تازه‌های اطلاع‌رسانی اسلامی 30

دوشنبه, 31 خرداد 1389 ساعت 14:17
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سايت نقد مقالات و عقايد وهابیت، را‌ه‌اندازی شد

پايگاه اطلاع‌رسانی «التوحيد» به همت گروهی از طلاب حوزه علميه قم با هدف مقابله با هجمه گسترده شبهات عليه شيعه و نقد مقالات و عقايد وهابيت راه‌اندازی شده است. با توجه به هجمه گسترده شبهات عليه شيعه، گروهی از طلاب حوزه علميه قم با مطالعات و تحقيقات خود به صورت خودجوش اقدام به راه‌اندازی پایگاه «التوحيد» با هدف نقد وهابيت كرده است.

 اين پايگاه با محوريت بررسی و پرداختن به مسائل دينی و مذهبی و نيز مبارزه با افكار و انديشه‌های انحرافی فرقه ضاله وهابيت آغاز به كار كرده است. از بخش‌های اين پايگاه اطلاع‌رسانی می‌توان به: مقالات، نقد شبهات، جنايات وهابيت، كليپ شيعه، كتب شيعه، يادداشت‌ها، مناظرات، حكايات، پرسش و پاسخ، فتاوا و كتابخانه اشاره كرد.

از مهم‌ترين اهداف راه‌اندازی پايگاه اطلاع‌رسانی «التوحيد» نقد مقالات و عقايد وهابيون، افشای جنايات وهابيت، توليد كليپ و كتاب موبايل در حقانيت شيعه و پاسخگويی به سؤالات مراجعان است.

این پایگاه به نشانی http://altohid.com در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

راه‌اندازی پایگاه «دائره المعارف شهيد سيد محمدباقر صدر»

پایگاه دائره ‌المعارف شهيد آيت‌الله سيد محمدباقر صدر به چهار زبان: عربی، فارسی، انگليسی و فرانسوی راه‌اندازی شد.

برخی از مهم‌ترين لينك‌های اين پایگاه شامل: زندگی‌نامه و ترجمه‌های شهيد صدر، مدرسه صدر و بنت‌الهدی، مكتب صدر و بنت‌الهدی، كتابخانه صوتی و تصويری است. همچنين لينك‌هايی شامل: مجموعه تأليفات و آثار شهيد صدر، شجره‌نامه ايشان، پرسش و پاسخ و نیز تصحيح آثار اين شهيد بزرگوار در پایگاه مذکور قرار داده شده است.

گفتنی است که بخش عربی اين پایگاه به نشانی http://mbsadr.com/arabic در دسترس كاربران قرار دارد.

نرم‌افزار چند‌رسانه‌ای ويژه موبايل با موضوع محرم‌شناسی توليد شد

با توجه به اهميت كاربردی بودن توليدات فرهنگی و استفاده آسان برای عموم مردم، اين لوح فشرده شامل: 21 كتاب ديجيتالی، 37 نرم‌افزار دينی و ادعيه، زيارت عاشورا، 15 گلچين نوحه‌های اساتيد زنجانی، 24 زنگ موبايل متناسب با محرم، 18 تم سازگار با انواع موبايل‌های رايج با مضامين محرم، پنج سخنرانی در زمينه اهداف و فلسفه قيام كربلا است.

پایگاه جامع عاشورا راه‌اندازی شد

پایگاه جامع عاشورا با بخش‌های مختلف و متنوع در دسترس كاربران اينترنتی قرار گرفته است. در اين پایگاه مجموعه‌ای كامل از تصاوير كربلا، بانك جامع مداحی و مقالات و نیز سيستم كاربری اعضا ديده می‌شود.

بخش دفاع مقدس نيز از قسمت‌های جالب اين پایگاه است كه در آن خاطرات و وصيت‌نامه شهدا و همچنين اطلاعاتی از عمليات‌های دفاع مقدس گردآوری شده است.

دين و معرفت، حزب‌الله لبنان و گالری صوت و فيلم، از ديگر بخش‌هايی است كه در پایگاه جامع عاشورا قابل دسترسی است.

سيره معصومين(ع)، مسائل شرعی، بهاييت و فرق ضاله، عاشورا و مهدويت، از جمله عناوين مطالب موجود در بخش «دين و معرفت» است. در بخش «حزب‌الله» نيز مطالبی با عناوين تهاجم سال 1982 اسرائيل به لبنان، اهداف اصلی ترور حاج رضوان، اذعان به مشاركت اسرائيل در ترور، واكنش‌ها نسبت به شهادت مغنيه و توانمندی‌های شهيد مغنيه مشاهده می‌شود.

علاقه‌مندان برای استفاده از قسمت‌های مختلف اين پایگاه می‌توانند به نشانی http://www.ashoora.ir مراجعه كنند.

شبكه ماهواره‌ای امام حسين(ع) راه‌اندازی شد

شبكه ماهواره‌ای امام حسين(ع) كه مدت‌ها حضور خود را با تصاويری از حرم امام حسين(ع) و سخنرانی و مداحی آغاز كرده بود، پخش آزمايشی برنامه‌های خود را هم‌زمان با ايام محرم آغاز كرده است.

این شبكه ماهواره‌ای پخش آزمايشی برنامه‌های خود را هم‌زمان با ايام محرم روی هاتبرد فركانس 10971 افقی 4/3 – 27500 با هدف حفاظت از اعتقاد ميليون‌ها جوان شيعه در كشورهای جهان و مصونيت بخشيدن به اذهان عمومی جوانان شيعه راه‌اندازی كرده است.

از برنامه‌های اين شبكه ماهواره‌ای كه به صورت اينترنتی هم قابل دسترس است، معرفی قرآن و  پيامبر اسلام(ص) و پيامبران الهی، بررسی زندگانی امام حسين(ع)، برنامه‌های خيريه و ارائه دروس حوزه علميه است.

همچنین برنامه كودك، برنامه نوجوان، مسابقه، برنامه خانواده، اذان و نماز به وقت كربلا به صورت زنده، پخش مستقيم مراسم مربوط به مناسبت‌های دینی در کربلا، نجف و ديگر عتبات مقدسه، مستند، فيلم داستانی و سينمايی، كليپ و نماهنگ، گفتگو و ميزگرد، سخنرانی، مداحی، دانستنی‌های اسلامی، طب اسلامی، خوراك درمانی، ورزش در اسلام، اقتصاد در اسلام، تاريخ شيعه به صورت روزانه و نیز اخبار شيعه، از ديگر برنامه‌های اين شبكه تلويزيونی و اینترنتی است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاهده این شبکه به نشانی اینترنتی http://imamhussein.tv/persian.htm  مراجعه کنند.

 وبلاگ «انتظار و عاشورا» راه‌اندازی شد

 به همت بنياد فرهنگی مهدی موعود(عج) شعبه آبادان و خرمشهر، وبلاگ انتظار و عاشورا با هدف توسعه و ترويج فرهنگ انتظار در محيط مجازی راه‌اندازی شد. اين وبلاگ به نشانی اينترنتی www.monjiblog.com/ashora به منظور ايجاد پيوندی بين مباحث مهدوی و عاشورايی ايجاد شده است.

 مقالات، تحليل‌ها و رهيافت‌های موجود درباره بحث مهدويت و عاشورا در اين وبلاگ ارائه شده است. گفتنی است که عنوان وبلاگ‌های قرار داده شده در پایگاه منجی‌بلاگ، موضوعات تخصصی دينی و عناوين روز را شامل می‌شود.

نرم‌افزار امام رضا (ع) توليد شد

اين نرم‌افزار با بخش هاي: فضايل و کرامات امام رضا‌(ع)، شناسنامه امام رضا‌(ع)، سيره، کتابخانه و مقالات، زيارت، حديث سلسله الذهب، فيلم و نماهنگ تولید شده و در بخش شناسنامه مطالبي چون: تاريخچه زندگي حضرت رضا(ع) از زمان ولادت،‌ نام و القاب امام، نگاهي گذرا درباره امام رضا(ع) و يک موضوع درباره شهادت آن حضرت ارائه شده است.

داستان‌هايي درباره امام رضا(ع)، کرامات امام به روايت اهل سنت، احاديث درباره امام و احاديث نقل شده از حضرت رضا(ع)، سخنان اهل بيت و بزرگان درباره امام رضا(ع) و حضور امام در ايران و معجزات ايشان، عناوین موجود در مطالب بخش فضايل و کرامات در اين نرم‌افزار است.

کاربران همچنين در بخش سيره اين نرم‌افزار مي‌توانند با سيره اخلاقي، سياسي، عملي، عبادي و علمي امام رضا(ع) آشنا شوند.

حديث سلسله الذهب ديگر بخش اين برنامه است که به بررسي حديث و بيان حديث در آثار مؤلفان شيعه مي‌پردازد.

بخش زيارت اين نرم‌افزار شامل: آداب زيارت، فضيلت زيارت و اماکن منتسب به امام رضا(ع) است و در بخش کتابخانه نيز مقالات، کتاب‌شناسي امام رضا(ع) و کتاب «طب الرضا» در دو جلد به صورت pdf قابل دسترسي است.

اين نرم‌افزار همچنين در بخش آوا، فيلم، نماهنگ و تصاوير، قابليت ارائه تواشيح،‌ مداحي، پخش فيلم‌هايي درباره امام رضا(ع)،‌ تصاوير حرم مطهر و امکان زيارت مستقيم امام رضا(ع) را دارا است.

مسنجر پاسخ‌گويی به سؤالات دينی راه‌اندازی شد‌

پيام‌رسان آنلاين «etaha» با هدف: دسترسی آسان كاربران و ارتباط‌گيری با اساتيد و نخبگان، پاسخ‌گويی به مسائل دينی و فرهنگی‏،‌ برگزاری كنفرانس و سمينار و آموزش از راه دور، به همت مؤسسه فرهنگی طلوع طاها راه‌اندازی شد.

از ويژگی‌های مهم اين نرم‌افزار می‌توان به: سالن‌های ويدئو كنفرانس، صفحه انجمن برای درج مقالات و اخبار و ارائه پايگاه‌های برگزيده اشاره كرد. كاربران در هر مكان می‌توانند پرسش خود را به صورت آنلاين مطرح نموده و پاسخ آن را در کمترین زمان ممکن دريافت كنند.

كاربران با استفاده از مسنجر «ايطاها» می‌توانند برای برگزاری كنفرانس‌های گروهی‏، اقدام به ساخت سالنی مجازی كنند. بنابراين، كافی است يك درخواست به مدير سيستم ارسال نمایند تا حداكثر ظرف مدت 24 ساعت، سالن مورد نظر در دسترس كاربران قرار گيرد.

اين پيام‌رسان امكان جستجوی كاربران را به دو شكل ساده و پيشرفته فراهم كرده است و در هر يك از اين قسمت‌ها اطلاعات كلی از قبيل: شناسه كاربری، نام و نام‌خانوادگی و محل سكونت كاربران را در خود پيام‌رسان فراهم می‌كند.

كاربران برای استفاده از محصول نرم‌افزاری مؤسسه فرهنگی طلوع طاها می‌توانند با عضويت و دريافت برنامه با ديگر افراد و كارشناسان ارتباط برقرار كنند و با اضافه كردن دوستان در فهرست مسنجر «ايطاها» به‌راحتی با آن‌ها تعامل داشته باشند.

نشانی اینترنتی این مسنجر http://etaha.etaha.com  می‌باشد.

نرم‌افزار «سرچشمه خورشيد» توليد شد

مؤسسه نرم‌افزاری مبتكران سامانه مبين اقدام به توليد نرم‌افزار «سرچشمه خورشيد» در جهت اشاعه فرهنگ حسينی كرده است.

بخش «نای نی» در اين محصول شامل تاريخ‌نگاری و شرح واقعه بر اساس مقاتل معتبر شيعی، بخش «عاشوراييان» شامل معرفی و بررسی نقش اشخاص تأثيرگذار در عاشورا و بخش «پس از غروب» به بررسی آنچه پس از عاشورا گذشت، می‌پردازند.

همچنين بخش «فلسفه قيام» با نگاهی تحليلی به دلايل قيام حضرت اباعبدالله(ع) می‌پردازد و بخش‌هايی چون: «عزاداری؛ چرا و چگونه؟»، «بزرگ‌مرد تاريخ»، «نوا و نما» و «كتابخانه» به بايد و نبايدهای عزاداری و معرفی و شناخت بيشتر امام حسين(ع) می‌پردازند.

از قابليت ويژه اين نرم‌افزار می‌توان به: امكان جستجو، چاپ و ذخيره‌سازی تمامی متون نرم‌افزار اشاره كرد. همچنين گنجاندن نقشه حرم مطهر امام حسين(ع) از امكانات ويژه اين نرم‌افزار به شمار می‌رود.

وب‌سايت‌ «حريم ياس» راه‌اندازی شد

مدير پايگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی پایگاه حريم ياس از راه‌اندازی نسخه آزمايشی اين پایگاه خبر داد.

اين وب‌سايت حدود پنج سال در قالب وبلاگ فعاليت داشته و رتبه نخست اولين جشنواره بين‌الملی وبلاگ‌نويسی قرآنی شبكه قرآن و خبرگزاری ايكنا را در بخش گرافيك كسب كرده است. همچنين وبلاگ حريم ياس موفق به كسب رتبه نخست جشنواره اينترنتی معبر در سال 1387 نيز شده است.

از بخش‌های متنوع اين پایگاه می‌توان به: بخش اخبار، اطلاعات، لوگوی دوستان، آخرين يادداشت‌ها، لينك‌ها و درباره ما، اشاره كرد، علاوه بر این، امكان جستجوی مطالب و نيز استفاده از بایگانی اخبار و نوشته‌ها در اين پایگاه به چشم می‌خورد.

در بخش دسته‌ها، مطالب و اخبار پایگاه به صورت موضوعی قابل مشاهده و دسترسی است و يادداشت‌های قرار گرفته در آن نیز به صورت موضوعی، در بخش يادداشت‌ها بایگانی می‌شوند.

این پایگاه به نشانی http://harimeyas.com در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

تولید نرم‌افزار «گل‌های زندگی» ويژه كودكان

اين نرم‌افزار درباره پدر و مادر و اهميت احترام به آن‌ها ويژه مخاطب كودك و نوجوان تهيه و توليد گردیده و از قسمت‌های مختلف انيميشنی از جمله: داستان، بخش روايات و احاديث، و بخش سرود تشكيل شده است.

در بخش داستان، سه داستان: گاو بنی‌اسرائيل، همنشين حضرت موسی(ع) و اويس قرنی وجود دارد. همچنين در اين نرم‌افزار بحث مهمی با عنوان پدران معنوی بچه‌ها كه پيغمبر(ص) و ائمه معصومين(ع) و به‌ويژه امام زمان(عج) هستند، مطرح می‌شود.

حكايت‌های مختلفی از زبان اشيا گفته می‌شود، متون تاريخی برگرفته از روايات و آيات نيز در اين نرم‌افزار مورد استفاده قرار گرفته است.

علاوه بر وجود قسمتی با نام روايات و احاديث، بخش مفصلی درباره اهميت احترام به پدر و مادر، رابطه مادر و فرزند، در اين نرم‌افزار برای استفاده كودكان قرار داده شده است و در بخش «ياد بگيريم» نیز بحث چگونگی به کار گیری روايات در دنيای جديد مطرح می‌شود.

دروس حوزوی از شبكه متروا‌ترنت قابل پخش است

با افتتاح نخستين پروژه مترواترنت كشور، هم‌زمان با ولادت امام موسی كاظم(ع) در قم، امكان دسترسی كاربران به دروس حوزوی به صورت آنلاين و آفلاين فراهم شده است. با راه‌اندازی نخستين پروژه مترواترنت كشور در قم، امكان تعامل و ارتباطات علمای دينی و كاربران در سراسر جهان از طريق استفاده از اين فيبر نوری افزايش می‌يابد.

در حال حاضر قدرت پردازش به ‌قدری است كه تمام اطلاعات عصر حاضر را در ابررايانه‌ها ذخيره می‌كند و افرادی كه تسلط كامل بر استفاده از اين فناوری دارند، به آسانی می‌توانند با آن کار كنند. بنابراين، علما و فضلای حوزه علميه می‌توانند با استفاده از شبكه متروا‌ترنت، مفاهيم اسلامی را به جهانيان ارائه دهند.

‌شایان ذکر است که شبكه متروا‌ترنت می‌تواند كاربردهای بسياری در حوزه آموزش خاصه آموزش‌های حوزوی داشته باشد؛ به عنوان مثال، دروس حوزه می‌تواند به صورت آفلاين(برون خط) و آنلاين(بر خط) ارائه شود. در ارائه آنلاين با قرار دادن ميكروفن و دوربين در كلاس‌های حوزوی می‌توان به صورت مولتی مديا و هم‌زمان اين دروس را پخش كرد.

نرم‌افزار «ستارگان بقيع» به بازار آمد

مركز تحقيقات رايانه‌ای حوزه علميه اصفهان نرم‌افزار «ستارگان بقيع» را روانه بازار كرده است.

این مركز، به منظور بالابردن سطح شناخت عموم جامعه از شخصيت والای چهار امام معصوم(ع) مدفون در قبرستان بقيع، اقدام به توليد يك نرم‌افزار تحت عنوان «ستارگان بقيع» كرده است.

اين نرم‌افزار با پشتوانه مطالعه و پژوهش در سيره اين ائمه بزرگوار، در بردارنده متن 479 جلد كتاب و 191 مقاله است و برای ترغيب مخاطبان به مطالعه در اين زمينه، 1400 عنوان كتاب و مقاله را معرفی كرده است.

از ويژگی‌های مطلوب اين نرم‌افزار، امكان جستجوی پيشرفته در متن كتب و مقالات، پاورقی‌ها، عناوين و فهرست‌ها، جستجوی ريشه‌ای و با پسوند، تعيين دامنه جستجو، امكان انتقال به دفترچه يادداشت و امكانات متنوع چاپ است.

نرم‌افزار «ستارگان بقيع» دارای زيارتنامه‌های اين معصومين(ع) و ادعيه و مناجات مربوط به ايشان، به صورت متنی و صوتی است. علاوه بر آن، كاربران می‌توانند از نغمه‌های دلنشين، مدحيات و همخوانی‌ها، در مدح و منقبت اين بزرگواران با قابليت اجرا در دستگاه‌های MP3 بهرمند شوند.

91 تصوير زيبا و پس‌زمينه‌های ويندوز و 5 محيط متنوع برای انتخاب كاربران، از ديگر امكانات اين نرم‌افزار است.

 مجموعه آثار آیت الله سید علی حسینی میلانی تولید شد

 به همت بخش خدمات فرهنگی معاونت بازرگانی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، لوح فشرده مجموعه آثار عربی و فارسی آیت الله سید علی حسینی میلانی تولید شد.  این مجموعه ارزشمند شامل بیش از 70 جلد کتاب در قالب 35 عنوان و به صورت کتابخانه‌ای تهیه شده و از هم‌اکنون در دسترس علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار گرفته است. عقاید، اصول، فقه، امامت، تاریخ و تفسیر، از جمله عناوین موضوعات کتب این لوح فشرده است.

 این نرم افزار نفیس که با مشارکت مرکز حلائق اسلامیه تهیه و عرضه شده، دارای کلیه قابلیت‌های پژوهشی برای کاربران و محققان حوزه و دانشگاه می‌باشد.

دانشنامه امام جواد(ع) بر روي شبكه جهاني اينترنت قرار گرفت

به همت محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی درختواره دانشنامه نهمین اختر تابناک امامت و ولایت بر روی شبکه جهانی اینترنت قرار گرفت. دانشنامه امام جواد(ع)، با هدف تبليغ معارف اهل بيت عصمت و طهارت(ع) و كمك به محققان علوم و معارف اسلامي تهيه شده و در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

دانشنامه فوق 114‬ مطلب شامل: مقاله، گزيده كتاب، پرسش و پاسخ، چكيده پايان‌نامه‌هاي مختلف و... را به شيفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) معرفي كرده و شامل ‪ ۱۸‬نمايه در قالب ‪۱۴‬نمايه اصلي و چهار نمايه فرعي است.

معرفي امام(ع)، امام از ولادت تا شهادت، شهادت امام(ع)، اخلاق و فضايل امام(ع)،سيره عملي امام(ع)، آثار و آموزه‌هاي علمي امام(ع)، اصحاب و شاگردان امام(ع)، امام جواد(ع) از ديدگاه انديشمندان، امام جواد(ع) در آينه شعر و ادبيات، و پرسش و پاسخ امام(ع) از جمله نمايه‌هاي اصلي اين دانشنامه است.

كنيه و القاب، پدر و مادر، زنان، فرزندان و نوادگان امام جواد(ع) و امامت امام جواد(ع) در طفوليت، از جمله نمايه‌هاي فرعي اين دانشنامه است. علاقه‌مندان می توانند جهت استفاده از این دانشنامه به نشانی اینترنتی ذیل مراجعه کنند:

http://hawzah.net/Hawzah/Subjects/Subjects.aspx?LanguageID=1&id=94

کتابخانه آیه الله العظمی مرعشی نجفی، به عضویت پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران در آمد

کتابخانه آیه الله العظمی مرعشی نجفی، به عضویت پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران در آمد و اطلاعات این کتابخانه، با بیش از 152 هزار عنوان کتاب، از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران در اختیار محققان و دانش‌پژوهان قرار گرفت.

با توجه به سابقه و گستره این کتابخانه در زمینه علوم انسانی، عضویت این کتابخانه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

با توجه به اقبال روزافزون کتابخانه‌های مختلف کشور، هم‌اکنون، 31 کتابخانه تخصصی و 36 کتابخانه دانشگاهی و 113 کتابخانه عمومی، به عضویت درآمده‌اند. اطلاعات این کتابخانه‌ها، با بیش از چهار میلیون و هفتصد هزار کتاب، از طریق این پایگاه در دسترس کاربران قرار گرفته است.

عضویت در این پایگاه رایگان بوده و هیچ هزینه ای برای اعضا و کاربران نخواهد داشت و این پایگاه در آینده نزدیک به روزرسانی و تغییر اطلاعات مرتبط با هر کتابخانه را با نام کاربری اختصاصی، در اختیار مدیران همان کتابخانه ها قرار می‌دهد.

یاد آوری می‌شود پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران، از 21 آبان 1387 آغاز به کار کرده که تا به حال، میزبانی 180 کتابخانه مختلف کشور را بر عهده گرفته است. این کتابخانه‌ها در حدود 90 شهر کشور پراکنده‌اند و پایگاه اطلاع‌رسانی آن به نشانی www.lib.ir فعال است.

12 هزار جلد کتاب در پایگاه كتابخانه ديجيتال نور ارائه خواهد شد

به‌تازگي 100 جلد كتاب درباره نهج‌البلاغه و 60 جلد كتاب نيز در موضوعات عرفان اسلامي به مجموعه منابع پایگاه كتابخانه دیجیتال نور افزوده شده و به زودی مجموعه آثار اين پایگاه به 12 هزار جلد خواهد رسيد.

كتابخانه ديجيتال نور در سال 86 راه‌اندازي شد و فعاليت رسمي خود را آذر ماه سال 87 آغاز كرد. اكنون 5500 جلد كتاب در حوزه مباحث علوم اسلامي در اين كتابخانه جاي دارند.

اين تعداد اوايل سال 89 به 6000 جلد ارتقا مي‌يابد و اولويت گزينش آثار اين مركز تا پايان سال 89 در حيطه كتاب‌هاي منبع و مرجع مباحث علوم اسلامي نظير: حديث، تفسير، لغت، رجال، كلام، جغرافيا، تاريخ، حكمت، عرفان، تاريخ تشيع و تراجم است.

ورود به ساير عرصه‌هاي علوم اسلامي و انساني نظير شاخه‌هاي گوناگون فقه و رشته‌هايي نظير حقوق، از طرح‌هاي آتي اين پایگاه است و اغلب كتاب‌هاي كتابخانه ديجيتال نور را آثار تخصصي و تحقيقاتي پژوهشگران تشكيل مي‌دهند و حدود 20 درصد اين آثار نيز براي مخاطبان عمومي گزنيش شده و در اين كتابخانه قرار گرفته‌اند.

اطلاعات تکميلي

  • تاریخ انتشار نسخه چاپی: چهارشنبه, 26 خرداد 1389
  • صفحه در فصلنامه: صفحه 56
  • شماره فصلنامه: فصلنامه شماره 30
بازدید 20101 بار
شما اينجا هستيد:خانه آرشیو فصلنامه شماره 30 (بهار 1389) تازه‌های اطلاع‌رسانی اسلامی 30