آموزش 35

پنج شنبه, 31 شهریور 1390 ساعت 15:03
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 1- گوگل در اينترنت اكسپلورر

يكي از قابليت‌هايي كه فايرفاكس و كروم در اختيار كاربران خود قرار مي‌دهند، اين است كه وقتي كاربر عبارتي را به جاي نشاني يك پايگاه در خط نشانی یا نوار آدرس اين مرورگرها وارد مي‌كند، موتور جستجوي گوگل باز شده و عبارت مورد نظر در اين پايگاه جستجو مي‌شود.

به اين ترتيب، وقتي كاربران قصد جستجوي عبارتي را داشته باشند، بدون ورود به پايگاه گوگل و تنها با وارد كردن عبارت مورد نظر در خط نشانی، جستجو آغاز مي‌شود. مرورگر اينترنت اكسپلورر نيز از اين قابليت پشتيباني مي‌كند؛ اما تفاوتي كه دارد اين است كه نتايج جستجوي شما در موتور جستجوي بينگ (Bing) به نمايش درمي آيد. از آنجا كه ميزان بازديدكنندگان گوگل نشان مي‌دهد بیشتر كاربران تمايل به استفاده از اين موتور جستجوي قدرتمند را دارند و هرگز تمايلي ندارند از موتورهاي جستجوي ديگر همچون Bing استفاده كنند و احتمال مي‌دهيم شما هم بخواهيد موتور جستجوي پيش فرض در مرورگر اينترنت اكسپلورر را به گوگل تغيير دهيد، بايد به روش زير عمل كنيد:

  1. روي آيكون Setting در نوار ابزار اينترنت اكسپلورر كليك كنيد. در نسخه‌هاي قديمي اينترنت اكسپلورر مي‌توانيد به منوي Tools مراجعه كنيد.
  2. روي گزينه Internet Options كليك كنيد.
  3. در پنجره به نمايش درآمده، از تب General به بخش Search مراجعه كرده و روي گزينه Settings موجود در اين بخش كليك كنيد.
  4. در پنجره به نمايش درآمده، موتور جستجوي گوگل را انتخاب كرده و پس از كليك روي گزينه Set as Default، با كليك بر گزينه Close اين پنجره را ببنديد. از اين پس مي‌توانيد با وارد كردن عبارت موردنظرتان در خط نشانی آدرس اينترنت اكسپلورر، به جستجو در پايگاه گوگل بپردازيد!

2- كاهش زمان بوت ويندوز اكس پي

رجيستري ويندوز كه از آن به عنوان قلب ويندوز ياد مي‌شود، تنظيمات مختلفي را در خود جاي مي‌دهد؛ به  طوري كه با يك تغيير اشتباه در اين بخش ممكن است ويندوز شما از كار بيفتد.

همچنين با اصلاح برخي موارد در آن نيز مي‌توانيد برخي مشكلات موجود در ويندوز را رفع كنيد. يكي از اين موارد، كاهش مدت زمان بوت ويندوز است كه براي انجام آن مي‌توانيد به روش زير عمل كنيد:

1‌.‌ ابتدا از منوي استارت، گزينه Run را انتخاب كرده و عبارت Regedit را در آن تايپ كنيد.
2‌.‌ پس از ورود به بخش ويرايش رجيستري، مسير زير را دنبال كنيد:

HKEY_LOCAL_MACHINE SYSTEM CurrentControlSet Control ContentIndex

3‌.‌ در بخش سمت راست صفحه، به دنبال گزينه StartupDelay بگرديد و سپس روي آن 2 بار كليك كنيد.
4‌.‌ در پنجره به نمايش درآمده، مبناي مقدار را روي Decimal قرار داده و مقدار موجود در فيلد Value Data را از 480 هزار به 40 هزار تغيير دهيد.
5‌.‌ در پايان با كليك روي گزينه OK تغييرات را به ثبت برسانيد و پس از خروج از رجيستري، رايانه خود را يك بار راه اندازي مجدد كنيد تا خودتان افزايش سرعت بوت شدن ويندوز را احساس كنيد!

3- وردپرس‌نويسي با آفيس 2010

دوست داريد بدون ورود به محيط مديريتي وبلاگ يا سايت وردپرسي خود، مطالب موردنظرتان را در وردپرس وارد كنيد؟

اگر آفيس 2010 را روي رايانه خود نصب كرده ايد، مي‌توانيد به كمك برنامه 2010Word  به راحتي اين كار را انجام دهيد و مستقيماً از داخل اين برنامه به انتشار محتوا در وبلاگ يا پايگاه وردپرسي خود بپردازيد.

براي انجام اين كار بايد ابتدا از منوي فايل، زيرمنوي New و در نهايت، گزينه Blog Post را انتخاب كنيد.

پس از انجام اين كار پنجره‌اي به نمايش در مي‌آيد كه با انتخاب گزينه Register Now در آن مي‌توانيد وبلاگ وردپرسي خود را در برنامه ثبت كنيد.

در پنجره جديد بايد از فهرست كشويي گزينه Wordpress را انتخاب كرده و پس از كليك روي گزينه Next، اطلاعات مورد نياز از جمله نام كاربري و رمزعبور وبلاگ خود را وارد كنيد.

در پايان، چنانچه تمام مراحل را به درستي انجام داده باشيد، پيغام هشداري مبني بر موفقيت آميز بودن مراحل مشاهده مي‌كنيد و مي‌توانيد عمليات انتشار مطالب در سيستم وردپرس از برنامه 2010 Word  را آغاز كنيد.

4- تغيير موضوع ايميل‌هاي دريافتي

شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه ايميلي را از دوستان و آشنايان خود دريافت كرده‌ايد كه دارای اطلاعات ارزشمندي است؛ اما موضوعي كه هنگام ارسال ايميل به آن اختصاص داده‌اند، به خوبي بيانگر محتواي ايميل نيست و وقتي اين ايميل را در بایگانی خود حفظ مي‌كنيد، هنگام جستجو به ‌دنبال آن نمي‌توانيد از روي موضوع آن به محتوايش پي ببريد و گاهي نيز پيش مي‌آيد كه به همين دليل، نمي‌توانيد ايميل مورد نظرتان را پيدا كنيد.

قابليت ويرايش ايميل در نرم‌افزار 2011 Outlook  مخصوص كاربران مك، به همين منظور طراحي شده است. به كمك اين قابليت شما مي‌توانيد به راحتي موضوع و حتي متن ايميل‌هاي دريافتي خود را تغيير داده و سپس آن ها را ذخيره كنيد.

انجام اين كار، به روش زير امكان‌پذير است:

  1. ابتدا نرم‌افزار را اجرا كرده، سپس به بخش ايميل‌هاي دريافتي (Inbox) خود مراجعه كنيد.
  2. ايميل مورد نظر را انتخاب كرده و از منوي Message گزينه‌ Edit Message را انتخاب كنيد.
  3. با اعمال تغييرات دلخواه روي موضوع و متن ايميل، گزينه Save را هنگام بستن ايميل انتخاب كنيد تا تغييرات شما ذخيره شود.

5- آسان‌ترين راه كنترل از راه دور رايانه

آنچه از بسته‌بندي و تبليغات صفحه كليد بيسيم زوم (ZOOM ZDTV)‌ برمي‌آيد، حكايت از راحتي استفاده از اين دستگاه دارد. كارخانه توليدكننده آن ادعا مي‌كند كه استفاده از اين صفحه كليد، آسان‌ترين راه براي دريافت و ديدن فيلم‌ها از طريق اينترنت است. در حقيقت، اين وسيله تركيبي از يك صفحه كليد بيسيم (wireless) و تاچ‌پد است كه شما را قادر مي‌سازد تا به بهترين و راحت‌ترين شكل ممكن، رايانه مركز رسانه (media center) متصل به تلويزيون HD صفحه تخت LCD يا LED اتاق پذيرايي را از راه دور كنترل كنيد. هنگامي كه شما از كابل HDMI استفاده مي‌كنيد، به صورت بيسيم با وفق‌دهنده USB (USB adapter) وايرلس آن كه نصبي بسيار راحت دارد و به رايانه متصل مي‌شود، ارتباط برقرار كرده و به گفتگو و تبادل داده مي‌پردازد. كاربران ويندوز 7، با نصب نرم‌افزار موجود در لوح فشرده همراه آن، به دو قابليت ديگر جديد آن دست مي‌يابند. يك نگارش شخصي‌سازي شده از مرورگر فايرفاكس كه ظاهر زيبايي ندارد و به همراه پيوندهايي از پيش‌تعيين و چيده شده از وب‌سايت‌هاي معروف، جهت انجام كارهايي فراتر از تماشاي فيلم براي آن طراحي و در كنار آن گنجانده شده است. دكمه‌هاي هدايت (navigation) و خط نشانی آن به اندازه كافي، درشت و خوانا بوده و متن و عكس‌ها روي خود صفحات وب بايد به صورت دستي توسط كاربر بزرگنمايي شوند كه باعث درد سر است. در هر حالت، بزرگنمايي در براوزرهاي مدرن امروزي به‌خودي خود آن چنان آسان است كه مرورگر همراه سخت‌افزار را بدون مصرف مي‌كند. برنامه نرم‌افزاري ذره‌‌بين (screen-magnifier software) كمي از مرورگرش بهتر بوده، راه ساده‌اي را به وسيله استفاده از دكمه‌هاي وظيفه و نمايش جهت كه در ذره‌بين پيش‌فرض ويندوز گنجانده نشده‌اند، براي كنترل سطوح مختلف درشت‌نمايي ارائه مي‌دهد. اين صفحه كليد از اندازه‌اي كامل (full size) برخوردار نبوده و دكمه‌هاي كم‌عمق آن براي تايپ كردن طولاني مدت در سطحي پايين‌تر از ايده‌آل قرار دارند؛ اما جهت تايپ كردن معمولي در زمان‌هاي كوتاه، به اندازه كافي راحت هستند.

يك ماوس صفحه لمسي بالشتكي در قسمت پاييني صفحه كليد استقرار يافته و اگر شما به استفاده از ماوس‌هاي صفحه لمسي لپ‌تاپ‌ها عادت داشته باشيد، اين يكي نيز مانند آنها داراي كاركردي آسان است. دكمه‌هاي چپ و راست ماوس كمي كوچك است؛ اما از قابليت‌ها و وظايفي چون كليك راست با ضربات آهسته 3 انگشت و كليك چپ با استفاده از ضربه آهسته يك انگشت به آساني و هوشمندانه پشتيباني مي‌كنند. ZDTV  زوم، صفحه کليد بيسيم تركيب شده با يك ماوس صفحه لمسي است كه كنترل رايانه را هنگامي كه با آن فاصله داريد، بسيار آسان ساخته و اگر نرم‌افزار همراه آن را نصب و استفاده كنيد، براي تماشاي تصوير رايانه‌تان روي صفحه نمايش تلويزيون LCD اچ‌دي اتاق پذيرايي منزلتان ايده‌آل است.
منبع: http://www.webuser.co.uk

6- چگونگي بستن اتوماتيک برنامه‌هاي هنگ کرده

مطمئنأ اين مشکل براي شما هم پيش آمده که برنامه‌اي تحت ويندوز، دچار مشکل شده باشد و پيام Not Responding بدهد.

ساده‌ترين کار در اين زمان، فشردن سه کليد Ctrl+Alt+Delete و انتخاب برنامه و زدن دکمه End Task است تا برنامه هنگ کرده بسته شود.

اين کار ممکن است وقت بسیاری از شما را بگيرد؛ اما با به‌کارگيري ترفندي کارآمد مي‌توانيد پس از هنگ کردن برنامه، به طور اتوماتيک آن را ببنديد؛ بدون اين که عملي انجام دهيد.

براي اين کار، از منوي Start وارد Run شويد و عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنيد تا وارد ويرايشگر رجيستري شويد. سپس به نشانی زير برويد:

HKEY_CURRENT_USER/Control Panel/Desktop

پس از آن، بايد از قسمت ديگر رجيستري روي AutoEndTasks دو بار کليک کنيد. در پنجره کوچک باز شده در قسمت Value Data ، عدد 0 را به 1 تغيير دهيد. سپس  Okکرده و رجيستري را ببنديد. سيستم را مجدداً راه اندازي كنيد.

7- نصب ویندوز به وسیله حافظه فلش

بوت از نوع فلش!

این روزها استفاده از حافظه‌های فلش و‌ هارددیسك‌های اكسترنال، روز به روز در حال گسترش است. تا به حال نصب ویندوز روی لپ‌تاپ‌های نو را دیده‌اید؟ آیا توجه كرده‌اید كه فروشندگان لپ‌تاپ این روزها چقدر سریع در مدت زمان چند دقیقه با اتصال یك‌ هارددیسك اكسترنال به لپ‌تاپ مورد نظر شما، سیستم‌عامل و برنامه‌های مورد نیاز را روی آن نصب می‌كنند؟ به این نكته كه این كار بدون نیاز به سی‌دی یا دی‌وی‌دی صورت می‌گیرد و سرعت نصب ویندوز نیز بسیار سریع‌تر از نصب از طریق دیسك‌های نوری است، توجه كرده‌اید؟

قصد داریم نرم‌افزاری را به شما معرفی كنیم كه با استفاده از آن می‌توانید دیسك‌های نصب ویندوز و دیگر دیسك‌های مورد نظرتان را كه دارای قابلیت بوت هستند، به حافظه‌های فلش یا دیگر تجهیزات حافظه USB منتقل كنید تا بدون نیاز به درایوهای نوری بتوانید به كمك حافظه فلش یا ‌هارد اكسترنال خود، با سرعت بالا نسبت به نصب ویندوز یا انجام امور دیگر اقدام كنید.

نرم‌افزار پیشنهادی ما، FlashBoot نام دارد. این نرم‌افزار شما را قادر می‌سازد تا به راحتی حافظه‌های فلش را به حافظه‌هایی با قابلیت بوت كه در اصطلاح به آن ها «bootable» گفته می‌شود، تبدیل كنید. به كمك این قابلیت شما می‌توانید دیسك‌های مختلف اعم از: نصب ویندوز، دیسك‌های اضطراری بازیابی اطلاعات، بازیابی رمز عبور سیستم‌عامل و... را كه همگی با قابلیت بوت سر و كار دارند، به حافظه فلش خود منتقل كنید و هر جا كه به آن ها نیاز داشتید، بدون نیاز به درایو نوری، با سرعت بسیار بالا از آن استفاده كنید.

چرا حافظه‌های USB؟

با مشاهده این نرم‌افزار، سؤالی كه برای خیلی از كاربران پیش می‌آید این است كه چرا باید دیسك‌های نوری با قابلیت بوت را به حافظه‌های USB بوت تبدیل كنیم؟ در ادامه، برخی از دلایل این كار را شرح داده‌ایم كه عبارت اند از:

ـ حافظه‌های USB با قابلیت بوت، بر خلاف دیگر رسانه‌های ذخیره‌ساز، روش كار ساده‌تری دارند و دسترسی به آن ها نیز ساده‌تر است. اگر بخواهیم این حافظه‌ها را با فلاپی‌دیسك‌ها مقایسه كنیم، حجم بسیار بالاتر، سرعت بیشتر و امنیت اطلاعات در آن ها قابل ذكر است. همچنین در مقایسه با دیسك‌های نوری (CD و DVD)، قابلیت نوشتن اطلاعات روی حافظه به شما این امكان را می‌دهد تا به راحتی از یك حافظه، سیستم‌عامل را بوت كنید و در همان حافظه نیز اطلاعات مورد نظرتان را كپی یا از سیستم‌عامل نسخه پشتیبان تهیه كنید؛ در صورتی كه انجام این كار روی دیسك‌های نوری امكان‌پذیر نیست. همچنین نوشتن موقت اطلاعات روی دیسك‌های نوری، هزینه تهیه دیسك خام را برای شما دربردارد كه با انجام این كار روی حافظه‌های USB این هزینه‌ها نیز از بین می‌رود.

ـ از دیگر دلایلی كه ضرورت استفاده از این نرم‌افزار را مشخص می‌كند، هنگام استفاده از نت‌بوك‌های موجود در بازار به چشم می‌خورد. همان ‌طور كه می‌دانید، بیشتر نت‌بوك‌ها به دلیل اندازه بسیار كوچك و وزن كم، توجه بسیاری از كاربران را به خود جلب می‌كنند؛ اما در كنار این قابلیت‌ها، كاستی‌هایی نیز به چشم می‌خورد كه یكی از مهم‌ترین آن ها، نداشتن درایو نوری است. حالا فرض كنید یكی از این نت‌بوك‌ها را در اختیار دارید و می‌خواهید روی آن ویندوز نصب كنید یا رمز عبور ویندوز را فراموش كرده‌اید و قصد دارید به كمك دیسك‌های بوت بازیابی رمزعبور، مشكل به وجود آمده را حل كنید. آیا وقتی درایو نوری برای خواندن دیسك شما وجود ندارد، قادر به انجام این كار هستید؟

به نظر شما خرید یك درایو نوری و همراه داشتن آن در تمام لحظات علاوه بر داشتن هزینه، موجب افزایش وزن دستگاه شما و سختی در حمل و نقل آن نمی‌شود؟ در این گونه موارد نیز نرم‌افزار FlashBoot بهترین راه‌حل است؛ چرا كه به راحتی می‌تواند دیسك‌های شما را به حافظه فلش‌تان منتقل كند تا بدون نیاز به درایو نوری، تمام كارهایی كه قصد انجام آن را داشته‌اید، به انجام برسانید.

ـ علاوه بر موارد فوق، امكان استفاده از قابلیت بوت در مواقعی كه درایو نوری صدمه دیده یا دسترسی به آن محدود شده است، كاهش مصرف باتری در لپ‌تاپ‌ها، افزایش عمر مفید درایو نوری رایانه، گذر از محدودیت حجم موجود در دیسك‌های فعلی (بین 700 تا 4700 مگابایت) و...، برخی از دلایلی است كه نیاز به استفاده از حافظه‌های USB با قابلیت بوت را به شما نشان می‌دهد.

چرا فلش بوت؟

استفاده از این نرم‌افزار بسیار ساده است؛ به طوری كه حتی كاربران مبتدی نیز می‌توانند با ویزاردهای كمكی نرم‌افزار، دیسك‌های نصب انواع سیستم‌عامل اعم از ویندوز و لینوكس را به حافظه‌های USB خود منتقل كرده و قابلیت بوت را نیز به آن ها اضافه كنند. همچنین كاربران حرفه‌ای می‌توانند به كمك این برنامه، دیسك‌های بوت مورد علاقه خود را ایجاد كنند و از امكانات دیگری همچون ساخت دیسك‌های بازیابی رمز عبور و ساخت دیسك‌های بوت اضطراری نیز بهره‌مند شوند. چنانچه به استفاده از این نرم‌افزار علاقه دارید، می‌توانید آخرین نسخه آن را به طور رایگان (دارای محدودیت) از نشانی زیر دانلود كنید:

http://www.prime-expert.com/flashboot/downloads/flashboot-latest-setup.exe

8- جي‌ميل! يا ارسال ايميل بدون اينترنت!

این روزها سرویس‌های مختلفی به ارائه پست الكترونیك به كاربران می‌پردازند، سرویس‌هایی نظیر: یاهو،‌ هات‌میل و جی‌میل، برخی از مشهورترین این سرویس‌ها هستند. در این میان، نرم‌افزارهای گوناگونی نیز برای مدیریت ایمیل‌های این سرویس‌ها در ویندوز و دیگر سیستم‌های عامل طراحی شده كه هریك ویژگی خاص خود را دارند. اما نرم‌افزاری نیز به تازگی منتشر شده است كه توانسته در مدت زمانی كوتاه توجه كاربران بسیاری را به خود معطوف سازد. این نرم‌افزار كه GeeMail نام دارد، همان طور كه از نامش مشخص است، مخصوص سرویس محبوب جی‌میل طراحی شده است.

اگر از كاربران سرویس جی‌میل هستید، پیشنهاد می‌كنیم حتماً از این برنامه برای مدیریت ایمیل‌های خود كمك بگیرید؛ چرا كه نه ‌تنها به كمك آن می‌توانید ایمیل‌های خود را در سیستم‌عامل چك كنید، بلكه محیط كاربری این نرم‌افزار كاملاً شبیه به محیط اصلی جی‌میل در مرورگر طراحی شده است. از قابلیت‌های منحصر به فرد این نرم‌افزار نیز امكان مشاهده و حتی ارسال ایمیل‌ها بدون نیاز به اینترنت است! از خواندن ارسال بدون نیاز به اینترنت تعجب كردید؟! ما هم اولش همین‌ طور شگفت زده شدیم، اما بعد متوجه شدیم كه این نرم‌افزار با بهره‌مندی از طراحی هوشمندانه خود قادر است ایمیل‌های شما را در زمانی كه به اینترنت دسترسی ندارید نیز ارسال كند. روش كاری آن به این صورت است كه شما ایمیل مورد نظر را آماده كرده و اطلاعات گیرنده را نیز مشخص می‌كنید و طبق روال نسبت به ارسال ایمیل، اقدام می‌كنید. نرم‌افزار به طور خودكار در صورتی كه ارتباط شما با اینترنت برقرار باشد، ایمیل را ارسال می‌كند و در صورتی كه ارتباط با اینترنت برقرار نباشد، منتظر می‌ماند تا به محض برقراری ارتباط شما به اینترنت، در همان لحظه نسبت به ارسال اقدام كند. نرم‌افزار Geemail به صورت مستقل از سیستم‌عامل كدنویسی شده و در تمام سیستم‌های عامل اعم از ویندوز، لینوكس و مك قابل اجرا است. همچنین برای استفاده از این نرم‌افزار به ‌جز وارد كردن نام كاربری و رمز عبور سرویس جی‌میل، نیاز به هیچ‌گونه تنظیمات خاصی ندارد.

برای دانلود این نرم‌افزار كه استفاده از آن نیز كاملاً رایگان است، می‌توانید به نشانی زیر مراجعه كنید:

http://www.sourcebits.com/geemail/geemail.zip

توجه: این برنامه برای اجرای صحیح، نیازمند نرم‌افزار Adobe Air است كه می‌توانید با مراجعه به پیوند ذیل، به دانلود آن بپردازید:

http://get.adobe.com/air

9- خالي كردن تاريخچه

بسیاری از برنامه‌های مجموعه نرم‌افزاری آفیس 2010، برای راحتی شما فهرستی از فایل‌هایی را كه به-تازگی به آن ها دسترسی داشته‌اید، ذخیره می‌كنند تا برای فراخوانی مجدد بتوانید با كلیك روی عنوان آن ها از فهرست بازشده‌های اخیر، آن ها را فراخوانی كنید.

استفاده از این قابلیت، برای بسیاری از كاربران خوشایند است؛ ولی برخی كاربران نیز آن را ناقض حریم خصوصی خود می‌دانند؛ چرا كه تمایلی ندارند كاربران دیگری كه از رایانه استفاده می‌كنند، متوجه شوند چه فایل‌هایی مشاهده شده است یا احیاناً آن ها را باز كنند. اگر شما هم جزء این دسته از كاربران هستید و دوست ندارید تاریخچه‌ای از فایل‌هایی كه در مجموعه نرم‌افزارهای آفیس مشاهده كرده‌اید وجود داشته باشد، می‌توانید به روش زیر عمل كنید:

  1. برنامه مورد نظر خود از مجموعه آفیس 2010 را اجرا كنید.
  2. از منوی فایل، گزینه Options را انتخاب كنید.
  3. در پنجره جدید، از ستون سمت چپ، گزینه Advanced را انتخاب كرده و از ستون سمت راست، بخش Display را پیدا كنید.
  4. در این بخش، مقدار موجود در كادر مقابل عبارت Show this number of Recent Documents را از عدد 25 به 0 تغییر داده و با كلیك روی گزینه Ok، تغییرات را اعمال كنید.

از این پس، هیچ تاریخچه ای از فایل‌های فراخوانی شما ثبت نخواهد شد.

توجه: چنانچه قصد دارید یك یا چند مورد از عناوین موجود در فهرست فایل‌های اخیر را حذف كنید، می‌توانید از منوی فایل به بخش Recent مراجعه كرده و با كلیك راست روی نام فایل مورد نظر و انتخاب گزینه Remove from list، نسبت به حذف آن از فهرست اقدام كنید.

10- قالب اختصاصي در جي‌ميل

اگر روزانه مدتی طولانی را در سرویس جی‌میل به ارسال و دریافت ایمیل بپردازید، به احتمال بسیار زیاد از شكل و قیافه تكراری جی‌میل خسته می‌شوید. به همین جهت، طراحان این امكان را در اختیار كاربران قرار داده‌اند تا به سلیقه خودشان هر طرح و رنگی را كه تمایل دارند، برای ظاهر جی‌میل انتخاب یا ایجاد كنند. اگر دوست دارید جی‌میل را مطابق با سلیقه خودتان طراحی كنید، دست به كار شوید و مراحل زیر را انجام دهید:

  1. پس از ورود به محیط كاربری خود در سرویس جی‌میل، روی آیكون چرخ دنده از بخش بالاـ سمت راست مرورگر ـ كلیك كرده و گزینه Mail Settings را انتخاب كنید.
  2. به تب Themes مراجعه كنید. چنانچه تمایل به استفاده از طرح‌های موجود را دارید، می‌توانید یكی از آن ها را برگزینيد؛ در غیر این صورت، برای ایجاد طرح دلخواه خود به مرحله بعد بروید.‌
  3. روی گزینه Create your own theme كلیك كنید.
  4. در صفحه به نمایش درآمده، رنگ متن‌ها، لینك‌ها و رنگ زمینه مورد نظرتان را انتخاب كنید. همچنین در این صفحه می‌توانید با كلیك روی گزینه Select در بخش Background Image، به انتخاب گزینه مورد نظر خود به عنوان تصویر زمینه بپردازید.
  5. در نهایت، با كلیك روی گزینه Save، طرح خود را ذخیره كرده و لذت استفاده از آن را تجربه كنید.

توجه: با كلیك روی گزینه Reset در مراحل طراحی، از تغییرات اعمال شده توسط شما صرف‌ نظر می‌شود و تمام گزینه‌ها به همان مقادیر پیش فرض تغییر می‌كند.

اطلاعات تکميلي

  • تاریخ انتشار نسخه چاپی: یکشنبه, 27 شهریور 1390
  • صفحه در فصلنامه: صفحه 69
  • شماره فصلنامه: فصلنامه شماره 35
بازدید 10528 بار