد Autorun Remover نام دارد كه حجم كمي دارد و به‌راحتي قابل دانلود است. اين برنامه كاربردي كوچك به ‌صورت خودكار سيستم را براي يافتن فايل‌هاي Autorun.inf جستجو مي‌كند و پس از شناسايي آنها را از بين مي‌برد. توجه داشته باشيد كه براي نصب دوباره ويندوز بايد ابتدا سيستم خود را از ويروس پاك كنيد.

راه ديگري كه مي‌توانيم پيشنهاد دهيم، استفاده از سي‌دي بوت آنتي‌ويروس است. برخي از آنتي‌ويروس‌ها سي‌دي بوتي دارند كه با استفاده از آنها سيستم راه‌اندازي و ويروس‌يابي مي‌شود؛ بدون اين‌كه ويندوز اجرا شود. پس از پاك شدن سيستم، نسبت به Repair ويندوز يا نصب مجدد آن اقدام كنيد.

» کامپيوترم به تازگي‌ فونت‌هاي صفحات وب و بعضي نرم‌افزارها را درشت نشان مي‌دهد؛ تا حدي که براي سايت ياهو نوار اسکرول افقي هم مي‌آورد. چه کار بايد بکنم؟

سوال دوم اينکه موقعي که به اينترنت وصل مي‌شوم، اگر کسي زنگ بزند، ارتباط خود به خود قطع مي‌شود و اين در زمان دانلود نرم‌افزارها يا آپديت آنتي‌ويروس برايم مشکل ايجاد مي‌کند. در ضمن، ويروسRecycler با Node32 و يا مک‌آفي پاک نمي‌شود.

با نگه داشتن كليد Ctrl و چرخاندن كليد Scroll روي ماوس مي‌توانيد زوم صفحه اكسپلورر را كمتر يا بيشتر كنيد.

نتيجه اين كار كوچك يا بزرگ‌تر شدن فونت‌ها هم هست. ضمن اين‌كه مي‌توانيد از منوي View گزينه Zoom را انتخاب كرده و مقدار مناسب را انتخاب كنيد.

براي اينكه هنگام زنگ خوردن تلفن ارتباط اينترنت سيستم قطع نشود، سيستم را دوباره راه‌اندازي كنيد و بسته به‌نوع مادربورد با زدن كليد Del وارد تنظيمات بايوس شويد. باز هم بسته به نوع مادربورد قسمت Power Management را بيابيد و گزينه Modem Ring On را Disable كنيد. تغييرات را ذخيره كنيد و خارج شويد.

پوشه Recycler لزوماً ويروس نيست و از پوشه‌هاي ايجادشده توسط خود ويندوز است كه در آن فايل‌هايي كه توسط كاربر پاك مي‌شوند، در هر درايو نگهداري مي‌شود.
چنانچه آنتي‌ويروس آن را شناسايي نمي‌كند و سيستم مشكلي ندارد، مي‌توانيد مطمئن باشيد كه سيستم شما آلوده به ويروس نيست.

» در ويندوز اكس‌پي آيكن Recycle Bin به ‌طور تصادفي از صفحه دسكتاپ حذف شده است. چگونه مي‌توانم آن را بازگردانم؟ همچنین چگونه مي‌توان ID خود را از گروه‌هاي ياهو حذف كرد؟

از منوي Start گزينه Run را انتخاب و عبارت gpedit.msc را تايپ و تأييد كنيد.

در پنجره بازشده (Group Policy) زير قسمت User Configuration گزينه Administrative Templates را باز كرده و سپس در همان قسمت (سمت چپ پنجره) Desktop را باز كنيد. حالا در سمت راست روي عبارت Remove Recycle Bin Icon From Desktop دوبار كليك كنيد. در پنجره باز شده تيك Disable را بزنيد و تأييد كنيد.

شما نيازي به حذف ID نداريد و فقط كافي است از عضويت در گروه‌هايي مورد نظر خود خارج شويد. ابتدا به اين نشاني برويد:

http://groups.yahoo.com و سپسSign In كنيد. حالا روي Manage کليک کنيد. در صفحه بعد روي Edit My Groups کليک کنيد. در اين صفحه گروه‌هايي كه شما در آن عضو هستيد، به‌ترتيب فهرست شده‌اند. براي هرگروه گزينه Leave Group وجود دارد.

تيکLeave Group گروهي را كه مي‌خواهيد از آن خارج شويد بزنيد و دکمه Save Changes را انتخاب كنيد. به اين ترتيب، شما از عضويت در گروه مورد نظر خارج خواهيد شد.

» چرا وقتي در پنجره My Computer مي‌خواهم درايوي را باز کنم، پنجره Open With باز مي‌شود و فقط مي‌توانم درايو را با راست کليک و Explore باز کنم؟

چنانچه آنتي‌ويروس به‌روز و قوي داريد، سيستم خود را در حالت Safe Mode اسكن كنيد.

پس از پاك شدن سيستم از مولد ويروس بايد تأثيرات اين ويروس (Autorun.inf) را به‌ صورت دستي از بين ببريد. از Folder Options تيك نمايش فايل‌هاي مخفي را بزنيد.

حالا در ريشه تمام درايوها فايل Autorun.inf را پاك كنيد. دقت كنيد كه براي ورود به هر درايو با زدن نشاني در Address Bar (براي نمونه :C) استفاده كنيد و هرگز از دبل كليك يا كليك راست و انتخاب Open استفاده نكنيد.

پس از انجام اين كار روي تمام ريشه درايوها، سيستم خود را دوباره راه‌اندازي كنيد.

» به‌روزکردن بايوس چگونه است؟ اصولاً انجام اين کار متضمن چه ‌سودي براي کاربر است؟ سؤال ديگر اينكه چگونه مي‌توان به ‌کمک رايانه يک نسخه پشتيبان از مخاطبان تلفن همراه تهيه کرد؟

نخست به پايگاه وب کارخانه سازنده مادربورد خود برويد و دنبال صفحات مربوط به پشتيباني پس از فروش بگرديد.

از آنجا لينک مربوط به دانلود نرم‌افزار را پيدا کنيد. پس از يافتن محل مربوط به مادربورد خود، آخرين نگارش موجود از نرم‌افزار بايوس آن را دريافت كنيد.

توجه داشته باشيد تنها نسخه‌ ويژه مادربوردتان را دريافت كنيد. چنانچه در وب سايت فوق دو نسخه «فقط Update» و «Update with Installer» وجود داشت، گزينه «Update With Installer» را برگزينيد.

سپس اين دو فايل را روي يک ديسک کپي کنيد و با آن کامپيوتر را راه‌اندازي كنيد. پيش از بالا آمدن سيستم‌عامل، وارد تنظيمات بايوس سيستم شويد و در منوي Boot يا Drives بررسي کنيد که تنظيمات به ‌گونه‌اي باشد که ديسک پيش از هاردديسک بوت شود. تغييرات را ذخيره کرده وسيستم را دوباره راه‌اندازي كنيد.

حالا سيستم از روي ديسک بوت مي‌شود. براي اجراي برنامه Update کافي است فقط نام فايل را به‌همراه exe. تايپ کرده و Enter را بزنيد، سپس نام Update جديد بايوس خود را برگزينيد. دقت كنيد كه در هنگام انجام عمليات سيستم پايدار باشد و پردازش ديگري آن را به ‌خود مشغول نكند.

پس از پايان عمليات، برنامه از شما مي‌خواهد ديسک را از درايو خارج کرده و سيستم را دوباره راه‌اندازي كنيد. پس از راه‌اندازي دوباره سيستم خواهيد ديد که کامپيوتر با ثبات‌تر و با سخت‌افزارها سازگارتر است و کارايي بهتري ارائه مي‌دهد.

در مورد پرسش ديگر، با توجه به نوع گوشي خود برنامه File Manager  (PC Suite) آن گوشي را نصب كرده و سپس به تمام محتويات گوشي از جمله مخاطبان تلفن همراه خود دسترسي خواهيد داشت.

» وقتي مي‌خواهم ويندوز جديد روي سيستمم نصب كنم، اغلب روي درايو C نصبش مي‌كنم؛ ولي وقتي نصب ويندوز تمام مي‌شود، بيشتر حافظه درايو C پر مي‌شود. چگونه مي‌توانم هنگام نصب ويندوز آن درايو را كاملا پاك كنم؟

پيش از نصب ويندوز درايو را فرمت كنيد. اين امكان در هنگام نصب ويندوز در اختيار كاربر داده مي‌شود. توجه داشته باشيد كه ويندوز و فايل‌هاي مرتبط با آن مقدار مشخصي از درايو را اشغال خواهند كرد؛ يعني حتي پس از نصب ويندوز باز هم فايل‌هايي به‌ويژه Hidden وجود خواهند داشت كه توسط خود سيستم عامل و جهت بهبود كارايي آن ايجاد خواهند شد. اگر به‌ طور مرتب فضاي خالي روي درايو C كم مي‌آوريد، مي‌توانيد با استفاده از نرم‌افزارهاي پارتيشن‌بندي، حجم درايو C را افزايش دهيد.

» در هنگام نصب آفيس2007 برق منزل قطع و در نتيجه سيستم خاموش شد. پس از آن براي نصب اين برنامه با مشکل مواجه شدم و در همان ابتدا، برنامه خطاي زير را مي‌دهد و خارج مي‌شود. با CDهاي مختلف امتحان کردم نتيجه يکي بود.

Microsoft Office Enterprise 2007 encountered an error during setup

اين پيغام زماني ظاهر مي‌شود كه فايل Rgstrtn.lck از روي سيستم پاك نشده باشد. زماني كه بخواهيد نصب جديدي از محصولات آفيس داشته باشيد و اين فايل روي سيستم موجود باشد، فرآيند نصب متوقف خواهد شد.

براي پاك كردن اين فايل، از منوي Start گزينه Run را انتخاب كرده و عبارت CMD را تايپ و تأييد كنيد تا وارد خط فرمان شويد. عبارت زير را تايپ و تأييد كنيد:

cd "%allusersprofile%Application DataMicrosoft Help"

دقت كنيد كه منظور از ديتور فوق واردشدن به پوشه Microsoft Help در كاربر موجود است. بنابراين، چنانچه در خط فرمان نام كاربري خود را مي‌بينيد، كافي است عبارت زير را وارد تايپ و تاييد كنيد:

Cd Application DataMicrosoft Help

اكنون عبارت‌هاي زير را به طور جداگانه تايپ و تأييد كنيد:

attrib -h rgstrtn.lck
el rgstrtn.lck
exit

حالا مي‌توانيد برنامه را دوباره نصب كنيد.

» آيا مي‌توان با دانستن شماره تلفني که شخص توسط آن به اينترنت متصل مي‌شود، از زمان وصل شدن فرد به اينترنت يا عملياتي که انجام مي‌دهد و سايت‌هايي که مي‌رود، مطلع شد؟

پرسش دوم اينكه آيا مي‌توان از طريق دانستن آي‌پي يک شخص و با دانستن آي‌اس‌پي، به شماره تلفن دست پيدا کرد؟ يا اين امکان براي خود آي‌اس‌پي يا مخابرات وجود دارد؟

شماره تلفني‌هايي كه با هر خط تلفن با آن ارتباط برقرار مي‌شود ،در مخابرات موجود است. بنابراين، با دانستن شماره تلفن مي‌توان زمان اتصال به اينترنت را فهميد. همين‌طور اطلاعات رد و بدل شده توسط كاربر را ISP در اختيار دارد. گاهي اوقات هكرها هم مي‌توانند به چنين اطلاعاتي دست پيدا كنند.

در مورد پرسش دوم نيز پاسخ مثبت است. ISP با دانستن IP كاربر مي‌تواند شماره تلفني كه آن IP به سرور خودشان وصل شده را بيابد.

» پاور کيس را عوض کردم ولي وقتي سيستم را روشن کردم پيغام زير آمد. اشکال از کجا است؟

NTDLR is missing
press Alt+ctrl+del to restart

اين خطا معمولاً در مواقع زير رخ مي‌دهد:

  1. بروز مشکل در سيستم پايه ورودي/خروجي (BIOS)؛
  2. پاک کردن سيستم‌عامل‌هاي ويندوز جديد مانند: ويستا يا 7 که در کنار ويندوز اكس‌پي در يک سيستم نصب شده بوده.
  3. پاک شدن يا مخدوش شدن محتويات فايل Boot.ini در درايو فعال؛ درايوي که سيستم‌عامل در آن نصب است، مانند C)؛
  4. سيستم از يك منبع Non-bootable در حال بالا آمدن است؛
  5. فايل NTLDR يا NTDETECT.com دچار مشكل شده است؛
  6. بوت سكتور از بين رفته است؛
  7. هارد جديدي اضافه شده است؛
  8. مشكلي در كابل ارتباطي IDE/EIDE هارد وجود داشته باشد؛
  9. مشكل در فعال كردن پورت USB كيبورد وجود دارد.

با توجه به ‌دليل بروز چنين پيغامي، راه‌هاي مختلفي براي برطرف كردن اين مشكل وجود دارد كه با توجه به محدوديت‌هاي موجود، به برخي از شايع‌ترين آنها اشاره مي‌كنيم.

در مورد اول با مراجعه به وب‌سايت پشتيباني مادربرد سيستم و به‌روزرساني بايوس، مشكل برطرف مي‌شود.

به‌ طور معمول، موارد 2 و 3 در يك زمان رخ مي‌دهند؛ آن‌هم زماني که محتويات يا خود فايل Boot.ini پاک شده يا تغيير مي‌کند. اين فايل در مسير ريشه درايو فعال سيستم به‌ صورت مخفي قرار دارد و مسير نصب سيستم‌عامل ويندوز را به بايوس معرفي مي‌کند.

اين روش در ويندوزهاي سري NT (مانند اكس‌پي) استفاده مي‌شود. در نتيجه، موقع نصب سيستم‌عامل‌هاي جديد شرکت مايکروسافت مانند ويستا و 7، اين روش از حالت پيش‌فرض بوت سيستم خارج و پس از پاک شدن درايو يا خود سيستم‌عامل جديد بايوس توانايي يافتن مسير سيستم‌عامل نصب شده روي ديسک سخت را نداشته و اعلام خطا مي‌کند. پاسخ پرسش قبل نيز مرتبط با اين موضوع است.

براي برطرف كردن مشكل فايل Boot.ini در هنگام راه‌اندازي سيستم، با توجه به نوع مادربرد با استفاده از کليد Delete يا F1 يا F8 وارد تنظيمات بايوس شده و در بخش تنظيمات BOOT سيستم را براي راه‌اندازي از روي سي‌دي‌رام تنظيم کنيد.

سپس CD نصب سيستم‌عامل را در سي‌دي‌رام قرار داده و تنظيمات انجام شده در بايوس را ذخيره كنيد. منتظر بمانيد تا سيستم توسط سي‌دي نصب راه‌اندازي شود. با زدن يك كليد وارد صفحه نصب ويندوز شويد و كليد R را براي Recovery بزنيد. در حقيقت، با انجام اين كار ويندوز سيستم خود را Repair خواهيد كرد.

» هنگامي که مي‌خواهم درايور کارت گرافيک، صدا، مادربرد يا مودم را نصب کنم، بايد مشخص نمايم که ويندوز من اكس‌پي ‏است يا ويستا تا با توجه به نوع ويندوز، درايور آن نصب شود. اکنون پرسش من اين است که چون در گذشته ويندوز7 نبوده تا در فهرست ويندوزهاي پشتيباني شده درايور باشد، بنابراين، درايورهاي من روي ويندوز7 نصب نمي‌شوند؟ براي حل اين مشكل چه بايد كرد؟

طبيعي است كه براي نصب يك سخت‌افزار در ويندوز7 بايد درايور قابل شناسايي در ويندوز7 موجود باشد. اما شركت مايكروسافت معمولا با ارائه هر نسخه جديد از ويندوز، درايور بيشتر قطعات سخت‌افزاري موجود (در آن زمان) را در خود CD ويندوز جديد قرار مي‌دهد كه با نصب ويندوز، خود سيستم‌عامل بتواند آنها را شناسايي و نصب كند. ضمن اينكه در بيشتر موارد با توجه به بالاتر بودن نسخه7 از ويندوز اكس‌پي، طبيعتا درايورهاي شناخته شده توسط ويندوز قبلي در ويندوز جديد نيز شناسانده مي‌شوند.

» من در بازي‌هاي کامپيوتري در صحنه‌هايي که نور زيادي ايجاد مي‌شود مثل انفجار و نور خورشيد، با افت فريم مواجه مي‌شوم. آيا مي‌توان با کم کردن کنتراست و گاما در تنظيمات بازي اين مشکل را برطرف کرد؟ آيا روي سيستمي که قابليت پردازش 64 بيتي دارد، حتما بايد ويندوز و نرم‌افزارهاي 64 بيتي نصب کرد؟

افت فريم دلايلي مانند پايين بودن رم كارت گرافيك يا رم سيستم، سرعت پردازنده و... دارد كه طبيعتا با ارتقاي آنها اين مشكل برطرف خواهد شد. در برخي موارد اين مشكل توسط سازندگان بازي‌ها با ارائه Patch File برطرف مي‌شود.

در خود بازي در برخي موارد با كمتركردن وضوح تصاوير مي‌توان سرعت پردازش را افزايش داد و در نتيجه با افت فريم مواجه نشد. اگر سيستمي قابليت پردازش 64 بيتي دارد ،به اين معنا است كه اين امكان را دارد و اجباري نيست. اما چنانچه ويندوز 64 بيتي روي آن نصب شد، بايد نرم‌افزارهاي آن نيز 64 بيتي باشد.

» وقتي ويندوز کامپيوترم بالا مي‌آيد، با پيغام ذيل روبه‌رو مي‌شوم؛ حتي با عوض كردن ويندوز هم پاک نمي‌شود. راهکار حل اين مسأله چيست؟

Windows cannot find 'regsvr.exe' make sure typed the name correctly, and then try again, to search for a life, click the start button, and then click search.

ظاهرشدن اين پيغام ممكن است، يكي از سه دليل زير را داشته باشد:

  1. سيستم دچار ويروس يا تروجان شده باشد.
  2. آنتي‌ويروس سيستم فايل regsvr.exe را به‌ دليل ويروسي بودن پاك كرده باشد.
  3. پيغام خطا به اشتباه از طرف سيستم به شما داده مي‌شود و برخي برنامه‌ها با نمايش چنين پيغامي در صدد فريب شما باشند.

پس سيستم خود را با آنتي‌ويروس به‌روز اسكن كنيد.

با استفاده از سي‌دي ويندوز رجيستري ويندوز را Repair كنيد و در پايان، چنانچه برنامه‌اي به‌تازگي نصب كرده‌ايد كه دقيقا نمي‌دانيد چه كاري انجام مي‌دهد، با نگاهي به Task Manager جهت كنترل CPU اشغال شده، آن را Uninstall كنيد.

چنانچه با راه‌هاي بالا مشكل برطرف نشد، روش زير مشكل سيستم شما را برطرف خواهد كرد:

از منوي Start گزينه Regedit را تايپ و تأييد كنيد. در پنجره ويرايش رجيستري و از سمت چپ به مسير زير برويد:

hkey_local_machine» software »Microsoft »
windows nt »current version »

سپس روي winlogon كليك كنيد. حالا در سمت راست روي عبارت Shell دوبار كليك كنيد.

حالا Value Data آن را از explorer.exeregsvr.exe به explorer.exe تغيير دهيد و تأييد كنيد. پنجره ويرايش رجيستري را ببنديد و سيستم خود را دوباره راه‌اندازي كنيد.

» سؤال اول اينكه چرا وقتي از يک کامپيوتر به کامپيوتر ديگري برنامه ورد و همچنين سايتي را که طراحي کرده‌ايم، انتقال مي‌دهيم، تنظيمات صفحه‌بندي به‌‌هم مي‌ريزد؟ راه‌حل آن چيست؟

همچنين چگونه مي‌شود اجراي پيش‌فرض يک برنامه را تغيير داد؟ مثلا وقتي روي يک برنامه دبل کليک مي‌کنيم تعيين کنيم با ورد باز شود؟

سوال سوم اينكه يك دي‌وي‌دي را به اشتباه هنگام رايت بسته‌ام. آيا راهي براي باز کردن و ذخيره نمودن دوباره اطلاعات وجود دارد؟

پرسش چهارم اين است كه گاهي قابليت هيدن فولدر غيرفعال مي‌شود. دليل آن چيست؟ آيا راهي براي فعال کردن اين قابليت وجود دارد؟

ج اول: اين به‌هم ريختگي مي‌تواند به‌ دلايلي مانند يكي‌ نبودن نسخه‌هاي مبدأ و مقصد يا موجود نبودن فونت‌هاي استفاده شده در فايل در سيستم ديگري پيدا شود.

براي نمونه، فايل ورد نسخه 2003 ممكن است در ورد نسخه 2007 همان صفحه‌بندي را نداشته باشد. بنابراين، با استفاده از نسخه‌هاي يكسان برنامه در سيستم‌هاي مختلف و همين‌ طور، نصب فونت‌هاي مشترك در هر دو سيستم مي‌توان جلوي اين مشكل را گرفت.

گفتني است در برخي موارد وجود برخي ويروس‌ها در سيستم مبدأ باعث بروز چنين مشكلي مي‌شود. بنابراين، بهتر است سيستم‌ها به‌ويژه سيستم مبدأ را با آنتي‌ويروس به‌روز و قوي اسكن كنيد. چگونگي انتقال فايل نيز اهميت دارد. گاهي با Copy و Paste نيز چنين مشكلي ظاهر مي‌شود؛ اما با Open يا Import ممكن است فايل به‌ صورت اصلي باز شود.

ج دوم: براي تغيير برنامه پيش‌فرض اجراكننده يك فايل، روي فايل كليك راست كرده و گزينه Properties را انتخاب كنيد. در پنجره بازشده، جلوي عبارت Opens with گزينه Change را انتخاب كنيد. فهرستي از برنامه‌هاي نصب شده ظاهر مي‌شود كه با انتخاب هر كدام از آنها و تأييد آن، از اين پس آن گونه فايل‌ها با نرم‌افزاري كه انتخاب كرده‌ايد، اجرا خواهند شد. آيكون نمايش آن در ويندوز نيز تغيير خواهد كرد. چنانچه برنامه مورد نظر خود را در فهرست برنامه‌ها نمي‌بينيد، دكمه Browse را زده و برنامه مورد نظر خود را بيابيد و انتخاب كنيد.

ج سوم: معمولاً چنين امكاني وجود ندارد و چنانچه Session دي‌وي‌دي را بسته باشيد و آن دي‌وي‌دي Rewritable نباشد، ديگر امكان رايت روي آن نيست؛ هرچند با وجود برخي ملاحظات در نسخه‌هاي بالاتر Nero چنين امكاني به‌ صورت بسيار محدود وجود دارد.

ج چهارم:  چنانچه منظور شما استفاده از كليك راست و انتخاب گزينه Properties و سپس زدن تيك Hidden است، بايد مشخص كنيد كه كدام پوشه‌ها چنين حالتي دارند. پوشه‌هاي سيستمي ويندوز چنين امكاني ندارند؛ زيرا نوع پوشه‌ها سيستمي است كه به‌ طور پيش‌فرض، در پنجره‌ها نمايش داده نمي‌شوند و بنابراين، نيازي به Hidden كردن آنها نيست. اما چنانچه منظور شما امكان فعال كردن نمايش ShowHidden در Folder Options است، دليل آن ويروسي بودن سيستم است. پس توصيه مي‌شود هرچه سريع‌تر سيستم خود را با يك آنتي‌ويروس قوي و به‌روز اسكن كنيد.

» آيا مي توانم IP فردي را که با من چت مي‌کند، پيدا کنم؟

راه‌هاي مختلفي براي اين کار وجود دارد كه در اين‌جا يکي از ساده‌ترين آنها را عنوان مي‌کنيم. از منوي Start گزينه Run را انتخاب کرده و عبارت CMD را تايپ و تأييد نماييد. در خط فرمان عبارت زير را تايپ و تأييد کنيد:

Netstat -n

اطلاعاتي که به شما نمايش داده مي‌شود، شامل وضعيت نشاني سيستم‌هايي است که با سيستم شما در ارتباط‌اند. براي اينکه ببينيد کدام IP در حال ارتباط با شما است، بايد قسمت Address Foreign را مشاهد كنيد. در ضمن، شماره پورتي که IP موردنظر از آن طريق به سيستم شما متصل است را هم مي‌توانيد ببينيد و همچنين در قسمت State مي‌توانيد ببينيد که IP مورد نظر با سيستم شما ارتباط دارد يا نه.

» کامپيوتر جديد خريده‌ام كه روي آن ويندوز7 نصب است. براي پارتيشن‌بندي وقتي در منوي استارت روي My Computer کليک راست نمودم و بر دکمه manage کليک كردم؛ اين دکمه غيرفعال است. براي فعال شدن اين دكمه چه بايد كرد؟

براي پارتيشن‌بندي از نرم‌افزارهاي ويژه اين كار مانند Partition Magic استفاده مي‌شود. چنانچه اختيار Admin داريد و اين گزينه غيرفعال است، مي‌توانيد با اصلاح در رجيستري (با استفاده از CD ويندوز و دستور sfc/scannow در خط فرمان) اين مشكل را برطرف كنيد. براي فعال كردن اين گزينه به ‌طور دستي، از منوي Start گزينه Run را انتخاب كرده و Regedit را تايپ و تأييد كنيد تا وارد پنجره ويرايش رجيستري شويد. در سمت چپ به مسير زير برويد:

HKEY_CURRENT_USERSOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesExplorer

سمت راست اگر مقداري با نام MyComputer Verb NoManage وجود داشت، روي آن دوبار كليك كنيد و چنانچه وجود نداشت، يك مقدار Dword با همين نام ايجاد كنيد (از منوي راست كليك و انتخاب گزينه New). براي غير فعال كردن گزينه، مقدار اين متغير را 1 و براي فعال كردن گزينه Manage مقدار اين متغير را 0 قرار دهيد.

پنجره‌هاي موجود را ببنديد و سيستم را دوباره راه‌اندازي كنيد.

» هر نرم‌افزاري را که مي‌خواهم نصب کنم، پنجره نصب آن يا اصلا نمي‌آيد و يا تا نيمه پر مي‌شود و تا آخر ادامه نمي‌يابد. بازي‌ها هم همين‌طورند. از زماني که ويندوز7 به بازار آمده، من آن را خريده‌ام؛ اما تا حالا موفق به نصب نرم‌افزار نشده‌ام. ممکن است به من بگوييد مشکل کجاست؟

با توجه به اطلاعاتي كه داده‌ايد، دلايل مختلفي از نظر نرم‌افزاري يا سخت‌افزاري مي‌تواند براي اين مشكل وجود داشته باشد. با توجه به نوع سيستم عامل و مشخصات سيستم، از نظر نرم‌افزاري پردازش‌هاي سيستم را در هنگام نصب برنامه‌ها بررسي كنيد. از يك آنتي‌ويروس به‌روز و قوي استفاده كنيد.

از نظر سخت‌افزاري، كابل‌هاي ارتباطي، فن پاور، فن پردازنده و رم‌ها را كنترل كنيد. ارتباط سيستم با گرداننده سي‌دي را نيز كنترل كنيد.

» بعضي وقت‌ها قبل از بالا آمدن ويندوز يک خطا نشان داده مي‌شود و براي بالا آمدن بايد کليد F1 فشار داده شود. اين بار در متن اين خطا «فن سي‌پي‌يو» وجود دارد. آيا هارد کامپيوتر در سرعت بازي‌ها نقش دارد؟ چون هارد من هنگام بازي خيلي صدا مي‌دهد و گويي خيلي تلاش مي‌كند تا فايل‌ها را بخواند.

پيغام‌هاي خطا در اين مرحله بيشتر مربوط به تنظيم نادرست بايوس است. معناي اين پيغام خطا آن است كه سرعت فن در حدي نيست كه دماي سي‌پي‌يو را به حد مناسب برساند. ابتدا كابل ارتباطي فن پردازنده را كنترل كنيد. در برخي موارد وجود گرد و خاك و ارتباط نادرست اين كابل نيز باعث بروز چنين پيغامي مي‌شود. دقت كنيد كه كابل فن روي مادربورد در قسمت CPU Fan جا زده شود. چنانچه نمي‌خواهيد چنين پيغامي دوباره ظاهر شود و همين طور نمي‌خواهيد فن سي‌پي‌يو را تعويض كنيد، تنظيمات كنترل فن سي‌پي‌يو را در بايوس دستگاه غيرفعال كنيد.

در پاسخ به سوال دوم بايد گفت: بله. با توجه به اينكه اطلاعات روي هارد خوانده و نوشته مي‌شوند، بنابراين سرعت هارد در اين امر تأثير مستقيم دارد.

اطلاعات تکميلي

  • تاریخ انتشار نسخه چاپی: پنج شنبه, 25 آذر 1389
  • صفحه در فصلنامه: صفحه 74
  • شماره فصلنامه: فصلنامه شماره 32
بازدید 8942 بار
محتوای بیشتر در این بخش: « آموزش 32
شما اينجا هستيد:خانه آرشیو فصلنامه شماره 32 (پائیز 1389) پرسش و پاسخ 32