آموزش 25

چهارشنبه, 28 اسفند 1387 ساعت 16:34
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 ارسال ایمیل صوتی از طریق نرم‌افزار Outlook

یکی از توانمندی‌های نرم‌افزار Microsoft Outlook كه بيشتر کاربران از آن بی خبرند ، ارسال ایمیل صوتی یا Voice Mail است. با استفاده از این روش شما می‌توانید یک پیام صوتی را ضبط کرده، و برای ديگران ارسال کنیيد. برای انجام این کار، نخست بايد پیام صوتی خود را ضبط کنید. بدین منظور می‌توانید از Recorder ویندوز استفاده کنید؛ از منوی Start وارد All Programs شده، سپس از شاخه Accessories و نيزEntertainment ، بر روی Sound Recorder کلیک کنید. اکنون با میکروفون پیام خود را بخوانید و توسط برنامه ضبط و ذخیره کنید. حجم فایل صوتی کم خواهد بود.

 اکنون نرم‌افزار Outlook را اجرا کنید و به صفحه مربوط به ارسال ایمیل برويد اکنون در نوار بالا، از منویInsert ، روی قسمت File کلیک کنید. حال فایل صوتی خود را انتخاب و روی دکمۀ Insert کلیک کنید. حال می‌توانید متن نامه را نیز وارد کرده، ایمیل را ارسال کنید.

اکنون پیام شما، همراه با فایل صوتی، به شکل Voice Mail برای شخص مورد نظر ارسال می‌شود. در صورتی که شخص فرد دریافت کننده نیز از برنامه Outlook استفاده کند، به محض مشاهده ایمیل می‌تواند پیام صوتی را بشوند. در غیر این صورت پیام صوتی به شکل یک فایل پیوست، برای شخص قابل دریافت است.

افزايش كيفيت كارت گرافيكي

بر روی سیستم های امروزی، کارت های گرافیک با کیفیت‌هايی متفاوت وجود دارد. هر يك این کارت‌ها ، توانایی خاص خود را در اجرای برنامه های گرافیکی و بازی ها دارند.

در این ترفند، به معرفی روشی کارآمد مي‌پردازیم تا با استفاده از آن، کیفیت کارت گرافیکی خود را تا اندازۀ زیادی بهبود ببخشید.

بدین منظور، نخست بر روی آیکون My Computer راست کلیک کرده، و Propeties را انتخاب کنید. در پنجره باز شده، به تب Advanced رفته، از قسمت Startup and Recovery روی دکمه Setting کلیک کنید.

در پنجره جدید ، در قسمت پایین و بخش Write debugging information روی لیست کشویی موجود کلیک کنید.

خواهید دید که در داخل منو 3 گزینه وجود دارد.

آن بر روی Compelet memory dump تنظیم کنید و تمام پنجره ها را OK کرده، خارج شوید.

در پایان سیستم را راه‌اندازی مجدد کنید؛ به این ترتیب کارت گرافیکی شما بهینه تر کار مي‌كند.

افزودن پسورد دوم براي ورود به ویندوز XP

در ویندوز XP می‌توانید، پيش از فعال شدن هر حساب کاربری ( USER )، يك پسورد قرار دهید.

انتخاب این پسورد موجب مي‌شود كه دیگران پيش از ورود به ویندوز، از دو سپر امنیتی عبور کنند. برای اضافه كردن این پسورد به ویندوز، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در کادر محاوره ای RUN عبارت Syskey را تایپ و سپس OK کنید.
  2. در پنجره ظاهر شده با سر برگ Securing the Windows XP Account Database، روي گزینه Update كليك كنيد.
  3. حال در قسمت Password Startup، پسورد دلخواه خود را وارد کرده، پنجره را با OK ببندید.
  4. در صورت لزوم می‌توانید، در قسمتSystem Generated Password، پسورد را روی Floppy Disk ذخیره كنيد تا فقط با استفاده از آن توانايي عبور داشته باشید.

از این پس، زمانی که سیستم روشن یا ریبوت شود، پسورد امنیتی پرسش از ورود به حساب‌های کاربری ظاهر می‌شود و برای ورود از شما پسورد مي‌خواهد.

( توجه: اگر پسورد را سه مرتبه اشتباه وارد کنید، سیستم ریبوت می‌شود).

جلوگیری از انتقال اطلاعات به حافظه های فلش

تا پیش از این، تنها راه انتقال اطلاعات از رايانه‌ها، فلاپی‌ها و در نهایت CDها صورت می‌گرفت؛ اما با پیشرفت تکنولوژی، امروزه حافظه‌های فلش USB (کول دیسک) ، به وفور در اختيار کاربران قرار مي‌گيرد. این موضوع موجبات نگرانی مدیران شبکه را به دليل نبود امنیت داده‌های موجود فراهم آورده است. تا آنجا که هر شخص می‌تواند با وصل کردن يك فلش به USB، به راحتی اطلاعات موجود روی هارد ديسك سیستم را منتقل کند. به همين دليل، بسیاری در پی یافتن راهی برای جلوگیری از انتقال اطلاعات به داخل فلش دیسک‌ها هستند. در این ترفند، روشی را به سادگی و از طریق رجیستری ویندوز معرفی مي‌کنیم که با بهره گیری از آن می‌توانید انتقال اطلاعات را به داخل فلش دیسک های وصل شده به USB غیر ممکن سازيد.

بدین منظور از منوی Start وارد Run شده، در آن عبارت regedit را وارد كرده، Enter كنيد تا ویرایش‌گر رجیستری باز شود.

به مسیر زیر بروید: HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control

حال روی کلید Control راست کلیک كرده، از New روی Key کلیک کنید. نام کلید جدید را StorageDevicePolicies قرار دهید.

این بار روی کلید StorageDevicePolicies راست کلیک و از منوی New روی DWORD Value کلیک کنید. نام مقدار جدید ساخته شده را writeProtect قرار دهید.

حال روی writeProtect راست کلیک و Modify را انتخاب كنيد. در قسمت Value Data عدد 0 را به 1 تغییر داده، سپس OK کنید.

اکنون رجیستری را ببندید و سیستم را راه‌اندازي مجدد کنید.

از این پس اگر بخواهید اطلاعاتی را به یک حافظۀ فلش یا هر نوع حافظۀ همراه ديگر (مانند Mp3 player ها) منتقل کنید، با پیغام خطا روبرو خواهید شد.

لازم به يادآوري است، برای بازگشت به حالت قبلی، کافی است عدد 1 را به 0 تغییر دهید.

این ترفند تنها در ویندوز XP سرویس پک 2 كارآيي دارد.

بستن اتوماتیک برنامه های هنگ کرده

بي‌شك این مشکل برای شما نیز به‌وجود آمده است که برنامه‌ای تحت ویندوز، با مشکل مواجه شده، پیام Not Responding بدهد. ساده‌ترین کار در این زمان، فشردن سه کلید Ctrl+Alt+Delete و انتخاب برنامه و زدن دکمه End Task است، تا برنامه هنگ کرده، بسته شود؛ اما این کار ممکن است وقت زیادی بگیرد. هم اکنون ترفندی کارآمد را به شما معرفی مي‌کنیم که با بهره‌گیری از آن، می‌توانید پس از هنگ کردن برنامه، به صورت اتوماتیک آن را ببندید، بي این‌که عملی انجام دهید.
بدین منظور، از منوی Start وارد Run شوید و عبارت regedit را وارد و Enter كنيد، تا وارد ویرایش‌گر رجیستری شوید.

اکنون به آدرس زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER/Control Panel/Desktop

حال از قسمت دیگر رجیستری روی AutoEndTasks دوبار کلیک کنید. در پنجرۀ کوچک باز شده، در قسمت Value Data عدد 0 را به 1 تغییر دهید. اكنون OK کرده، رجیستری را ببندید و سیستم را راه‌اندازی مجدد كنيد. از این پس وقتی برنامه‌ای هنگ شد، خود به خود بسته می‌شود.

اطلاعات تکميلي

  • تاریخ انتشار نسخه چاپی: یکشنبه, 25 اسفند 1387
  • صفحه در فصلنامه: صفحه 73
  • شماره فصلنامه: فصلنامه شماره 25
بازدید 11205 بار